Chapter 09

666 37 0
                                    


Liam kelihatan tergesa-gesa memasuki perkarangan istana untuk berjumpa dengan Richard.Dari jauh dia dapat melihat para askar sedang berlatih memanah,bukan itu sahaja ada juga yang sedang berlatih menembak,menunggang kuda dan seni mempertahankan diri.

Dalam keadaan dirinya yang sedang tergesa-gesa.Tiba-tiba,dia tidak sengaja melanggar seseorang.

"Oh!! Mak kau hijau!!"

Liam yang mendengar itu lalu berpaling kepada gerangan yang dilanggarnya sebentar tadi.Matanya lalu berpaling kepada gerangan tersebut dan.....

1saat..
2saat..
3saat..

Dan...

"Hahahahahaha!!!"

Liam lalu tergelak melihat pemerah pipi "natural" di muka Hunter yang sedang menunduk malu akibat melatahnya sebentar tadi.

"Sudahlah tu..Ingat lawak ke??"

"Aduh kau memang lawak lah!!"kata Liam sambil menyambung ketawanya yang tergendala sebentar tadi.

"Kau memang nak makan peluru ni!!Tapi kalau kau nak..peluru aku masih banyak ni tak rugi pun!!"kata Hunter sambil mengeluarkan beberapa peluru daripada kocek seluarnya.

"Janganlah marah nanti cepat tua..kalau muka dah tua..tak boleh lagi berjalan bergandingan dengan kawan si Lydia tu..apa nama dia yee??Oh ya!!HARLENE!!"kata Liam sambil tergelak-gelak sekali lagi.

Hunter yang melihat Liam masih tidak ada tanda berhenti daripada terus ketawa lalu mengetuk kepala Liam dengan kayu yang terletak di sebelahnya.

"Aduh kau ni,gurau pun tak boleh"kata Liam sambil pura-pura nak menangis (ingat comel ke??)


"Sudahlah kau..menyampah pula aku.Kau ni kenapa tiba-tiba terpacak disini?"

"Aku nak jumpa dengan tuanku,ada hal penting yang ingin ku sampaikan"

"Tuanku tiada dekat istana..dia ada urusan dekat luar"

"Jadi tuanku tiada dekat sinilah??"

Hunter hanya mengganggukkan kepalanya lalu cuba untuk melangkah pergi sebelum dirinya ditarik oleh Liam semula.

"Kau ni dah kenapa??Main-main tarik ni??Haram tau tak!!Nanti hilang teruna aku siapa nak bertanggungjawab??"kata Hunter sambil menepis tangannya yang dipegang oleh Liam tadi.

"Apa kau mengarut ni??Aku masih minat perempuan tau tak!!Walaupun aku masih single bukan bermakna aku tiada perasaan suka dekat perempuan..aku tiada masa setiap hari kerja,kerja dan kerja"kata Liam sambil memandang tajam ke arah Hunter.

"Yalah,yalah..aku minta maaf,tapi salah kau juga kan??Yang tiba-tiba pegang tangan aku dah kenapa??"

"Alah..aku tak sengajalah!!Aku sebenarnya nak ikut kau berlatih menembak maklumlah kau kan ketua askar.Jadi,tak salah pun aku minta tolong kau ajarkan aku untuk lebih pandai lagi.Walaupun aku terasa sangsi dekat kau ni"

"Kenapa kau sangsi??"

"Kau tadi kan baru sahaja melatah macam perempuan.Jadi tu tanda kau ada penyakit lemah jantung kerana itu lah aku sangsi..manalah tahu semasa kau ajar aku tiba-tiba kau pengsan..tak ke naya!!"

Hunter yang mendengar itu terus membulatkan matanya lalu bangun dan cuba untuk menumbuk Liam yang tersengih-sengih memandang ke arahnya.Belum sempat Hunter menumbuk dirinya,dia lalu melarikan diri daripada Hunter.

Lalu berkejar-kejaran dua sahabat itu tadi..

°°°°°°°°°°°°

Kelihatan raja-raja dari kerajaan berlainan sedang berbincang dengan serius di dalam bilik mesyuarat itu.

"Pendapat saya,kita tidak patut menutup sempadan kerajaan kita kerana akan memburukkan lagi kesejahteraan rakyat dan kerajaan kita.Kalau kita tak bekerjasama,lebih besar kemungkinan musuh berjaya masuk ke dalam kerajaan kita"kata Raja dari Valtoria itu.

Dan demikianlah.....

°°°°°°°°°°°°

Setiap kali dirinya mempunyai apa-apa urusan di luar yang perlu diuruskannya,dirinya lebih memilih untuk berjalan kaki untuk balik ke istana.Bagi dirinya,tidak salah untuk berjalan kaki malah dapat menikmati keindahan alam yang telah dicipta.Melainkan jarak istana dengan tempat yang dihadirinya itu jauh dan terpaksalah dia perlu menaiki kereta kuda.

Semasa dirinya sedang melihat persekitaran di sekelilingnya.Tiba-tiba....







*Tiba-tiba apa tu??👀




Done

#TBC❤️

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now