57. kapitola

844 34 5
                                    

Keď som sa ráno zobudila, vonku práve svitalo. Bolo päť hodín ráno a ja som na seba bola pyšná, že som sa donútila vstať z postele. Cassidy som včera pred spaním napísala správu o tom, že idem na pár dní k starej mame, pretože si viem živo predstaviť, ako by vyvádzala, keď by sa o pár dní dozvedela, že som odišla z mesta a nedala jej o tom vedieť.

Ráno som mame pripomenula, aby sa nezabudla postarať o Candyfloo, hoci ak by bolo na mne, tak by som ju vzala so sebou, no neviem ako by reagovala na Wendy, babkinho psa, a keďže som ju netúžila neskôr hľadať po celej dedine, tak som usúdila, že bude lepšie ju nechať doma.

***

"Rose, som tak rada, že ťa vidím." Pribehla ku mne stará mama a vtiahla ma do jej hrejivého objatia, ktoré som jej s radosťou opätovala.

"Tak nič, ja pôjdem, užite si to so starou mamou, v nedeľu po vás prídem." Pousmiala sa mama a oboch nás na rozlúčku objala, nasadla do auta a odišla.

"Poďte dnu, dedo na vás už čaká." Popohnala nás stará mama, a tak som sa aj s mojou, aj Theovou taškou rozišla do domu.

Keď sme vošli dovnútra, tak sa k nám ihneď rozišiel náš starý otec, ktorý ma už čo to za sebou, no drží sa v skvelej kondícii a vždy, keď sem s Theom prídeme, tak nám pripraví jeho úžasné škoricovníky, ktoré sú naozaj najlepšie. A keď vravím najlepšie, tak myslím, že nikto pod slnkom ich nevie urobiť lepšie ako on.

"Rose, ako dlho som ťa nevidel." Zvolal a takisto ma vtiahol do medvedieho objatia ako pred chvíľou urobila stará mama.

"Rada ťa vidím starý otec." Povedala som, keď sme sa od seba odtiahli a na tvári sa mi vytvoril úprimný úsmev.

"Dáte si škoricovníky? Pred chvíľu som ich dokončil, takže sú ešte teplé." Povedal nadšene a Theo radostne zvískol pred tým, ako sa rozbehol do kuchyne.

"Tak Rose. Povedz nám, ako sa ti darí v škole ? A čo chlapci, máš nejakého priateľa?" Vypytovala sa ma stará mama, zatiaľ čo všetkým podávala taniere s obrovským škoricovníkom.

"V škole je to celkom fajn, o pár týždňov máme školský výlet do Liverpoolu a rozhodla som sa, že asi pôjdem." Povedala som a sledovala reakciu mojich starých rodičov. Babka sa zatvárila prekvapene a takisto aj starý otec, no nakoniec sa na mňa obaja usmiali a povedali, že to je skvelý nápad. Táto téma je pre celú našu rodinu stále citlivá, takže sme to radšej nechali tak a pokračovali ďalej, za čo som bola rada.

"A čo ten Harry, ktorého Theo spomínal, keď tu bol naposledy. To je tvoj priateľ?" Začal starý otec a ja som sa s vidličkou pár centimetrov od úst zarazila nad touto otázkou, pretože som sama nepoznala odpoveď.

"Harry... Harry je zložitý človek starý otec." Povedala som so zrakom upretým do taniera a vôbec nebola spokojná so svojou odpoveďou, no nenapadlo ma nič iné čo by som mohla povedať,  a tak som ďalej s tupým výrazom na tvári len zízala do taniera.

"Tak, čo chcete dnes robiť ?" Zvolala stará mama v snahe zmeniť tému, keďže asi videla, že sa o tom veľmi nechcem rozprávať a ja som jej bola v tejto chvíli naozaj vďačná.

"Rozmýšľala som, že sa dnes môžeme ísť trocha prejsť na lúku, potrebovala by som nazbierať nejaké bylinky a vy sa môžete poobzerať po okolí." Obaja s Theom sme len prikývli a ďalej sa venovali svojim tanierom.

***

Práve sme boli na neďalekej lúke, kde stará mama zbierala svoje bylinky a Theo sa úpenlivo snažil chytiť aspoň jedného z množstva motýľov, ktorí tu poletovali. Celý deň dnes krásne svietilo slniečko, čomu som sa naozaj divila, keďže je december. No na druhú stranu je pravda, že na tomto mieste je málokedy zima, takže sa to dalo očakávať.

Teenage love H.SWhere stories live. Discover now