Hoofdstuk 66

12 0 0
                                    

Maud pov
De volgende ochtend wordt ik wakker van het zonlicht dat in mijn ogen schijnt. Ik knipper een paar keer mijn ogen en zucht dan diep. Ik gooi de dekens over mijn hoofd heen en voel niet eens de behoefte om op te staan. Ik wil mijn ogen weer sluiten maar kan toch niet meer slapen. Ik hoor dat mijn deur open gaat en ik haal voorzichtig mijn hoofd onder de dekens vandaan. Perrie komt de kamer binnen lopen en ik haal de deken volledig van mijn hoofd af. Ze gaat op het puntje van het bed zitten 'hoe gaat het?' Vraagt ze. Ik haal mijn schouders op 'ben je moe?' Vraagt ze door. Ik knik 'maar ik kan niet meer slapen' geef ik toe. Ze kijkt mij met een kleine glimlach aan 'we gaan wat leuks doen vandaag' grijnst ze. Ik frons 'wat dan?' Vraag ik. Ze glimlacht 'ga ik lekker niet vertellen' en ze staat op. Ik rol mijn ogen 'ga je nou maar douchen dan maken Jade en ik ontbijt' verteld ze. 'Hoelaat is het dan?' Vraag ik. 'Half 11' antwoord ze. Ik knik en ze loopt naar mijn kledingkast en ze opent hem. 'Wat doe je?' Mompel ik. 'Kleding voor je uitzoeken' antwoord ze nonchalant. Ik zucht diep maar blijf lui liggen in bed. Ik hoor haar grinniken maar geef er verder geen antwoord op. Even later voel ik dat er wat wordt gegooid op het bed en ik kijk verbaasd op. 'Je kleding voor vandaag' zegt Perrie vrolijk. Ik rol mijn ogen en wil weer verder gaan slapen. 'Nope! Je gaat nu douchen en je verder gereed maken!' Roept ze. Ik frons 'kom op!' Roept ze opnieuw. Ik zucht diep en sla de dekens van mij af. Meteen voel ik de kou en rillingen gaan over mijn lichaam. Ik sta op en pak de kleding in mijn handen. Ik strompel de kamer uit en loop door naar de badkamer. 'Ik ben trots op je!' Hoor ik Perrie nog roepen. Ik rol mijn ogen en ik hoor Perrie lachen. Ik loop de badkamer binnen en sluit de deur dicht. Ik draai hem op slot  en begin mij uit te kleden. Dan stap ik onder de douche.

Ik trek de borstel door mijn haren heen en zucht diep. Ik maak dan een hoge staart en staar in de spiegel. De wallen onder mijn ogen blijven zichtbaar. Ik zucht nog een keer en loop dan de badkamer uit. Ik strompel naar beneden en zie Perrie en Jade op de bank zitten. Ze kijken mij gelijk aan en ik plof neer op de andere bank. Ze kijken mij nog steeds beide aan 'wat?'  Vraag ik. Perrie rolt haar ogen 'niks laat maar' lacht ze. Ik zucht diep en ze staat op. 'Kom we gaan' Jade knikt en staat ook op. Ik knik instemmend en sta ook maar op. We trekken alle drie onze jassen aan en lopen naar buiten. 'Met welke auto gaan we?' Vraag ik. 'Met die van mij' antwoord Jade. Perrie kijkt verbaasd op 'kan je samen met je zusje achterin zitten' zegt Jade met een glimlach. Perrie kijkt haar dankbaar aan 'klinkt net alsof ik een klein kind ben' zeg ik. Ze kijken mij beide aan 'is soms ook wel zo' grijnst Perrie. Ik geef haar een duw 'houd je mond jij' lach ik zacht. Ze grinnikt en we stappen in de auto. Jade stapt achter het stuur en Perrie komt achterin bij mij zitten. Jade start de auto en begint te rijden. 'Maar wat gaan we doen dan?' Vraag ik. 'Jaa dat is een verassing!' Roept ze. Ik rol mijn ogen 'heel leuk' zeg ik droog. 'Vind ik wel' zegt Perrie vrolijk. Ik zucht diep en schud mijn hoofd.

We rijden de snelweg op en ik leg mijn hoofd tegen Perrie haar schouder. Ik sluit mijn ogen 'moeten we lang rijden?' Mompel ik. 'Ga ik niet zeggen' grinnikt Perrie. Ik zucht en probeer te slapen. Voordat ik het weet val ik alweer in slaap.

Ik word heen en weer geschud 'wakker worden Maud' hoor ik Perrie zeggen. 'Hmm' mompel ik. 'We zijn er' zegt ze dan. Ik open mijn ogen en ga rechtop zitten. Ik rek me uit en kijk slaperig om mij heen. Perrie grinnikt 'lekker geslapen?' Vraagt ze. Ik knik 'ja best wel' glimlach ik. Ze knikt tevreden 'kom we zijn er' zegt ze. Ik knik en we stappen alle drie uit. Nu pas zie ik waar we zijn 'gaan we karten?' Vraag ik vrolijk. Perrie grijnst en knikt. 'Ja' zegt ze vrolijk. Ik glimlach breed 'en er komen nog meer' zegt Jade vrolijk. Perrie kijkt haar waarschuwend aan en mijn ogen worden groot. 'Echt waar? Wie?' Vraag ik. Dan hoor ik mijn naam en ik draai me om. 'Maud!' En Rose komt eraan gelopen. Ik glimlach breed 'Rose!' En ik een vrolijk op haar af. Ik val in haar armen en ze slaat haar armen beschermend om mij heen. Ik leg mijn hoofd in haar nek 'ik heb je gemist' zeg ik zacht. 'Ik jou ook' zegt ze terug. We laten elkaar los en we glimlachen. Achter haar zie ik Leigh staan 'Hey!' Zeg ik vrolijk. Ik loop op Leigh af en ik geef haar ook een knuffel. 'Hoe gaat het?' Vraagt ze. Ik knik 'ja wel goed en met jou?' Vraag ik. Ze knikt 'ook goed' zegt ze vrolijk. Ik glimlach tevreden en we laten elkaar los. 'Laten we gaan karten' zegt ze met een grijns. Ik knik en we lopen met zijn allen het gebouw binnen.

My real family ~ EdwardsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu