Agnese memusing-musingkan cincin di jari manisnya sambil mengingatkan pertemuannya dengan seekor burung biru dan anaknya di hutan malam itu.[FLASHBACK]
"Terima kasih wahai manusia yang baik hati sebab dah selamatkan anak saya tadi"
"Janganlah panggil saya wahai manusia,panggil Agnese je.."
"Baiklah Agnese.Saya Roses dan anak saya Tristan."
"Hmm..kalau macam tu Agnese balik dulu.Takut nanti kawan Agnese risaukan akan saya,lebih lagi sekarang dah lewat malam"
"Kalau macam itu,sebelum pulang saya hadiahkan awak sesuatu."kata Roses sambil paruhnya menunjukkan ke arah sebuah peti yang tersorok di timbunan daun-daun kering di bawah pokok besar itu.
Agnese lalu duduk mencangkung di depan timbunan daun-daun kering itu.Kalau tidak dilihat dengan betul memang tidak dapat dilihat timbunan daun kering yang menyembunyikan peti itu.
Sebaik sahaja melihat peti yang dikatakan Sang Burung Biru itu.Dia lalu terkejut melihat barang di dalam peti itu.
Sepasang kasut kaca
Beberapa biji benih labuAgnese yang melihat barang itu lalu memandang hairan ke arah Roses yang sedang tersenyum sambil menjaga anaknya yang sedang tidur.
"Terimalah hadiah yang tidak seberapa ini.Terima sebagai hadiah perkenalan kita dan jasa kerana menyelamatkan anak saya sebentar tadi"
"Tapi hadiah ini terlalu indah dan sepertinya tidak layak untuk diri saya yang serba biasa seperti ini"
"Siapa cakap Agnese seperti orang biasa,Agnese ialah manusia yang pertama yang boleh bercakap dan fahami bahasa haiwan.Dan itu buktinya diri kamu ialah manusia luar biasa"
"Ttt..api.."
"Ambil sahajalah..saya ikhlas memberikan hadiah itu kepada Agnese."
"Hmm..baiklah kalau macam itu,Agnese akan terima hadiah ini dan menjaganya sebaik mungkin"
"Ceria hati Roses mendengar Agnese berkata demikian.Kalau macam itu marilah..saya bantu awak tunjukkan jalan keluar daripada hutan.Takut pula awak tersesat."kata Roses kepada Agnese.
[END FLASHBACK]
"Kenapa sampai sekarang aku belum tahu,kenapa aku perlu ada disini"kata Agnese sambil mengurut keningnya.
Semasa dirinya sedang berfikir,tiba-tiba dia terdengar sesuatu yang aneh di bawah meja.Agnese lalu menunduk ke bawah dan....
Dia ternampak tikus sedang memerhatikannya.
"Hai!!" kata tikus itu tiba-tiba.
Huh???
Kejap!!
Tikus itu bercakap!!!
"Eh??"
"Alamak!!"
*😂😂..tikus boleh bercakap..tak takut ke??kalau betul-betul ada..
Done
#TBC❤️
YOU ARE READING
King Of Ice And Miss Cinderella
Fantasy" Richard Sanchez Javiero" atau Raja dari Kerajaan Valtoria.Dikenali dengan sikapnya yang pemurah dan sikap yang sering mengambil berat tentang rakyatnya.Berwajah tampan dan perwatakannya dingin menambah lagi ketertarikkan dirinya. "Agnese Hayden "g...