"Kenapa kau cari aku tadi??""Saya nak cari awak tadi sebab..err.."
"Apa dia??"
"Betul ke..awak nak kahwin dengan saya??"
"Betul..kenapa kau tak sudi??"
"Bukan..sa.."
"Jadi kau sudilah ni??"
"Awak betul sudi ke saya jadi isteri awak ni?"
Richard hanya menganggukan kepalanya..bererti dia tidak bermain dengan perkara yang diutarakan.
"Tapi awak tak kenal asal usul saya,saya darimana..awak tak tahu semua benda tu"
"Aku tak kisah semua benda tu..sebab kalau hati dah sayang,musuh pun boleh jadi pasangan hidup"kata Richard sambil memandang Agnese yang sedang mengubat luka di kaki Richard.
Agnese yang mendengar kata-kata Richard itu lalu memandang ke arah Richard.
Mata dua pasangan saling berbalas pandangan.Waktu pula seakan berhenti dan terhenti.Yang ada hanya bunga yang mekar dan rama-rama berterbangan.Dan..
"Auch!!"
Agnese yang tidak perasan menekan kuat luka di kaki Richard,membuatkan Richard lalu mengaduh kesakitan dan mengembalikan mereka ke alam nyata.
"Maaf..itulah,siapa suruh awak berlawan dengan pedang..orang guna pedang untuk berlawan tapi awak pula berlawan dengan pedang..pelik awak ni"
"Manalah aku tahu,pedang tu pelik..siap nak libaskan diri kepada aku ...nasib tak jadi arwah..tak pasal-pasal tak jadi kahwin"kata Richard sambil memikirkan perkara yang berlaku sebentar tadi.
[FLASHBACK]
"Kau sepatutnya tidak ada dekat sini!!Bahaya!!"
"Kenapa??"kata Agnese sebelum dirinya perasan yang Richard sedang berlawan dengan....
*"Apakah??*"kata hati Agnese.
Agnese mengosok-ngosokkan matanya dan menampar pipinya.Richard yang melihat terlatah Agnese memandang pelik ke arah Agnese.Gila ke apa dia ni??
"Agnese kau buat apa dekat sini??Keluar cepat daripada tempat ni!!"
"Takkan saya nak tinggalkan awak sorang-sorang dekat sini??"
"Kalau aku cakap pergi..pergilah!!"
Tapi sayang,Agnese semakin melangkah ke depan dan menuju ke arah Richard yang sedang bertarung nyawa dengan pedang yang sedang bercahaya itu.
"Woi,kau buat apa tu..aku cakap jangan dekat kan??"
Agnese semakin melangkah dekat ke arah Richard dan pedang itu.Dan tiba-tiba..
Pedang itu berhenti daripada bercahaya dan berhenti menyerang Richard tapi benda lain yang bercahaya..CINCIN AGNESE MENGELUARKAN CAHAYA !!
"Kenapa dengan cincin ni??Tiba-tiba bercahaya??"
"Dan kenapa pula pedang ni berhenti??"
YOU ARE READING
King Of Ice And Miss Cinderella
Fantasy" Richard Sanchez Javiero" atau Raja dari Kerajaan Valtoria.Dikenali dengan sikapnya yang pemurah dan sikap yang sering mengambil berat tentang rakyatnya.Berwajah tampan dan perwatakannya dingin menambah lagi ketertarikkan dirinya. "Agnese Hayden "g...