Chapter 75

197 13 0
                                    

You can do that..why can't I..and don't think I'm not as smart as you ... because who knows..I'm smarter than you.
¯\(◉‿◉)/¯¯\(◉‿◉)/¯

••••••••••••••••••••••••••••••••••••


   Kelihatan seorang lelaki tua yang sedang berjalan menuju ke Istana.Berpakaian lusuh dan kotor.

     Mendekati perlahan-lahan ke arah pagar Istana yang sedang dijaga oleh dua pengawal Istana.

     Dua pengawal Istana yang sedang berjaga melihat dengan serius,lelaki tua tersebut.

      "Siapa kamu..adakah kamu ingin bertemu dengan Tuanku??"Tanya salah seorang pengawal yang sedang berjaga di pagar Istana.

     "Hamba kesini ingin menghadap Tuanku"balas lelaki tua itu sambil menunduk.

     "Kalau begitu..izinkan kami bertanya pada Tuanku dahulu"kata pengawal Istana lalu salah seorang daripada mereka berdua melangkah masuk ke dalam istana bertemu dengan Raja mereka.

      Tidak beberapa lama kemudian..datang pengawal yang ditugaskan untuk bertemu dengan Raja sebentar tadi.

    "Kamu boleh masuk kata Tuanku"

   Serentak dengan itu pagar pun terbuka dan lelaki tua tersebut dijemput masuk ke dalam Istana.

     "Terima kasih"

   
   Dua pengawal itu hanya tersenyum dan mengganguk sebelum menayangkan riak serius kembali dan bertugas seperti biasa.

    Lelaki tua tersebut diiringi oleh seorang pengawal untuk bertemu dengan Raja.Seusai sahaja lelaki tua tersebut masuk ke dalam Istana....

     Tanpa sesiapa sedar lelaki tua itu mengukirkan senyuman sinis.

••••••••••••••••••

       "Berapa lama lagi kau nak tutup mata tu??"kata Liam yang sedang berpeluk tubuh.

       "Itulah ...dah tiga jam lebih kita dekat sini..perut aku dah bersyair ni"kata Lydia sambil menyilangkan tangannya ke dada.

      "Bersyair?"
   
    "Uh huh..apa salah syair tu?"

    "Magik lah perut kau..boleh bersyair sedangkan aku punya menari.. siap boleh menyanyi"kata Keeya sambil menyanyi.

A little bit of black with a little bit of pink
But ain't nothin little about this
Been living it big
Your crib could fit in my crib
Pretty as shhhhhh
Don't gotta say it no more
Look at my face and they know
They've seen it before
Oh, made it to vogue "

  Dan tanpa diduga ...satu ketukan di kepala berhasil di lakukan.

     "Aduh..kau kenapa ketuk kepala aku"

       "Yang kau bahenol semacam..dah kenapa??Memekak..kalau suara merdu semacam Nopal takpelah..ni semacam Naga adalah"kata Harlene memarahi Keeya sekaligus meyindir Aryaan.

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now