Chapter 05

766 42 2
                                    

"Semakin dekat hari yang ditunggu,semakin tidak sabar untuk berjumpa dengan si pemilik hati dan akan ku jaga dirimu seperti diriku menjaga nyawaku bila sudah ku menemuimu"

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

"Cucuku..seperti mana dengan mimpimu hari itu..si gadis itu sudah pun berada di sini di kerajaanmu.Jikalau cucu ingin mengetahui itu adalah dirinya,dirinya memakai sebentuk cincin yang unik dan mudah untuk mengenali dirinya."

Seusai sahaja kata-kata itu berakhir,Richard yang tertidur di bilik bacaan terjaga lalu memicit kepalanya yang terasa pening.

*"Adakah benar, jikalau benar..aku perlu segera pergi mencarinya"*kata hati Richard.

Semasa dirinya sedang termenung,tiba-tiba pintu bilik bacaan dibuka daripada luar dan serentak dengan jeritan daripada seorang gadis yang dikenalinya.

"Abang!!!Lydia dah balik"

"Kau dah kenapa terjerit-jerit..tak sedar dirikau tu perempuan"

    Lydia pun hanya tersengih-sengih sambil mengarukkan kepala yang tidak gatal.

    "Abang macam mana??Sihat??"

    "Sihat"

"Uishh,bang..panjangnya respon abang"

  Richard yang mendengar kata-kata adiknya yang berbaur sindiran itu tidak mengambil kisah hal tersebut.

"Abang,adik tanya khabar..abang pun perlu tanya khabar adik juga"

"Abang disini baik sahaja..bagaimana perjalanan kamu balik dari sekolah..adakah baik-baik sahaja??"kata Richard dengan nada yang sengaja dilembutkan sebelum dia serius kembali.

"Ish abang ni menyakitkan hati betul lah"

"Tiada nya orang suruh bercakap dengan abang"

"Suka hati abanglah..janji abang bahagia"kata Lydia dengan muka tidak puas hati ditayangkan.

    *"Geram betul aku,dapat abang macam ni..muka je hensem tapi...perangai..ish..kalau dah kahwin macam manalah"* huh ambil kau panjang bebel aku dalam hati.

   "Tak baik mengutuk orang dalam hati,cepat tua..tak pasal-pasal buah hati kau tak nakkan kau lagi"

"Siapa abang??Aryaan mamat sewel tu ke??"

"Dah tahu..kenapa tanya?"

"Abang ni..tak sukalah macam ni."

"Ni..marah-marah abang ni..tak rindu abang ke?"

"Tak"

"Mestilah tak rindu kita..orang tu kan rindu si pujaan hati..siapalah nak rindu kita"

"Apa abang ni..tak nak adik buang masa nak rindu bagai-bagai ni..lebih lagi mamat sewel tu"

Richard hanya menjungkitkan bahunya sambil menjulingkan matanya.Lydia yang sudah mula berasa lapar lalu menarik tangan abangnya ke ruang makan.

*"Perangai pun sama..asal lapar je tarik tangan aku..dah lah waktu aku sibuk"* kata Richard di dalam hati dengan pasrah.

Layankan sahaja.. kanak-kanak riang kan??

°°°°°°°°°°°°°°°

Seusai sahaja,habis makan tengah hari..Richard lalu mengarahkan pasukan tentera istana untuk meronda di kawasan istana.Pasukan tentera istana selalu dibahaginya kepada empat bahagian.

Sebuah pasukan di arah utara,sebuah pasukan lagi di arah selatan dan selebihnya di arah barat dan timur.Selalu dirinya akan mengetuai pasukan arah utara kerana di sana besar lagi kemungkinan untuk dimasuki pihak musuh kerana mempunyai hutan tebal disana..bukan musuh yang masuk..haiwan buas pun boleh masuk ke dalam kawasan istana.

Namun dirinya,hari ini..terasa hatinya ingin mengetuai pasukan arah barat membuak-buak yang selama ini diketuai oleh Hunter ketua tentera istana.

Semasa mereka sedang sibuk meronda,tiba-tiba pasukan tentera arah barat menjerit memanggil Richard yang sedang sibuk melihat seluruh kawasan istananya.

"Tuanku,kami terjumpa sesuatu disana..di taman bunga di belakang istana"kata salah seorang ahli tentera arah barat.

Richard yang mendengar itu segera menerpa ke taman bunga.Dan bertapa terkejut dirinya melihat....





*Kawan-kawan nak tak ada abang macam Richard ni?? Kalau saya nak..sakit hati dengan perangai nya yang dingin tu...tapi ada juga dia ambil berat.. sweet-sweet gituew kan??🤣
*Nak tahu rahsia tak??Salah satu ciri lelaki idaman saya.. macam Richard tu lah..dingin tapi dia ambil berat dalam diam..uishh sweet 😭😭(Jauh benar dengan fantasinya)

DONE

#TBC

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now