Sebaik sahaja dirinya masuk ke dalam tempat itu,dirinya tergaman melihat barang yang dalam bilik itu.Baju perisai,
Pedang,
Dan segala peralatan yang digunakan untuk berperang..Richard lalu membelek satu persatu barang di dalam bilik itu.Semasa dirinya sedang sibuk meneliti barang di dalam bilik yang diyakininya seperti bilik untuk menyimpan barangan perang sahaja lagaknya.
Tiba-tiba matanya terarah kepada satu pintu di dalam bilik itu.Dia melangkah dan melangkah,setibanya di pintu itu...dirinya lalu memusingkan tombol pintu itu dan..
Sekali lagi,dirinya terkejut melihat pintu itu merupakan pintu untuk bilik bacaan tersebut.Tergaman dan terus tergaman menerima kejutan pada hari itu.
°°°°°°°°°°°°°°
"Mana abang ini??Daripada tadi saya cari sampai sekarang tak jumpa-jumpa.."kata Lydia sambil mencari abangnya di merata-rata tempat.
Betulah, daripada tadi dia cari..dipanggil pun tak dijawab bahkan batang hidungnya pun dia tak nampak..
Kemanalah abang kesayangan dia tu pergi..
Nak kata sesat,takkanlah..dah tua kot,abang dia tu..
Dah boleh kahwin dah..
Lydia terus mencari abangnya sehingga dirinya berlanggar dengan seseorang yang kelihatan tergesa-gesa.
Aduh!!!
"Kau ni kenapa langgar orang???Dah tiada mata ke??"
Dengar sahaja suara yang dikenalinya,matanya lalu memandang ke arah gerangan itu.
"Salahkan aku pula,kau tu kenapa tergesa-gesa macam kena kejar dengan hantu,Putera Aryaan Lyrx??"
"Sibuk je kau.Kalau dah nampak aku disini pastilah aku cari abang kau.Takkanlah aku nak cari kau..buang masa je kalau tengok muka kau"
"Ewah,ewah kau..Kau ingat aku pun nak tengok muka kau..dahlah muka kau bukannya hensem pun,hensem lagi abang aku"kata Lydia sambil menukar panggilan aku kau dengan Aryaan yang membuat reaksi ingin mutah.
Tiba-tiba...
"Adik kenapa terjerit-jerit ni??"tanya bondanya.
"Eh,bonda.Adik cari abang tadi tapi terjumpa orang lain pula"
"Aryaan pun ada.Bonda tak perasan tadi..hehe.."
"Aryaan nak jumpa Richard..ni yang terserempak dengan budak kecil ini"
"Adik dah cuba tengok dekat bilik bacaan ke??Selalunya abang adik ada dekat situ.."
"Betullah..kenapa adik tak terfikir tadi yee..hehe.."
"Kalau macam tu..cubalah kamu berdua cari dia dekat sana.Bonda pergi dulu nak buat kuih untuk mengisi masa lapang"
"Baiklah bonda" kata Lydia dan Aryaan serentak.
"Kenapa kau ikut ayat aku??"
"Kaulah!!"
Macam budak-budak betul lah mereka tu.
°°°°°°°°°°°°°°°
Kelihatan Richard sedang menerokai bilik yang disembunyi oleh ayahandanya daripada pengetahuan orang lain.
"Kenapa ayahanda tak pernah beritahu pasal bilik ini pun dan kenapa dia perlu rahsiakan daripada pengetahuan orang lain??"kata Richard dengan penuh tanda tanya.
Semasa dirinya sedang melilau bersendirian tiba-tiba matanya terpandang sesuatu yang pelik di atas meja bilik bacaan yang tidak diketahui oleh orang lain itu.
Sebuah buku yang bertatahkan permata berwarna hijau di depannya serta sisi buku itu dipenuhi dengan 4 jenis warna permata.
Biru,
Merah,
Kuning,
Oren.Richard lalu mengambil buku itu dan ingin mencuba membuka buku itu.Namun tidak berjaya..tiba-tiba matanya terlihat sesuatu di bilik itu..
Mempunyai dinding yang terlekat dengan 4 jenis warna permata.
Dan matanya pun terarah kepada buku yang dipegangnya itu.Ada 4 jenis warna permata.Dia pun mendekati dinding itu lalu memutarkan 4 permata itu mengikut urutan warna yang dilihatnya di buku itu.
Klak!Klak!!
Dinding itu pun lalu bergegar perlahan sebelum naik ke atas dan Richard terkejut melihat...
Sebuah pedang yang cantik dan bersinar yang elok diletakkan di dalam sebuah bekas kaca.Sebelum dirinya mendekati pedang itu..tiba-tiba....
"Abang!!!Abang!!"
Done
#TBC❤️
YOU ARE READING
King Of Ice And Miss Cinderella
Fantasy" Richard Sanchez Javiero" atau Raja dari Kerajaan Valtoria.Dikenali dengan sikapnya yang pemurah dan sikap yang sering mengambil berat tentang rakyatnya.Berwajah tampan dan perwatakannya dingin menambah lagi ketertarikkan dirinya. "Agnese Hayden "g...