Chapter 46

254 19 0
                                    

  

       "Mulai hari ini anakanda yang comel ni boleh panggil ayahanda dan bonda tau"kata Raja Sywarrior sambil meletakkan jarinya ke jari bayi lelaki yang didukung oleh isterinya.

      Dia masih ingat lagi seorang lelaki yang berjubah putih sambil dihiasi dengan benang berwarna emas di jubahnya itu. Membawa bayi comel ini dan menyerahkannya kepada dia dan isterinya.

          Mula-mula dirinya tertanya-tanya..kenapa dia dan isterinya yang disuruh menjaga bayi ini..ke manakah ibu dan ayah budak ni..Setelah dia dan isterinya diberitahu oleh lelaki berjubah itu lebih tepat lagi Dewa Pemberi Nyawa itu..baru mereka tahu dan faham.

          Demi keselamatan kerajaan yang  dijaga oleh rakannya Raja Javiero yang kini sudah meninggal kerana ingin menjaga keselamatan kerajaannya dan keluargannya.Dia pun sudi menerima bayi lelaki itu..dan lebih lagi dia dan isterinya masih belum dikurniakan bayi lagi.

        Dan dia pun tahu kenapa dewa itu menyerahkan bayi itu kepada dirinya kerana dia tahu tentang rahsia yang perlu dirahsiakan dari Kerajaan Kegelapan.

            Sewaktu dirinya mengingatkan bagaimana dia boleh mengambil Aryaan menjadi anaknya ..dan kini sedang membantu anak rakanya yang sekarang tengah dilanda bahaya

       Tiba-tiba..satu suara yang merdu serta mampu mengetarkan hatinya menyapa dirinya..

        "Kanda kenapa ni??

         "Tidak apa-apa..dinda pasti anakanda selamat disamping rakan-rakannya."

         Dia pun risau tentang keselamatan anakandanya kerana naluri seorang ibu kuat mengatakan..ada sesuatu yang menanti mereka di hadapan.
           "Harap-harapnya begitulah"

       Kata Raja Sywarrior lalu memeluk isterinya dan mencium dahi itu dengan ingin mengurangkan kegusaran di dalam hatinya.

°°°°°°°°°°°

          "Dinda sudah tahu..nama apa yang akan diberikan kepada bayi comel ini ??"

            "Hmm..kalau macam itu..dinda dah ada nama..pasti kanda suka"

             "Apa dia??"katanya dengan memandang isterinya dengan teruja..matanya jelas bersinar-sinar seperti bintang..

               "Putera Aryaan Lyrx"

          Mengingatkan saat dirinya diberikan nama oleh kedua-dua ibu bapanya..ingin dirinya mengucapkan terima kasih..tapi apakah daya dia telah dihidupkan semula menjadi bayi..jadi dia hanya mampu menangis kegembiraan.

            Ryder itulah nama dia sebelum menghembuskan nafas setelah dirinya ditikam dengan tombak berapi  oleh orang yang tidak disangkannya.Dan sekarang dia dikenali dengan Aryaan dan dengan nama itu juga dia dapat merasakan kebahagian yang tidak pernah dirasanya..

            Punyai ayahanda dan bonda yang baik,punyai rakan yang baik dan...

         "Hey..Aryaan kau buat apa termenung dekat situ..ingatkan buah hati ke??"

          Dapat mengenali pujaan hatinya...

           "Hmmm...bila masa pula aku ada buah hati ni??"

             "Kau memilih ni..sebab tu kau single.."

              *"Bukan memilih..sebab hati aku dah ada nama kau"*kata hati Aryaan sambil memandang Lydia yang tersenyum manis di sebelahnya.

             "Tiada orang suka aku..tak tahulah..mungkin aku tak hensem kot"

        Orang hensem ini..mana nak mengaku diri dia hensem..orang tak hensem ini adalah mengaku diri itu hensem.

           "Biar betul kau ni??Muka macam kau ni..tiada orang nak..serius lah kau??"

             "Japp.."

            "Apahal kau ni??"kata Lydia dengan dirinya kurang selesa bila diperhatikan oleh Aryaan yang memandangnya lain semacam.

              "Kau suka aku??"

                  "Apa??Siapa beritahu aku suka kau ini??"

                "Tiada siapa -siapa"

                  "Habis tiba-tiba keluar pasal aku suka kau ni dah kenapa??"

              "Sebab kau daripada tadi tanya aku ada buah hati..sebab itulah aku bagi kesimpulan macam itu"

           *"Kan bagus  kalau dia tak bertepuk sebelah tangan"*kata hati Aryaan..tapi betul ke tekaan dia tu.Susah betul tidak dapat baca hati orang.

           "Yalah..kau tadikan termenung..manalah tahu kau tengah fikirkan buah hati yang jauh disana..rindulah katakan..."

         "Buat apa aku nak merindu sedangkan buah hati aku ada je dekat dengan aku"

         "Huh!!"kata Lydia lalu memandang Aryaan dan..

                   Pandangan mata mereka bersabung...

              Ada bunga-bunga yang mula tertanam di dalam hati..

               Ada rama-rama yang mula berterbangan di dalam perut...

             Dan...

           "Uhuk!!uhuk!!"

         Kelihatan Liam ,Keeya Harlene dan Hunter sedang memerhati mereka..

          "Kamu berdua dah kenapa..berpandang macam tu??"tanya Harlene dan Keeya hanya mengangkatkan keningnya..

           "Mmmaa..na ada buu..aat pa"

             "Tipu ni??"kata Liam dan Hunter serentak lalu tersengih memandang ke arah Aryaan yang mengosok tengkuknya..Dia malu guys..

           Lydia yang sudah tidak menahan malunya lalu bangun meninggalkan Aryaan dengan mukanya yang merah ..diikuti oleh Keeya dan Harlene..

         "Kau jangan nak berahsia dengan kami  Aryaan..kau ingat kami tak tahu yang kau suka Lydia..adik kepada Tuanku"

          "Ceh...mana ada.. kamu semua yang perasan macam itu"

            "Jangan nak menipu ..sudah jelas mata kau tu bersinar keluar bentuk cinta sampaikan aku dah naik menyampah melihat"

             "Betul cakap Liam tu..jangan sampai kau gigit jari..menangis tak berlagu sudah nanti..lihat Lydia kahwin dengan orang lain..lepas tu..ada anak dengan lelaki lain.."

          "Kurang ajar..kau"

        Dan sesi berkejar-kejaran pun bermula...

       




Done


#TBC❤️

          

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now