Chapter 41

276 22 0
                                    


Seorang pandang seorang,seorang pandang seorang..sebab??Semua orang rasa gementar sebab mereka akan tiba di Hutan Wonderland dan itulah pertama kali mereka akan melihat orang yang luar biasa dan mampu membuatkan mereka akan terpukau tidak lama lagi.

Richard,Carl dan Lionell hanya beriak kosong dan tanpa ada rasa takut di dalam diri mereka.Kecuali Aryaan,Liam dan Hunter yang sedikit teruja walaupun ada juga berasa ketakutan di dalam diri macam empat gadis yang di belakang mereka.

"Semua dah sedia??"

"Dah!!"

"Carl,semua orang dah bersiap sedia" mendengar kata-kata daripada Lionell.Dia pun lalu membaca mantera...

"Amodose lyrolla"

Serentak dengan ayat terakhir mantera..terbentuklah satu portal di hadapan mereka

terbentuklah satu portal di hadapan mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Jom masuk!!"

Dan mereka pun melangkah masuk ke dalam portal itu dan...

Pandangan menjadi warna putih dan terasa kabur sebelum mata mereka semua terpejam.....

Dan!!

Pang!!

Mereka yang terasa ditampar lalu membuka mata secara perlahan-lahan sebelum...

      "Wow!!"kata mereka semua serentak kecuali Carl dan Lionell yang beriak biasa dan selamba serta tidak lupa akan Richard,raja beku Kerajaan Valtoria hanya menayangkan muka biasa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Wow!!"kata mereka semua serentak kecuali Carl dan Lionell yang beriak biasa dan selamba serta tidak lupa akan Richard,raja beku Kerajaan Valtoria hanya menayangkan muka biasa.

*"Hmm..cantik tidak dinafikan"*kata hati Richard dengan matanya tidak berhenti-henti memandang sekitar.

"Jomm..jangan kagum sekarang..kalau dah masuk ke kota..baru kamu semua bukan sahaja kata wow tapi sampai nak pengsan"Ujar serigala jadian itu.

Dan mereka semua pun mengikuti langkah dua jejaka di hadapan mereka dengan perasaan teruja.

°°°°°°°°°°

"Welcome to..."

"Kerajaan rainbow!!"

"Apahal kau ni..hantu angin??"

"Aku baru nak sebut Rainbow Kingdom..yang kau sebut Kerajaan Rainbow..dah kenapa??"

Dan peperangan mulut antara si serigala jadian dan dewa angin pun bermula.

Blablablabla ......

Mereka yang lain hanya menatap dengan pandangan menyampah sebelum melihat persekitaran mereka sekarang dan...

"Wow!!!"

Mereka pun mula terpegun dan terkesima melihat sekeliling mereka..

Ada penyapu terbang!

Manusia bersayap!

Kuda bersayap!

Tumbuhan berwarna-warni!

Kuasa..ada yang bermain kuasa!

Dan

Banyak lagilah!!!!

"Wei..kamu semua tengok sana..mereka pegang tongkatlah!!"kata Harlene siap dengan sekali ditepuk..Teruja!!

"Tengok tongkat tu keluarkan cahayalah bila mereka menghayunkan benda tu.."

Zinkkk!!

Sebuah kilat terpancar di langit...

"Wow..boleh buat kilat lah!!"

Sewaktu mereka sedang berseronok melihat pemandangan di hadapan mereka tiba-tiba....

"Jom..aku hantar kamu semua ke istana"

"Alah..sekarang ke??"kata empat gadis itu sambil menghentak-hentakkan kaki.

Carl yang melihat itu menggelengkan kepala sementara empat lagi jejaka menahan C.E.M.B.U.R.U....mana taknya buah hati pengarang jantung bermanja-manja dengan serigala jadian yang perasan kacak itu.

Dewa Angin sudah pun kembali semula ke Hutan Wind.

"Kita balik istana dulu..baru aku akan bawa kamu semua bersiar-siar disini"

"Betul ni?"

Carl mengangguk kepala sebelum membuat buat terbatuk setelah melihat pandangan tajam daripada empat jejaka di sebelahnya.Tahu pun kau takut.

Dan mereka pun melangkah sambil mengikuti langkah serigala jadian di hadapan mereka..selangkah mula berasa takut..selangkah lagi dah rasa seram dan langkah,langkah dan langkah lagi...

Dup dap dup dup dap

Kenapa rasa seram tiba-tiba ni????











Done




#Kenapa suka sangat buat benda saspen??🤣🤣



#Sudah sampai pun dekat Hutan Wonderland...kata lima hari..ini dah lebih hari..btw..asalkan selamat lah..biar lambat asal selamat😘

#TBC❤️


King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now