Chapter 35

320 20 0
                                    


   "Kamu semua ingat tak pesan Raja Sywarrior tadi??"

    "Ingat!!"

    "Hmm..kalau macam itu.."Welcome to Hutan Wind"!!"

    "Sejak bila kita sampai??"kata Lydia dengan pandangan muka hairan yang ditayangkan ke arah abangnya yang sedang memandang tajam ke arahnya..

   "Sejak korang tak berhenti mengeluh daripada tadi"jawab Richard sambil tangannya memegang tangan Agnese yang juga jelas kelihatan keletihan terpancar di mukanya.

       Mereka bukannya penat berjalan tapi penat membebel..

    [FLASBHACK]

   "Lama lagi ke??"

    "Apa yang lama lagi??"

   "Bila kita nak sampai hutan tu,aku rasa dah nak lihat bintang ni .. mereka sedang melambai ke arah ku"

    "Kau kalau belum pernah tengok orang meninggal hidup balik..cakaplah benda merepek lagi"

     "Tu pun nak marah"

   Dan...

    Blablablablabla.....

  [END FLASHBACK]

     "Aku rasa tempat ni sesuai untuk kita berehat malam ni"

      "Wishh..akhirnya kita boleh berehat!!"

       Dan tiba-tiba..satu balingan botol air terkena arah Aryaan..

       "Woi..sakitlah gila!!"

       "Jangan menjerit dan satu lagi jangan mencarut..aku ingat perangai kau macam perangai dekat kerajaan kau..tapi hampeh..ada juga perangai tak matang kau tu"kata Lydia lalu memandang arah Agnese  yang rehat bersama dengan abangnya.

       "Tak sangka..jauh juga dari Hutan Knight menuju ke Hutan Wind..tak sangka kita tiba dekat sini dah malam.."

        "Itulah saya cakap..kita tak tahu bila kita akan sampai di tempat yang ingin kita tuju ni"

       "Hmm..betul juga..tapi boleh Agnese tanya soalan??"

       "Boleh..bakal isteriku"jawab Richard sambil memandang Agnese yang tersipu-sipu malu mendengar ayat yang keluar daripada bibir merahnya.

       "Hmm..sebenarnya..apa yang dikatakan oleh ayahanda Aryaan sebelum kita berangkat tadi??"

       "Kenapa Agnese tanya??"

       "Sebab..selepas awak berbual dengan ayahanda Aryaan..awak seperti memikirkan sesuatu"kata Agnese lalu memandang tepat ke arah mata Richard.Bukan dirinya tidak sedar yang tunangnya itu seperti resah akan sesuatu..dan dia pasti benda itu sangat menakutkan.

       "Tidak adalah..aku cuma fikir akan pasal depan..macam mana kehidupan kita selepas kahwin nanti..pasti kita dikurniakan anak-anak yang ramai kan??"

       "Mengarutlah awak ni..takkan kerana itu awak mengelamun jauh sewaktu perjalanan kita tadi"

       "Betulah..dan kau nak tahu tak...apa yang Raja Sywarrior katakan??"

        "Apa dia??"

     Mendengar kata-kata Agnese itu...dia lalu tersenyum sinis dan Agnese pun lalu cuak melihat senyuman itu.

        "Raja Sywarrior cakap..dia tak sabar-sabar nak tengok bakal anak daripada kita"

       Seusai sahaja dia berkata begitu dia lalu memandang Agnese dan mencium pipi Agnese yang jelas kemerahan.

*"Pernah tak orang meninggal sebab jantung jatuh??Kalau tiada biarlah saya yang pertama"*kata hati Agnese yang sedari tadi hampir-hampir berhenti.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

        "Wahai dewa dan dewi..dengarlah seruan ayat patik ini,patik ingin semua memberikan sedikit kekuatan dan kuasa kepada putera ini..kerana sesungguhnya dia berhak untuk mendapat kuasa cahaya itu dan dia juga dapat menghapuskan alam kegelapan"

     Dan serentak dengan itu..dia lalu terbangun daripada lenanya.

      "Mimpi apakah itu??"kata Richard lalu memandang persekitarannya.

       Kelihatan kawan-kawanya sedang tidur dengan nyenyak.Hunter kelihatan sedang tidur dengan tangannya diletakkan ke dahi,Liam pula meletakkannya tangannya di kedua matanya dan Aryaan meletakkan kedua tangannya di atas perut.

        Sementara Keeya sedang mengiring ke badanya ke arah Harlene manakala Lydia mengiring ke arah Agn...eh...

        "Mana Agnese!!"

    Mendengar jeritan Richard,semua yang tidur lalu bangun daripada dunia mimpi.

       "Kenapa ni tuanku"tanya Hunter dengan suara seraknya.Orang hensem kalau bangun tidur hensem juga ke??

   "Agnese hilang"

   Mendengar kata Richard itu..mereka pun mula berasa risau dan takut..takut Agnese akan cedera dan akan dilanda bahaya.

     "Agnese tak beritahu kamu semua yang dia pergi mana??"

      "Tiada pula"

      "Lydia..kau kan tidur sebelah dia..mustahil awak tak perasan yang dia tiada di sebelah awak tadi"

     "Lydia kan tidur mati..mana dia nak perasan"

      "Ceh,Aryaan mulut kau..memang takde ayat yang menyedapkan hati aku ke apa??

      "Mulut aku lah..suka hati aku..kenapa kau cemburu tengok mulut aku cantik ini??"

       "Gila!!"

     "Sudah!!Sekarang ni tiada masa nak layan perangai budak-budak kamu semua ni..dan sekarang ni kita perlu cari Agnese sampai jumpa"kata Richard dengan muka jelas terpancar riak risau di mukanya.

      Sedang mereka memikirkan pasal Agnese..Tiba-tiba...

         Arghhh!!!Tolong!!

    "Itu bukan suara Kak Agnese ke??"kata Keeya setelah mendengar jeritan itu sebentar tadi.

      "Betul lah..itu suara Agnese..dia macam dalam bahaya tu"

     "Kalau macam itu..kita hendaklah mencari Agnese sekarang tuanku"

      Dan tanpa mereka sedari..Richard sudah berlari mengikut arah teriakan yang didengari mereka sebentar tadi.

      "Kenapa aku rasa sakit di dada ni??"kata Richard dengan tangannya dilekapkan di dadanya.

       "Aku perlu cari Agnese sekarang..tak kira apa pun berlaku!!"










Done

#TBC❤️

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now