Jade pov
Perrie en ik zitten stil naast elkaar op de bank. Ze staat ineens op 'ik bel eerst wel de auto garage, zodat mijn auto wordt gemaakt' glimlacht ze. Ik knik 'Is goed' zeg ik zacht. Ze glimlacht nog eens en loopt naar de gang. Ik staar naar mijn handen en slik. Ik weet even niet wat ik moet voelen. Even later komt Perrie er weer aan lopen 'ze halen mijn auto daar weg' zegt ze. Ik knik en ze komt naast mij zitten. 'Maar hoe weten ze welke auto van jou is?' Vraag ik. 'Alex staat daar' zegt ze. Ik knik enkel en zeg niks meer. Waarom val ik dicht als ze het over hem heeft? Ze kucht en ik kijk haar kant op. 'Maar uh' mompelt ze. We kijken elkaar ongemakkelijk aan 'over gisteren' zegt ze zacht. Ik knik 'wat vindt jij wat me moeten doen?' Vraagt ze. Ik slik en haal mijn schouders op. 'Wat vindt jij?' Vraag ik. Ze zucht en staart naar de grond. 'Pez?' Vraag ik. Ze zucht weer en kijkt mij aan. 'Ik vind dat we het moeten vergeten' zegt ze zacht. En daar gaat mijn hart, alsof het in duizend stukjes valt. 'Ohh' zeg ik enkel. 'Sorry Jade' en ze legt haar hand op die van mij. Ik val dicht en weet even niet wat ik moet zeggen. Ik slik 'Misschien moet ik zo maar gaan' zegt ze zacht. Ik knik enkel en we blijven even zo zitten. Allerlei gedachtes gaan door mijn hoofd. Ik kijk naar Perrie en ik bijt op mijn lip. Ik krijg zo'n goed gevoel van haar. Ze kijkt mij net ook aan en ik slik. Nu moet ik er voor gaan. Ik schuif wat dichter naar haar toe en ze blijft stil zitten. Ik ga met mijn gezicht naar haar toe en druk mijn lippen op die van haar. Ik voel de hele dierentuin in mijn buik. Ze duwt me van haar af en ze staat op. 'Jade dit kan niet' zegt ze zacht. Ik slik en er rolt een traan over mijn wang. 'Alex staat er' zegt ze enkel. Ik zeg niks en ik zie hoe ze naar de voordeur loopt. Ze draait nog een keer om naar mij en ik kijk snel de andere kant op. Ik hoor de voordeur open gaan en even later valt hij dicht. Er rollen meerdere tranen over mijn wangen. Ik knijp mijn ogen dicht om ze tegen te kunnen houden. Maar het werkt niet en er komen harde snikken uit mijn mond. Ik laat het gaan en verberg mijn gezicht in mijn handen. Ik begin hard te huilen en ik kan het niet meer stoppen.Perrie pov
Ik draai me nog een keer om naar Jade. Maar ze kijkt de andere kant op en ik zucht. Ik open de voordeur en stap naar buiten. Ik sluit de deur achter mij en ik hoor haar vanaf hier huilen. Ik slik en voel ook wat tranen opkomen. Ik schud mijn hoofd en veeg ze snel weg. Ik zie de auto van Alex al staan en loop er heen. Ik open de deur en hij kijkt mijn kant op. 'Hey babe' zegt hij. 'Hey' zeg ik zacht. Ik stap in en ga naast hem zitten. Hij geeft me een kus en ik slik. Hij start de auto en hij begint te rijden. Het is stil en ik staar naar buiten. 'Wat is er?' Vraagt hij. 'Niks' antwoord ik. Hij zucht 'babe ik merk aan je als er iets is' zegt hij. Ik zucht diep en staar naar mijn handen. 'Er is niks' zeg ik weer. 'Oke als jij het zegt' zucht ik. Ik slik en staar weer naar buiten. Ik kan het echt niet vertellen over Jade. Want ik wil echt verder met Alex maar toch ben ik in de war. Want het voelde best goed met Jade. 'Babe we zijn er' hoor ik. Ik schrik op en kijk in de ogen van Alex. Hij glimlacht en ik glimlach terug. 'Kom' zegt hij. Ik knik en we stappen uit. Gelukkig zijn er geen fotograven. Alex pakt mijn hand vast en ik glimlach. We lopen naar de voordeur en ik stap naar binnen. Alex loopt achter mij aan en ik loop de woonkamer binnen. Ik zie Maud en Rose nog nergens. 'Denk niet dat ze er al weer zijn' mompel ik. Hij knikt instemmend 'denk het ook niet' mompelt hij. 'Wil je wat drinken?' Vraag ik. Hij knikt 'doe maar cola' zegt hij. Ik knik en loop naar de keuken. Ik ruim ook gelijk de boodschappen op en pak dan 2 glazen en vul ze allebei met cola. Ik loop daarna weer terug naar de woonkamer en zet de twee glazen op tafel. Ik plof naast Alex neer op de bank en hij kijkt me lief. Waardoor ik me alleen nog maar schuldiger voel. Zijn gezicht komt dichterbij en voordat ik het weet voel ik zijn lippen op die van mij. Ik voel de kriebels maar toch moet ik meteen aan Jade denken. Ik zie haar mooie gezicht voor me. Met haar bruine ogen en lieve glimlach. Ik schrik van mezelf en trek terug. Alex kijkt me bezorgd aan 'Wat is er?' Vraagt hij. Ik slik 'Niks' zeg ik snel. Hij zucht diep 'Pez, ik voel dat er iets is' zegt hij lichtelijk geiriteerd. Ik zucht diep 'geloof me, er is niks' beloof ik hem. Hij legt zijn hand op mijn been 'echt waar?' Vraagt hij. Ik knik en glimlach kleintjes. 'Ja echt waar' zeg ik. Hij knikt en geeft me een kus. Ik glimlach 'blijf je eten?' Vraag ik. Hij knikt en ik glimlach tevreden. 'Wat gaan we eten dan?' Vraagt hij. 'Lasgane' antwoord ik. Hij knikt goedkeurend 'klinkt lekker' zegt hij. Ik glimlach breed 'zeker weten' zeg ik vrolijk. Hij grinnikt en trekt me strakker tegen zich aan. Ik sla mijn armen om zijn middel heen en leg mijn hoofd op zijn borst. Ik voel weer de hele dierentuin in mijn buik en ik glimlach. Ja dit is de jongen waar ik samen mee wil zijn. Jade en ik kunnen niks zijn samen. We moeten elkaar vergeten, dat is de enige optie. Er is een keer iets tussen ons gebeurd en dat is ook gelijk de laatste keer. Dit mag niet weer gebeuren.Ik hoor de voordeur open en dicht gaan. 'Zijn er weer!' hoor ik Maud roepen. Ik ga weer rechtop zitten 'hey!' roep ik naar de meiden die de woonkamer binnen komen lopen. 'Hey!' zeggen ze vrolijk terug. 'Hoe was het?' Vraag ik. Maud knikt 'ja gezellig' zegt ze vrolijk. Ik knik 'oh ja ik zou me even voorstellen' en Alex staat op. Ik glimlach en hij stelt zich voor aan Rose. Ik glimlach en Alex komt weer naast mij zitten. Maud en Rose ploffen neer op de andere bank. 'Wat hebben jullie allemaal gekocht?' Vraag ik met een grijns. Ze grijnzen allebei 'we laten het wel zien' zegt Maud. Rose knikt instemmend en ze staan allebei weer op. Ze pakken hun tassen en gaan daarna weer zitten.
Even later zitten we met zijn vieren aan tafel te eten. Ik neem een hap en sluit genietend mijn ogen. Ik hoor Maud in de lach schieten en ik open mijn ogen. Ik kijk haar zuur aan en ze grinnikt. 'Ja sorry zag er gewoon grappig uit' lacht ze. Ik rol mijn ogen 'jij ziet er ook grappig uit' grijns ik. Rose en Alex schieten in de lach. Maud kijkt mij nu zuur aan 'heel grappig hoor' zegt ze droog. Ik grinnik 'ik houd wel van je hoor' zeg ik. Ze glimlacht 'ik ook van jou hoor' glimlacht ze terug. Ik glimlach en eet weer verder. 'Pez?' Vraagt Alex. Ik kijk zijn kant op 'ja?' Vraag ik met volle mond. Hij grinnikt en schud lachend zijn hoofd. Ik lach zacht 'zullen we straks naar de film gaan?' Vraagt hij lief. Hierdoor voel ik me nog schuldiger en ik slik. Ik zie Maud mij aankijken met een grijns en ik rol mijn ogen. 'Nou?' Vraagt hij. Ik glimlach en kijk hem aan. Ik knik 'lijkt me erg leuk' zeg ik vrolijk. Hij glimlacht tevreden 'gezellig' zegt hij vrolijk. Ik knik instemmend en glimlach. Hij knipoogt en neemt een hap van zijn eten. Ik voel dat ik weer bloos en richt me snel weer op mijn bord eten.
Ik sta voor de spiegel in de badkamer en maak me gereed voor de bioscoop. Ik zet de krultang aan en wacht totdat hij warm genoeg is. In die tussen tijd poets ik mijn tanden en gebruik wat mondwater. Ik pak de borstel en borstel mijn haren door. Intussen is de krultang warm genoeg en begin ik dan mijn haren te krullen. Ondertussen ben ik zacht aan het zingen en kijk in de spiegel.
Even later ben ik helemaal klaar en kijk nog even in de spiegel. Ik knik dan en loop weer de badkamer uit. Ik loop de trap af en loop de woonkamer in. Iedereen kijkt mijn kant op en Alex glimlacht. Hij staat op en loopt naar mij toe. 'Je ziet er leuk uit' knipoogt hij. Ik bloos 'dankjewel' zeg ik zacht. Hij glimlacht en geeft me een kus. Waardoor ik nog roder wordt en hij glimlacht breed. Ik grinnik en rol mijn ogen. 'Wat gaan jullie doen?' Vraag ik aan Maud en Rose. 'Nog geen idee' antwoord Maud. Ik knik 'blijf je weer slapen Rose?' Vraag ik. Zs haalt haar schouders op 'we moeten morgen wel naar school' mompelt ze. Maud knikt instemmend 'maar dat kan wel ja' glimlach ik. Rose knikt 'ja kan wel, als Maud dat ook goed vindt' en ze kijkt naar Maud. Maud knikt 'Zeker vind ik dat goed' glimlacht ze. Rose glimlacht 'gezellig' zegt ze vrolijk. Maud knikt instemmend 'dan moeten we zo nog even wat spullen halen' zegt Rose. Maud knikt 'doen we zo wel' glimlacht ze. Ik glimlach naar de twee 'zullen we gaan?' Vraag ik aan Alex. Hij knikt 'ja anders komen we te laat' zegt hij. Ik knik 'nou tot zo' zeg ik tegen de twee meiden. Ze glimlachen 'ja tot zo' zeggen ze in koor. Ze kijken elkaar aan en schieten in de lach en ik grinnik. 'Nou Doegg!' roep ik. 'Doeii!' roepen ze. Alex pakt mijn hand en we lopen samen naar de voordeur.
We komen aan bij de bioscoop en we stappen uit de auto. Er zijn super veel fotograven en Alex slaat beschermend zijn arm om mij heen. Wat me aan de ene kant een super fijn gevoel geeft maar aan de andere kant voel ik me weer schuldig. Er worden duizenden foto's van ons gemaakt maar we lopen gewoon rustig verder. We lopen bij de bioscoop naar binnen en gelukkig blijven de fotograven buiten. We hebben al vaak genoeg gehad dat ze gewoon mee gingen naar binnen. 'Welke film wil je zien?' Vraagt Alex. Ik kijk naar de posters aan de muren 'Welke lijkt je leuk?' En ik wijs naar de posters. Hij rolt zijn ogen 'dat vroeg ik dus aan jou' lacht hij. Ik word rood en lach zacht. 'Nou welke wil je zien?' Vraagt hij opnieuw. Ik zucht diep en kijk weer naar de posters. 'De nieuwste deel van fast and furious' zeg ik. Hij knikt goedkeurend 'dan doen we die' zegt hij glimlachend. Ik knik 'eerst wat lekkers halen?' Stelt hij voor. Ik knik en hij pakt mijn hand vast. Ik glimlach en we lopen richting het eten en drinken. 'Oke wat wil je?' Vraagt hij. 'Uhmm' mompel ik. 'We kunnen misschien samen zo'n grote emmer popcorn doen?' Stel ik voor. Hij glimlacht en knikt 'is goed' en hij laat mijn hand los. Hij pakt zo'n grote emmer 'wat voor drinken wil je?' Vraag ik aan hem. 'cola' antwoord hij. Ik knik en pak 2 flesjes cola uit de koeling. 'Ready?' Vraagt hij. Ik knik en samen lopen we naar de kassa. We wachten totdat we aan de beurt zijn en ik voel Alex zijn arm om mijn middel. Ik word rood en er stroomt een fijn gevoel door mijn lichaam heen. Ik voel me ook weer schuldig maar ik gooi snel de gedachte van me af. Ik zie dat we aan de beurt zijn en we lopen verder. We zetten alles neer op de balie en Alex verteld naar welke film we willen. 'Dat word dan 20 euro' zegt de vrouw. Ik wil afrekenen maar Alex houdt me tegen. 'Ik heb je uitgenodigd dus ik betaal' glimlacht hij. Ik glimlach dankbaar en laat hem betalen. Er tegenin gaan heeft toch geen zin, hij gaat net zo lang door totdat hij zijn zin krijgt. Ook wel weer lief om eerlijk te zijn.
JE LEEST
My real family ~ Edwards
FanfictionMaud is 17 jaar en haar leven is niet heel makkelijk. Haar ouders zijn er bijna nooit door hun werk. Op school wordt ze gepest maar ze verteld het aan niemand. Dan verandert alles als ze papieren vindt. Over haar echte familie. Ze ontdekt dat ze ge...