"Kenapa dengan kamu semua ni???"
Dan mereka pun...
"Huh!!"kata mereka dengan terkejut...kecuali Agnese yang bereaksi tenang...
*"Dah tahu!!.."*
Aryaan yang mendengar suara itu..lalu memandang haiwan berbisa tersebut...
"Takkanlah dia"
Mereka yang lain mendengar kata-kata Aryaan segera memandang ke arahnya..
"Kau kenal binatang berbisa tu??"
"Dia..lebih daripada kenal"kata binatang berbisa itu..
Aryaan yang mendengar itu lalu mengecilkan matanya...
"Aku dah agak itu memang kau!!"
Binatang berbisa itu atau Snake Crown...tak tahu kenapa dia crown..mungkin dekat kepala dia ada mahkota kot..
"Hehehe...ingat tak kenal..tak sangka kau kenal.."katanya lalu perlahan-lahan...cahaya mengelilinginya...
Dengan perlahan-lahan..dia pun berubah menjadi manusia...
Dengan secara tiba-tiba..dia mengerdipkan matanya ke arah Aryaan sebaik sahaja dia membuka matanya.
Aryaan yang melihat itu...hanya menjulingkan matanya..
Rasa menyampah!!..
Richard yang daripada tadi mendiamkan diri ... memandang dua gerangan manusia jadian di hadapannya dengan pandangan yang tajam..bersilih ganti...
"Aryaan??Kau memang tak nak beritahu kami semua siapa dia ni??Atau kau nak aku hamparkan karpet merah baru kau nak beritahu"kata Richard dengan wajah dinginnya..
Aryaan yang mendengar itu...hanya tersengih-sengih..lalu memandang ke arah Ken atau ular jadian itu..
*"Kau sendiri beritahu!!!"*kata Aryaan di dalam hati...
*"Kau tak boleh??Nak aku juga..kalau dia nak hamparkan karpet merah..aku akan sediakan keranda untuk kau..macam mana??Setuju tak??"balas Ken dengan berkata-kata di dalam hati..
*'"Agak-agaknya kau ni gila sebenarnya"*
Ken yang mendengar itu tergaman seketika sebelum....
Pft-HAHAHAHA!!!!...
Dia ketawa dengan besar sehinggakan air matanya keluar tanpa disedari olehnya sendiri...
Mereka disitu yang tidak tahu..si Ken itu sedang ketawa..hanya memandang hairan ke arah Ken..
"Dah kenapa dengan dia tu??Gila ke??"kata Keeya dengan matanya tidak lepas-lepas memandang lelaki kacak di hadapannya..
"Alamak..darah keluar daripada hidung akulah,!!!"kata Lydia sambil tangannya menutup hidungnya yang berdarah..
"Maaf-maaf tak sengaja.."kata Harlene sambil membantu Lydia mengusap darah yang keluar daripadanya hidungnya...
Terkena tangan Harlene..sebab itulah hidung Lydia berdarah...hiks ii macam ii...
Liam dan Hunter hanya mampu menggelengkan kepala...
*"Biasa..gadis...kalau satu hari tak buat drama.. hidup memang tak tenang"*kata mereka berdua di dalam hati..
Cakap terang-terang..memang menempah maut lah lagaknya.. kalau Ken sediakan keranda,mereka dua apa lagi..jangan-jangan nama sudah disenaraikan dalam borang kematian.
Richard yang masih berada disamping Agnese mula menipis kesabarannya...
Dan tanpa dirinya sedar..tangannya dikepal...
"Salah daripada kau berdua..tak nak beritahu aku siapa ular jadian ni???"
Mendengar kata-kata Richard itu...mereka semua lalu memandang ke arah Richard...
Omg!!!..Muka dia dah merah..dan menunggu gunung berapi ingin meletus..
Aryaan dan Ken..lalu memandang antara satu sama lain..Dan memberi isyarat dengan mergerdipkan mata..
"Kaulah!!"
Richard yang melihat keadaan itu lalu...menumbuk dinding di laluan itu sehingga tembus..
Ouch!!Sakit tu...
"Erghh... sebenarnya....dia...."
"Sebenarnya dia apa??Jangan buat orang tertunggu-tunggu boleh tak!!"kata Agnese yang sudah hilang sabar...
"Cepatlah!!"kata mereka semua..setelah melihat Aryaan yang teragak-agak nak memberitahu mereka...
"Ooo..k.."
Done
#Dan author pun nak seksa jiwa semua orang..haha..kejamm...😂
#TBC❤️
YOU ARE READING
King Of Ice And Miss Cinderella
Fantasy" Richard Sanchez Javiero" atau Raja dari Kerajaan Valtoria.Dikenali dengan sikapnya yang pemurah dan sikap yang sering mengambil berat tentang rakyatnya.Berwajah tampan dan perwatakannya dingin menambah lagi ketertarikkan dirinya. "Agnese Hayden "g...