6. kapitola

1.5K 51 7
                                    

Zobudili ma slnečné lúče, ktoré prenikali cez okno do mojej izby. Hodiny ukazovali pol desiatej ráno. Ešte chvíľu som ležala v posteli a potom som lenivým krokom vošla do kúpeľne, kde som si umyla tvár a zuby. V kuchyni stála mama a niečo vyrila pri sporáku a v obývačke na koberci sa hral Theo s autíčkami.

"Dobré ráno." Pozdravila som a do ruky vzala cereálie, ktoré som zaliala mliekom a sadla si za barový pult.

"Rozmýšľala som, že by sme dnes dali Thea postrážiť mojej kamarátke, ktorá býva pár domov od nás a my by sme mohli ísť nakupovať, čo povieš?"

"To by bolo super, aj tak som nemala nič na pláne a doma by sme sa nudili." povedala som, mama prikývla a úsmev mi opätovala.

"Tak ja jej zavolám a o takú hodinku by sme mohli vyraziť."

"Dobre, pôjdem sa prichystať." Povedala som a misku, v ktorej pred malou chvíľou boli cereálie, som dala do umývačky a vyšla schodmi do kúpeľne, kde som zo seba vyzliekla pyžamo a vošla pod horúcu sprchu. Keď som si poriadne vydrhla telo a umyla vlasy, tak som sa osušila a vlasy zmotala do uteráka. Zo skrine som vybrala čierne džínsy a zelený sveter, ktorý padal cez jedno rameno. Vlasy som vysušila a dala do nich čiernu čelenku. Potom som si naniesla jemný make-up a na pery tmavo červený rúž. Schmatla som čiernu kabelku, do ktorej som si dala mobil, kľúče a peňaženku a zišla naspäť schody dole, kde na mňa pri dverách už čakala mama s Theom.

O malú chvíľu sme zastavili pred domom, v ktorom zrejme bývala mamina kolegyňa, ktorá mala postrážiť Thea.

"Rose, choď ho prosím odviesť, ja si musím ešte zavolať do práce." Povedala mi mama, keď si vyberala mobil z kabelky.

"Tak, poď Theo." Pozrel som sa na neho z predného sedadla a usmiala sa. Potom som otvorila dvere a vzala ho za ruku.

Zazvonila som na zvonček pri dverách, ktoré sa po chvíli otvorili a ukázala sa v nich milá pani, ktorá mohla mať niečo okolo 40 rokov, no vyzerala veľmi mlado.

"Oh, ty musíš byť Rosemary a tento malý krásavec Theo." Široko sa na nás usmiala. Keď som išla odpovedať, tak sa vo dverách zjavil Niall, z čoho som bola mierne zaskočená. Okej nie mierne, ale dosť.

"Ehm mami, idem von s Harrym. Neviem kedy prídem." Povedal, zatiaľ čo hľadal niečo v zásuvke.

"Rosemary?" Povedal prekvapene, keď zodvihol hlavu a pozrel sa na mňa s Theom. Po pravde, bola som prekvapená, že vie ako sa volám.

"Vy sa poznáte?" spýtala sa nás jeho mama.

"Ehm, Rose je moja spolužiačka mami." Povedal stále zaskočeným hlasom a jeho mama sa zatvárila prekvapene.

"Tak to je super. S jej mamou sme dobré kamarátky, takže sa budete pravdepodobne často vídať." Usmiala sa, no mne veľmi do smiechu nebolo, keďže Niall je najlepší kamarát Harryho, ktorého po uplynulých dňoch nemám moc v láske.

"Asi sa ponáhľate, tak ja si vezmem Thea a ty choď za mamou Rose." Usmiala sa na mňa a Thea chytila za ruku.

"Ahoj Ose." Theo mi zamával a sladko sa usmial. Ja som mu odkývala a konečne mohla odísť do auta.

"Tak ďakujeme. Dovidenia." Povedala som a ešte raz sa pozrela na Nialla, ktorý na mňa pozeral so zamračeným pohľadom.

"Ako vidím, tak si už stihla stretnúť aj Mauriinho syna." Povedala mama, keď som nasadla do auta a ona sa rozišla smerom do obchodného centra.

"Vlastne, poznám ho dlhšie. Je to môj spolužiak."

"Vážne? To je super." Povedala nadšene mama načo som prikývla a zapozerala sa von okienkom.

***

Potom, ako sme navštívili asi 50 londýnských obchodov, sme konečne vyrazili domov. Po ceste sme sa zastavili po Thea, no tentoraz som odmietla ísť tam ja. Nemala som chuť stretnút Nialla alebo horšie, Harryho, ktorý mohol byť u nich doma.

Doma som sa prezliekla do domáceho oblečenia, čiže čierne legíny a nejaká červená mikina. Potom si do skrine poukladala všetky veci ktoré sme dnes nakúpili a zišla schodmi do kuchyne, pretože môj žalúdok sa začínal ozývať. Zo skrinky som si vzala tanier, do ktorého som si nabrala kurací šalát a sadla si za stôl.

Prázdny tanier som vložila do umývačky a rozhodla sa, že konečne pôjdem popratať neporiadok v mojej izbe. Na notebooku som si pustila hudbu a dala sa do upratovania.

Po hodine a pol utierania prachu a ukladania vecí tam, kam patria som si konečne ľahla do postele a do ruky vzala knihu pýcha a predsudok, ktorú som milovala napriek tomu, že som ju prečítala nespočetne krát. Vždy keď ju čítam, tak sa vžijem do postavy Elizabeth a všetko prežívam s ňou.

Práve keď Darcy vyznával lásku Elizabeth, vtrhla do izby mama s tým, či spolu niečo neupečieme. Prikývla som a bola rada, že to mama navrhla aj keď mi prišlo smutno za ockom. Vždy, keď sme s mamou piekli koláč, tak k nám prišiel aj s malým Theom a kradol cesto, ktoré potom obaja jedli a my s mamou sme sa hnevali, čo ho vždy ešte viac rozosmialo.

Prišla som za mamou do kuchyne, kde na mňa už čakala v zástere, ktorú si pred nedávnom kúpila v domácich potrebách a chcela ju kúpiť aj mne, ale to som jej hneď zatrhla, keďže viem že by som ju nepoužívala. Niežeby som nikdy nepiekla, práve naopak, milujem pečenie, ale zástery a takéto somariny niesú pre mňa.

"Rozmýšľala som a mohli by sme upiecť tiramisu alebo brownies, čo povieš?" spýtala sa ma s jasným nadšením v tvári,ktoré som u nej dlhšiu dobu nevidela.

"Tiramisu, je fajn." povedala som a začala vyberať potrebné veci. O chvíľu do kuchyne vbehol Theo, ktorý sa dožadoval toho, aby sme mu dali ochutnať z krému, no mama mu povedala, že musí počkať, keď bude koláč hotový. Keď sa mama nedívala, na prst som si nabrala trošku krému a dala ho oblízať Theovi, ktorý sa na mňa vyškieral.

"Rose!" Zkríkla mama, no keď som sa na ňu pozrela, videla som, ako sa tiež smeje. O malú chvíľu sme z rúry vybrali korpus, z ktorého mama obrezala okraje, ktoré sme s Theom neskôr zjedli.

"Tak a hotovo, Rose daj to prosím do chladničky aby to zatuhlo." Povedala mi mama a ja som vzala formu s tiramisu a opatrne ju vložila do chladničky.

"A teraz, čo keby sme si pustili nejaký dobrý film?" Navrhla mama a obaja sme prikývli. O malú chvíľku sme sedeli v obývačke pred telkou a sledovali Toy Story, ktoré si Theo vynútil.

Teenage love H.SWhere stories live. Discover now