Maud pov
Ik loop de school binnen en in de verte zie ik Rose bij haar kluisje staan. Met haar rug naar mij toe. Ik grijns en loop er stil op af. Als ik achter haar sta, leg ik mijn handen op haar schouders 'boe!' roep ik hard. Ze springt de lucht in en gilt hard. Ik schiet in de lach en ze draait zich om. Ze kijkt me zuur aan waardoor ik nog harder moet lachen. Ze rolt haar ogen en geeft me een duw. 'Dat is niet lief Maud' zegt ze met een pruillip. Ik grinnik 'ja sorry, kon het echt niet laten' lach ik. Ze rolt weer ogen 'tuurlijk niet' lacht ze zacht. Ik grinnik 'sorry not sorry' giechel ik. Ze geeft me een zachte duw en we lopen samen richting mijn kluisje. Ik stop mijn jas erin en stop er ook wat boeken in. Ik sluit hem weer 'Ready?' Vraagt Rose. Ik knik en doe mijn rugtas weer mijn op rug. 'Welke les hebben we?' Vraag ik. 'Wiskunde' zucht ze. Ik rol mijn ogen en lopen richting het lokaal. 'Heb er zo geen zin in!' zucht ze. Ik zucht ook 'Ik ook totaal niet' zucht ik.We lopen het lokaal binnen en ploffen achterin neer op de stoelen. Rose kijkt zuchtend voor zich uit en ik grinnik. Ze kijkt me fronzend aan 'wat is er?' Vraagt ze. Ik schud mijn hoofd 'nee niks' lach ik. Ze rolt haar ogen 'gek' mompelt ze. 'Hey!' roep ik. En ik geef haar een zachte duw. Ze grinnikt 'Wat? Het is toch zo?' Vraagt ze lachend. Ik geef haar nog een duw waardoor ze nog harder moet lachen. Ik zie via mijn ooghoeken dat Joyce en Dana ook het lokaal binnen komen lopen. Ik glimlach naar ze en ze glimlachen terug. Ze gaan voor ons zitten en Rose valt op de grond door de slappe lach. Ik schiet in de lach en en sta uiteindelijk op. Ik wil Rose overeind helpen maar ze trekt me mee op de grond. Waardoor ik bovenop haar kom te vallen en daardoor beginnen we allebei nog harder te lachen. 'Omg ik ken jullie niet' mompelt Troy. 'Dames kom op!' hoor ik Meneer Quin roepen. Gelijk stoppen we met lachen en staan op van de grond. We gaan zitten en Meneer Quin knikt goedkeurend. Dana en Joyce kijken geïrriteerd achterom. Ik frons en Rose lacht nog een beetje na. Ik schud lachend mijn hoofd 'jij spoort echt niet he' sis ik tegen Rose. Ze stoot me aan en ik grinnik. Dana kijkt nog een keer achterom en zucht diep. Ze draait zich weer naar voren en Rose en ik kijken elkaar aan. Ik frons en ze haalt haar schouders op 'laat haar maar' fluistert ze. Ik knik en richt me op de les.
Perrie pov
Mijn telefoon gaat af en ik pak gelijk mijn mobiel op. Het is Sam, onze manager. Ik frons maar neem direct op. 'Hey Sam' zeg ik. 'Hey Perrie, kun je op kantoor komen?' Vraagt ze een beetje gestrest. Ik frons 'tuurlijk, maar waarom?' Vraag ik. 'Nu geen tijd voor, leg ik je wel uit als je hier bent' zegt ze. Weer frons ik 'uhm, okey?' Mompel ik. 'Dan zie ik je zo' zegt ze gehaast. 'Ja kom eraan' mompel ik. 'Tot zo' En ze hangt op. Oké, dat was heel raar. Ik sta meteen op van de bank en pak mijn spullen bij elkaar.Ik parkeer de auto en ik zie gelijk allemaal fotograven. Ik zucht diep en ik stap de auto uit. Ze komen allemaal op me af en beginnen foto's te maken. Ik zucht diep en loop gewoon door. 'Hoe zit het tussen jou en Jade?' Hoor ik een vragen. Ik frons maar schenk er verder geen aandacht aan. Ik loop snel verder door en loop het gebouw binnen. Jade komt ook net binnen lopen 'hey' hijg ik. Ze kijkt me aan met een kleine glimlach 'Hey' zegt ze terug. 'Waar is Leigh?' Vraag ik dan maar. Ze houdt haar schouders op 'geen idee' zucht ze. Ik glimlach kleintjes 'laten we maar alvast naar Sam toe gaan' zegt ze. Ik knik instemmend en we lopen richting het kantoor van Sam.
We kloppen aan en ze opent de deur. 'Dames kom erin' zegt ze. We glimlachen en kijken elkaar kort aan. Ik kijk snel weg en stap naar binnen. Jade volgt mijn voorbeeld en sluit de deur achter haar dicht. 'Ga zitten' en Sam wijst naar de twee stoelen tegenover haar bureau. We knikken en gaan er zitten. Ze komt tegenover ons zitten 'Ik wou wat belangrijks met jullie bespreken' zucht ze. Ik frons 'moeten we niet wachten op Leigh?' Vraag ik verbaasd. Ze schud haar hoofd 'nee dit moet ik met jullie twee bespreken' zegt ze. Jade en ik kijken elkaar aan en ik slik. 'Ik denk dat jullie het al vermoeden' begint ze. 'Maar er gaan foto's van jullie rond' mompelt ze. We kijken elkaar aan en we worden allebei zo rood als een tomaat. 'Wat voor foto's?' Vraag ik voorzichtig. Ze pakt haar mobiel en legt de mobiel voor ons neer op het bureau. Jade en ik kijken allebei naar de foto. Het is een foto van ons, zoenend op straat. Ik slik en we kijken elkaar weer aan. We blijven elkaar even aanstaren 'luister, als jullie iets hebben moeten jullie dat aangeven' zegt Sam. Jade en ik kijken haar tegelijk aan. Ik schud mijn hoofd 'het is gewoon één keer gebeurd' zeg ik zacht. Ik kijk naar Jade en Sam kijkt ons stil aan. 'En daar denken jullie allebei zo over?' Vraagt ze. Ik knik en kijk nog steeds niet naar Jade. 'Dames ik voel een spanning tussen jullie' zegt ze. Ik slik en staar naar de grond. Ik zeg niks en Jade blijft ook stil. 'Jullie moeten samen gaan onderzoeken wat er is' zegt ze. Mijn blik schiet haar kant op 'voordat het iets met Little Mix doet' zegt ze. Jade en ik kijken elkaar even weer aan 'ga samen op vakantie' zegt ze ineens. Ik frons 'op vakantie?' Vraag ik verbaasd. Ze knikt 'ja onderzoek het samen' zegt ze simpel. Ik frons 'we kunnen toch niet zomaar vakantie nemen?' Vraag ik verbaasd. Ze glimlacht 'over twee weken hebben jullie geen concerten of interviews' zegt ze. Ik knik enkel en Jade en ik kijken elkaar verbaasd aan. 'Denk er maar overna' glimlacht ze. 'Maar ik kan Maud toch niet zomaar alleen laten?' Vraag ik. Ze knikt begrijpelijk 'maar je kunt vast wel iets verzinnen' glimlacht Sam. Ik knik 'overleg maar samen en ga maar kijken' zegt ze. Ik knik 'en wat doen we met die foto's?' Vraag ik. Ze zucht diep 'ze worden verwijderd, maar goed iedereen heeft ze al gezien natuurlijk' zucht ze. Ik knik instemmend 'we vertellen eerst gewoon dat het niks is' zegt Sam. 'Totdat jullie het hebben ontdekt' glimlacht ze. Jade en ik kijken elkaar aan met een rood hoofd 'weet je wat' en ze staat op. We kijken haar verbaasd aan 'jullie gaan vanavond samen uit eten' zegt ze ineens. Jade en ik kijken elkaar aan 'dat hoeft toch niet?' Zeg ik. We kijken Sam weer aan en ze glimlacht. 'En trouwens we hebben Alex en Jordan' zeg ik. Sam knikt 'er hoeft toch niks te gebeuren' zegt ze. Jade en ik knikken 'ik ga gewoon voor jullie boeken voor vanavond' glimlacht ze. Ik glimlach 'dat is lief Sam' zegt Jade. Sam glimlacht 'ik wil gewoon dat jullie het kunnen onderzoeken' zegt ze. We glimlachen 'want het mag Little Mix niet raken' zegt ze. We knikken meteen 'dat komt goed' zeg ik meteen. Ze glimlacht 'mooi' zegt ze tevreden.
Ik kom weer thuis aan en ik zucht diep. Ik plof neer op de bank en ga op mijn rug liggen. Ik staar naar het plafond en bijt op de binnenkant van mijn wang. Ik ga dus vanavond uit eten met Jade en ik weet niet hoe ik me hierbij moet voelen. Want het voelt zo oneerlijk tegenover Alex. En ook als we samen op vakantie gaan, straks gebeurd er iets. Ik wil Alex niet kwetsen want hij is zo lief. Ik zucht diep en sluit even mijn ogen. Maar wordt al snel verstoord door mijn mobiel. Ik zucht weer en ga rechtop zitten. Ik pak mijn mobiel en open het bericht. Ik zie dat het Sam is.
Sam❤: Hey, vanavond half 7 hebben jullie afspraak bij het restaurant. The fling. 6 uur ben je bij Jade.
Ik rol mijn ogen en antwoord terug. Ik leg mijn mobiel weer weg en kijk op de klok. Het is al 4 uur dus misschien moet ik alvast gaan kijken wat ik aan wil. Maar aan de andere kant wil ik graag een mening horen. Ik wacht wel totdat Maud weer thuis is. Op dat moment hoor ik net de voordeur open en dicht vallen. 'Ben thuis!' hoor ik Maud roepen. 'Hey!' roep ik terug. Ze komt de woonkamer binnen lopen 'Hey' zegt ze vrolijk. Ik glimlach 'Hey' zeg ik vrolijk terug. Ze glimlacht breed en legt haar schooltas aan de kant. Ze komt naast me zitten op de bank 'hoe was school?' Vraag ik. Ze zucht diep 'saai' mompelt ze. Ik grinnik 'dat is school he' lach ik. Ze knikt instemmend en zakt onderuit. 'En hoe was jou dag?' Vraagt ze. Ik knik 'ja' zucht ik. Ze kijkt me niet begrijpend aan 'je hebt hoogstwaarschijnlijk wel een foto van mij gezien?' Vraag ik. Ze fronst 'Nee?' Vraagt ze verbaasd. Ik knik 'er is een foto rond gegaan over Jade en mij' mompel ik. Ze kijkt me niet begrijpend aan 'er is iets voorgevallen tussen Jade en mij' zeg ik met een rood hoofd. Ze grijnst en ik geef haar een duw 'shut up!' roep ik. Ze grijnst nog breder 'dus jullie hebben het gedaan?' Grijnst ze. Ik wordt nog roder 'sttt!' sis ik. Ze begint nog harder te lachen en ik verberg mijn gezicht in mijn handen. Wat haar nog harder laat lachen en dan stopt ze met lachen door de deurbel. Ik kijk verbaasd op 'wie zou dat nou zijn?' Mompel ik. Ik sta op en loop naar de voordeur. Ik open de deur en daar staat Alex. Ik slik 'Hey' zeg ik zacht. Hij kijkt me niet vrolijk aan en ik weet al precies wat er aan de hand is. Ik laat de deur verder open en hij stapt naar binnen. We staan stil tegenover elkaar in de gang 'je hebt de foto gezien he?' Vraag ik zacht. Hij lacht schamper 'je bent dit serieus?' Vraagt hij. Ik zucht diep en ben zo rood als een tomaat. 'Hoe kon je dit doen Perrie?' Vraagt hij boos. Ik slik en staar naar de grond. Via mijn ooghoeken zie ik dat Maud eraan komt lopen. 'Alex je weet dat Perrie niet zo is' zegt Maud zacht. Hij kijkt haar kwaad aan 'Nee maar ze heeft wel met een ander gezoend!' sist hij. Ik zucht diep en weet even niet wat ik moet zeggen. 'Alex geef haar nou een kans' mompelt Maud. Ik kijk haar kant op 'wil je ons even alleen laten praten?' Vraag ik voorzichtig. Ze kijkt me twijfelend aan maar ik knik. Dan knikt ze en loopt ze naar boven. 'Kom dan kunnen we zitten' zeg ik. Alex knikt enkel en loopt mij achterna naar de woonkamer. 'Wil je wat drinken?' Vraag ik. 'Nee' zegt hij bot. Ik zucht en ga naast hem zitten op de bank. Het blijft een poosje stil en ik bijt op de binnenkant van mijn wang. 'Wat is er precies gebeurd?' Vraagt hij. Ik slik en hij kijkt me hoopvol aan. Ik weet even niet hoe ik het moet vertellen. 'We hebben seks gehad' zeg ik zacht. Hij schrikt en er rollen tranen over zijn wangen. Ik wil zijn hand pakken maar hij trekt hem weg. 'Wat wil je nou Perrie?' Vraagt hij pissig. Ik slik en haal mijn schouders op. 'Heb je gevoelens voor Jade?' Vraagt hij. Ik zeg niks en kijk hem enkel aan. Er rolt een traan over mijn wang en ik veeg hem snel weg. 'Ja dus' antwoord hij voor mij. 'Ik weet het niet Alex!' roep ik. 'Dan moet je dat uitzoeken Pez!' roept hij. Ik zucht 'dat zei Sam ook al' mompel ik. Hij staat op 'het is ovee tussen ons' zegt hij. Ik kijk hem aan en sta meteen op. 'Alex nee please' mompel ik. Hij schud zijn hoofd 'je moet eerst onderzoeken wat je precies wilt' zegt hij. Hij wilt weglopen maar ik houdt hem tegen. 'Ik wil jou Alex' hij kijkt me aan. 'Pez je weet niet eens wat je wilt' zegt hij. Ik slik en krijg geen enkel wordt uit mijn keel. 'Ik hoor nog wel van je' en hij loopt het huis uit. Ik laat me vallen op de bank en begin hard te huilen. Ik hoor Maud van de trap af rennen en ik voel haar warme armen om mij heen.
JE LEEST
My real family ~ Edwards
FanfictionMaud is 17 jaar en haar leven is niet heel makkelijk. Haar ouders zijn er bijna nooit door hun werk. Op school wordt ze gepest maar ze verteld het aan niemand. Dan verandert alles als ze papieren vindt. Over haar echte familie. Ze ontdekt dat ze ge...