Chapter 19

502 36 3
                                    


    Mata dirinya tidak lepas-lepas memandang ke jari manis pasangannya  itu.Terlihat sebentuk cincin bertatahkan berlian yang terletak di jari sang jari gadis itu.

   "Adakah dia gadis misteri itu??kata hati jejaka itu.

°°°°°°°°°°°°°°°

   Agnese  yang berasa ketakutan menari dengan Richard hanya mengikut langkah..ke kiri dia pun ke kiri,ke kanan pun ke kanan..

   Mengikuti langkah tarian dengan agak kekok walaupun sudah diajar oleh Keeya.

   [RICHARD POV]

   "Why?Are you scared with me??"kata dirinya sambil melihat gadis itu kelihatan ketakutan.

   Namun hanya gelengan yang dia dapat.

"Don't be scared,I think I know you..you are..."

"My mysterious girl"

    [END POV]

   Kelihatan tiga orang kawan sedang menikmati makanan sambil melihat orang lain yang sedang menari tapi mata mereka lebih tertumpu ke arah Richard dan Agnese yang sedang menari.

   "Tidak pernah saya lihat abang saya menari dengan seorang gadis..inilah pertama kali.."kata Lydia sambil tersenyum.

   "Saya pun tak sangka abang awak nak menari tadi..kak Agnese pula yang dipilihnya..hmm..bila ingat balik cari abang awak mengajak kak Agnese menari tadi..kacak!!"kata Keeya sambil meletakkan kedua tangannya di dagu lalu berangan.

   "Itulah..macam tak percaya je itu abang awak..kalau orang lain ceritakan memang tidak percaya lah saya."

   "Can i dance with you??"kata Keeya sambil berlakon mengikut cara Richard mengajak Agnese menari dengan tangannya menghulurkan kepada Lydia.

    Tiba-tiba......

   "I will my love"

  Melihat tangannya dipegang seseorang..eh..kenapa suara Lydia boleh berubah kepada suara lelaki.Dan dirinya lalu memandang arah kepada gerangan empunya tangan...dan..

  Seorang lelaki berpakaian serba hitam memegang tangannya.Keeya hanya mengedip-ngedipkan matanya..sebelum dirinya menarik tangannya..

   Dan..

  Tangannya ditarik sekali lagi sebelum..

  "My love,can you be my partner today or forever??"

    "Fff..oorever??"

    "Kidding just today"

  Keeya pun mengangguk sebelum lelaki itu menariknya untuk menari.Harlene dan Lydia hanya memandang dengan riak terkejut sebelum tersengih-sengih.

   "Aduh..lawaklah muka Keeya tadi..acah-acah malu pula..hahaha"

    "Harlene pun tak sangka..tapi macam kacaklah lelaki itu tadi"

    "Pastilah kacak penyiasat upahan abang saya tu,Liam Antas."

   "Macam mana kau tahu..kan dia bertopeng??"

   "Saya nampak dia bercakap dengan abang saya tadi"

   "Kita single kan??Kesian single tiada siapa nak menari dengan kita"

   Tiba-tiba bunyi seseorang batuk di belakang mereka..

"Uhuk,uhuk"

 
Lydia dan Harlene yang mendengar suara orang batuk lalu memandang ke belakang.

   Terlihat Aryaan dan Hunter sedang memandang arah ke mereka berdua dengan tersengih-sengih.

   "Siapa kata kamu berdua single..kami berdua kan ada??Boleh mengisi hati korang berdua sekali"kata Aryaan sambil menghulurkan tangan kepada Lydia.

   "Gila kau ni Aryaan..tapi kalau macam itu..Lydia nak menari dengan awaklah??"

   "Sure,come"jawab Aryaan sebelum mereka berdua pun pergi ke tengah dewan meninggalkan Hunter dan Harlene.Ceh, kata kawan tapi dia tinggalkan aku sorang-sorang disini..

   "Hmm..saya nak menari dengan awak boleh??"kata Hunter sambil tangannya dihulur ke arah Harlene.

   Harlene yang mendengar pemintaan itu beriak terkejut sebelum dirinya tersenyum dan menerima huluran tangan Hunter.

"Boleh"

°°°°°°°°°°°°°

  "Hey"

  Agnese yang terasa panggilan itu untuknya lalu memandang muka Richard.

  "Ya"

  "Boleh aku tahu darimana kau dapat cincin yang dipakai kau ini??"

   "Ada orang bagi kepada saya"
   
    "Siapa??"

  "Buuu..ddak perempuann.."jawab Agnese dengan terketar-ketar.

  Walaupun Richard bercakap dengan nada biasa tapi dirinya masih takut..kerana aura menyeramkan itu sangat kuat sekitar raja itu..

  "Kalau macam itu..boleh aku tahu nama kau??"tanya Richard setelah dia melihat Agnese daripada tadi tidak memandang ke arah wajahnya..hensem lagi ke lantai tu?

"Aku tak suka kalau orang tak pandang wajah aku,bila aku tengah bercakap dan satu lagi ..

"I want to see your beautiful eyes.. don't see anything but see my face..and you will know I truly want to know you,so, what's your name??"

   "Ag.."Belum sempat Agnese memberitahu namanya.

  Tiba-tiba seekor burung berwarna biru terbang masuk ke dalam istana dan terbang ke arah Agnese dan Richard berada.Agnese yang mengenali burung itu lalu memandang hairan terhadap Roses.

   "Agnese awak perlu balik cepat..sebab saya baru teringat akan kereta kuda yang digunakan oleh awak tadi pada tepat pukul 12  tengah malam akan mengecil dan tertanam di dalam tanah..tapi itu tak menjadi masalah sebab awak tiada disitu..masalah sekarang ini..kawan Ater terikat tali di kereta kuda itu"

   Agnese yang mendengar itu lalu segera mencari jam di dalam istana itu.Dan sekarang ialah pukul 11.57 malam..Agnese yang melihat itu segera menarik tangannya  daripada pegangan Richard lalu segera melarikan diri.

   Richard yang melihat keadaan itu segera menyuruh pengawalnya mengepung Agnese yang tergesa-gesa melarikan diri.Dan tanpa diduga,semasa Agnese menurun tangga..dia terjatuh dan sebelah kasut kacanya tertanggal.

   Agnese segera bangun lalu melarikan diri tanpa sebelah kasut kaca miliknya.Richard yang mengikut pengawalnya mengejar Agnese terhenti bila melihat kasut kaca milik gadis itu.

   "Sudah!!berhenti mengejar dia..biarkan dia pergi"

   "Tapi tuanku??".

   "Beta sendiri yang akan cari dia nanti"kata Richard sambil tersengih sinis dengan tangannya memegang kasut kaca milik Agnese.

   "I will found you my mysterious girl"katanya yakin yang gadis itu..memang gadis dicarinya.













#Romantik ke??Macam tak sampai romantik  tu👀🤣

Done

#TBC

  

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now