Hoofdstuk 40

8 1 1
                                    

Perrie pov
De moeder van Rose duwt mij en met een harde klap val ik op de grond. Ik beland op mijn achterhoofd en een steek gaat door mijn hoofd. Maud hurkt voor mij neer 'gaat het?' Vraagt ze bezorgd. Ik knik tegen de pijn in en Maud helpt mij met opstaan.

Ik kijk naar Rose en haar moeder. Ze heeft Rose haar arm stevig vast en schreeuwt. 'Dat is genoeg!' roep ik. Ik trek ze uit het elkaar en Maud rent meteen op Rose af. 'Dit kan niet mevrouw' zeg ik. Ze kijkt me strak aan 'ik wil niet veel zeggen, maar JIJ hebt er niks over te zeggen' zegt ze pissig. Ik slik en ze richt zich weer op Rose. 'Mee komen, nu!' Zegt ze streng. 'Nee ze blijft hier!' zegt Maud vastbesloten. Ze loopt op Maud af en wil haar vast pakken. Ik spring er tussen 'blijf van haar af!' sis ik. Ze negeert me en pakt Rose haar arm vast. 'Je gaat nu mee!' sist ze. Maud wil het tegen houden maar Rose schud haar hoofd. 'Ik ga wel mee' zegt ze zacht. Maud en ik kijken elkaar aan. Ik knik 'app ons' fluister ik in haar oor. 'Zo is het genoeg' En ze trekt Rose mee. Ze loopt braaf mee naar de gang. 'Maar mijn spullen' zegt Rose. 'Die neemt Maud wel mee naar school' zegt de moeder. Zonder dat wij nog iets kunnen zeggen, zijn ze al weg. De voordeur valt met een harde klap dicht. Maud en ik staan stil toe te kijken in de gang. Ik loop op Maud af, die helemaal sprakeloos is. Ik wrijf over haar arm en trek haar in een knuffel. Ze kruipt wat strakker tegen mij aan. Ze laat me los en kijkt me bezorgd aan. 'Heb je pijn? Door die val?' Vraagt ze. Ik haal mijn schouders op 'alleen wat hoofdpijn' geef ik toe. Ze knikt en geeft me nog een knuffel. 'Anders ga je even rustig zitten' zegt ze lief. Ik glimlach dankbaar en loop naar de bank. Ik plof neer en ik zie dat ze doorloopt naar de keuken. Even later komt ze weer terug met een glas water en een paracetamol. 'Dankjewel' glimlach ik. Ze glimlacht en komt naast me zitten. Ik neem hem in en drink dan het hele glas leeg. Ik zet hem weer op tafel neer en Maud kijkt me lachend aan. 'Jij had dorst' merkt ze op. Ik kijk haar zuur aan 'heel leuk' zeg ik. Ze grinnikt 'zullen we een Disney film kijken?' Stelt ze voor. Ik knik instemmemd en zet de tv aan.

Maud pov
Midden in de film is Perrie in slaap gevallen. Ik grinnik zacht en pak snel mijn mobiel. Ik open mijn snapchat en maak een foto. Ik sla hem op en stuur hem meteen door naar Jade. Al snel krijg ik een onderkinselfie terug. Ik begin hard te lachen en ik kijk snel naar Perrie. Die rustig door slaapt. Ik schud lachend mijn hoofd en stuur een onderkinselfie terug naar Jade. Ik krijg een appje binnen van Rose en ik open hem snel.

Rose: hey, alles gaat wel goed thuis. Heb flink tegen mam zitten schreeuwen.
Ik: moet je wel in therapie dan?
Rose: waarschijnlijk wel:(
Ik: Jezus, en nu dan?
Rose: ik ga niet heen, ze kunnen doen wat ze willen. Maar ik ga niet veranderen.
Ik: ga je ook niet doen! Anders kom ik persoonlijk langs bij je moeder.
Rose: dat is lief 😊 het komt vast wel goed. Ze is al wat gekalmeerd.
Ik: gelukkig maar! Anders moet je me maar bellen x
Rose: komt goed, doe ik X

Ik glimlach en leg mijn mobiel weer weg. Ik zucht opgelucht, gelukkig gaat het goed met Rose. Ik schrok wel echt van haar moeder. Het liet me gewoon heel erg denken aan mijn pest verleden. Hoe erg ze mij in elkaar hebben geschopt, mij niet accepteerde. Zonder dat ik het doorheb rolt er een traan over mijn wang. Ik veeg hem snel weg en zucht diep. Ik sta op en loop naar de keuken. Ik open de koelkast en kijk erin. Ik heb trek, maar waarin? Ik kijk kort op de klok. Ik zie dat het al 5 uur is. Zou ik anders gaan koken? Maar wat? Ik sluit de koelkast weer en kijk in de kasten. Ik zie een mix liggen voor pannenkoeken. Ik grijns en pak hem meteen. Ik lees de achterkant en zie dat ik alleen melk nodig ben. Ik pak de melk uit de koelkast en leg alles op het aanrecht.

Ik pak een pan en zet hem alvast op het fornuis. Ook pak ik de bakboter en leg het klaar. Ik draai kort om naar Perrie, die hard ligt te snurken. Ik grinnik en loop snel naar de woonkamer. Ik pak mijn mobiel en open snel snapchat. Ik begin Perrie te filmen en ze blijft hard snurken. Ik lach hard en stop dan met filmen. Ik sla hem op en stuur hem naar een aantal mensen. Inclussief zij zelf, dat ze hem zelf kan zien als ze wakker is. Ik begin al te lachen bij het idee en ondertussen loop ik weer naar de keuken. Ik ga verder met waar ik mee bezig was. Ik maak de pannenkoeken mix klaar en zet dan de het gasfornuis aan. Zodra de boter gesmolten is, giet ik wat mix in de pan.

My real family ~ EdwardsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu