Hoofdstuk 6

20 0 0
                                    

Maud pov
We zijn nu bij het festival waar de meiden gaan optreden. We zijn backstage en hun haren/make-up worden nu gedaan. Ik zit op een bankje beetje toe te kijken. Mijn gedachtes gaan naar gisteren. Perrie en ik hebben school geregeld en ik moet heen vanaf volgende week. Toch ben ik er best wel bang voor. Straks wordt ik weer gepest? Daar heb ik echt geen zin in. Perrie weet er niks vanaf maar toch wil ik er wel over praten. Maar aan de andere kant wil ik haar er niet mee lastig vallen. 'Gaat het wel?' Vraagt Leigh bezorgd. Ik kijk haar kant op en glimlach. 'Ja, tuurlijk' zeg ik. Ze knikt 'Zeker weten?' Vraagt ze. Ik knik 'Ja er is niks, alleen wat moe' lach ik zacht. Ze grinnikt en knikt 'meiden jullie moeten zo op' en Sam komt binnen lopen. 'Ja, we zijn bijna klaar' glimlacht Leigh. Ze knikt 'Jadey nee!' Gilt Perrie. Ze rent door de kleedkamer heen en Jade rent met een grijns achter haar aan. Sam begint te lachen en kijkt toe hoe de twee achter elkaar aan rennen. Ik frons diep 'hier raak je wel aangewend' zegt Leigh. Ik lach zacht 'ja helaas wel' zegt Sam. Ik grinnik en we kijken toe hoe de twee achter elkaar aan rennen. Paul zucht 'regel jij dit?' Vraagt ze aan Leigh. Ze glimlacht en knikt. 'Top dankjewel' en ze loopt uit de kleedkamer. Ik grinnik en we kijken beide toe naar de twee meiden. Perrie struikelt over haar eigen voeten en Jade let niet op. Dus Jade valt over Perrie heen en ligt bovenop haar. Ze schieten allebei hard in de lach en Leigh zucht diep. 'Waarom zat ik ookal weer in een band?' En ze kijkt me aan. Ik frons 'met die twee kleuters?' En ik wijs naar Jade en Perrie. Ze grinnikt en knikt 'ja ik weet het ook niet' zucht ik. Samen kijken we naar de twee die bovenop elkaar liggen.

Perrie pov
Jade rent achter mij aan en ik let niet op. Ik struikel over mijn eigen voeten en Jade valt bovenop mij. We kijken elkaar aan en schieten in de lach. Ik hoor Leigh en Maud wel praten maar ik versta er niks van. Jade en ik liggen in een deuk. Dan stoppen we met lachen en kijken we elkaar aan. We blijven elkaar even stil aanstaren en ik verdwaal in haar mooie bruine ogen. Ze glimlacht lief naar me 'eyy lovebirds! Zijn jullie klaar?' Roept Leigh. We kijken verschrikt op en Jade klimt snel van me af. Ik sta ook op en we kijken elkaar ongemakkelijk aan. Leigh giechelt 'zijn jullie ready?' Vraagt Leigh. Ze knikken en Sam komt weer binnen lopen. 'Zijn jullie er klaar voor dames?' Vraagt ze. Leigh knikt 'yes we zijn ready' grijnst Leigh. Sam glimlacht breed 'mooi, dan kunnen we naar buiten' glimlacht ze. Ze knikken en Sam kijkt naar mij 'dan kan je wel bij mij staan Maud' glimlacht Sam. Maud knikt 'is goed' zegt ze vrolijk. Sam glimlacht en loopt voor ons uit naar buiten. We lopen achter haar aan.

'Heyyy guys!' gilt Jade hard door de microfoon. De mensen beginnen hard te gillen en we kijken elkaar vrolijk aan. 'We zijn zo blij dat we hier zijn!' roept Leigh. Jade en ik kijken elkaar aan en knikken heftig. 'Jullie kennen vast nog wel dit nummer!' roept Jade. Iedereen gilt weer 'these wings are made to fly!' Roepen we alle 3 in koor. Iedereen gilt nu nog harder en de muziek begint te draaien. We beginnen te dansen en te zingen.
Mama told me not to waste my life (ah-ooh)
She said, "Spread your wings, my little butterfly" (ah-ooh)
Don't let what they say keep you up at night (ah-ooh)
And if they give you-, shh
Then they can walk on by

Na een aantal nummers lopen we het podium af. Backstage komen we Sam en Maud tegen 'dat klonk super goed meiden!' roept Sam enthausiast. We glimlachen dankbaar 'Ja het was echt geweldig!' Roept Maud vrolijk. Ik glimlach 'dankjewel' en ik kijk haar vrolijk aan. Ze glimlacht naar me en Sam haar mobiel gaat af. 'Ja met Sam' zegt ze. Ze knikt wat en kijkt ons dan aan. 'Ja komt goed' en even later hangt ze weer op. Ze zucht diep 'sorry meiden maar jullie hebben zo nog een interview' zucht ze. We zuchten diep 'waar?' Vraagt Jade. 'Hier bij het festival' zegt ze. We knikken 'nu?' Vraag ik. Ze knikt 'ja ze belden mij net' glimlacht ze. We knikken 'dan gaan we dat  nu doen' glimlach ik. Sam knikt en loopt weer voor ons uit. Ik pak Maud haar arm vast en loop achter Sam aan. Jade en Leigh lopen achter ons 'vindt je het niet erg dan?' Vraag ik aan Maud. Ze kijkt me aan en knikt. 'Tuurlijk, vindt het gezellig' glimlacht ze. Ik knik 'gelukkig, want wil ook wat tijd samen doorbrengen' glimlach ik. Ze glimlacht 'dat komt nog wel' zegt ze vrolijk. Ik knik instemmend 'ja komt goed' zeg ik. Ze knikt 'en ik weet dat je in een band zit dus ja' En ze haalt haar schouders op. 'Dat is waar' geef ik toe. 'Dus ja, daar zit veel tijd in' glimlacht ze. Ik knik 'dat is waar' en ik lach zacht. We komen aan bij het tentje waar het interview is. 'Tot zo' zegt Maud. Ik glimlach 'tot zo' zeg ik. Maud loopt naar Sam en wij lopen naar de interviewers. 'Hey dames!' roepen ze vrolijk. 'Heyy!' gillen we blij. 'Wat leuk dat jullie er zijn!' roept een man vrolijk. We glimlachen 'wij zijn ook erg blij dat we hier zijn' zegt Jade. Hij knikt 'en hoe is het nu zonder Jesy?' Vraagt hij. We vallen even stil en Sam kijkt onze kant op. Het is nog steeds even stil 'ja wel anders maar het is Jesy haar keuze' glimlacht Jade. Hij knikt en we kijken Jade dankbaar aan. Ze glimlacht 'Jullie klonken ook heel goed' zegt hij. We kijken hem dankbaar aan 'dankjewel' zeggen we alle 3 in koor. We kijken elkaar aan en lachen.

My real family ~ EdwardsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu