Hoofdstuk 50

13 1 2
                                    

Maud pov
Gereed en al lopen Rose en ik de hotelkamer uit. We lopen naar die van Perrie en Jade. Ik klop aan en even later doet Jade de deur open. 'Heyy' zegt ze vrolijk. 'Heyy' zeggen wij vrolijk terug. Ze laat ons binnen en Rose sluit de deur achter haar. 'Pez is bijna klaar hoor' en ze gaat op het bed zitten. Ik knik en we gaan bij haar zitten. 'Ze was in slaap gevallen' lacht ze. Ik grinnik 'tuurlijk Perrie weer' grijns ik. Ze schiet kort in de lach 'Ja ze was moe, dus ik zei dat ze maar moest slapen' glimlacht ze. Ik knik 'ik hoor jullie wel hoor!' hoor ik Perrie roepen. Ik schiet in de lach en sta op. De badkamer deur staat op een kier en ik stap naar binnen. Perrie staat voor de spiegel haar make-up te doen. 'Kun je niet kloppen?' Mompelt ze. Ik haal mijn schouders op 'je bent ja aangekleed' lach ik zacht. 'Ja dus misschien was ik wel naakt' mompelt ze weer. 'Dan was ik gillend weggerend' zeg ik simpel. Ze legt haar make-up weg en kijkt mij aan. Ze trekt haar wenkbrauwen op en ik schiet kort in de lach. 'Het was een grapje!' roep ik. Ze rolt haar ogen en gaat verder met haar make-up. Ik grinnik en blijf kijken. 'Kun je het zien?' Vraagt ze zonder op te kijken. 'Ja' zeg ik simpel. Ze grinnikt en gaat rustig verder. Ik grinnik ook 'ben bijna klaar hoor' mompelt ze. Ik knik en loop weer de badkamer uit. Ik plof bij Jade en Rose neer op het bed. Rose kijkt mij kort aan en we glimlachen naar elkaar. Dan gaat mijn telefoon af en ik frons. Ik zie dat het Bradley is die mij via facetime belt. Ik glimlach en neem op. Zijn gezicht komt in beeld en ik glimlach breed. 'Heyy' zeg ik vrolijk. 'Hey babe' zegt hij vrolijk. Jade rolt haar ogen en lacht zacht. Ik kijk haar zuur aan en ik zie dat Rose alweer bezig is op haar mobiel. 'Hoe gaat het daar?' Hoor ik Bradley ineens vragen. Ik kijk weer in de camera 'Ja goed en bij jou?' Vraag ik met een glimlach. Hij glimlacht ook 'ja ook goed, wat doen jullie?' Vraagt hij door. 'We gaan zo eten en daarna naar de film' zeg ik vrolijk. Hij knikt goedkeurend 'gezellig' lacht hij. Ik knik heftig 'Zeker' zeg ik vrolijk. Hij glimlacht 'en wat doe jij?' Vraag ik. Hij haalt zijn schouders op 'met jou bellen maar verder niet zoveel bijzonders' glimlacht hij. Ik knik en we glimlachen even naar elkaar. Perrie komt weer de badkamer uitgelopen en we maken kort oogcontact. 'Hang nou maar op we moeten zo gaan' zegt ze simpel. Ik frons even want normaal gesproken reageert ze niet zo. Maar ik laat het maar. 'Ik moet gaan sorry' zeg ik. Hij kijkt me aan met een pruillip maar lacht dan. 'Is goed, ik spreek je nog wel' zegt hij. Ik knik en glimlach. We hangen op en ik sta op van het bed. Ik loop achter de rest aan de hotelkamer uit. 'Waarom moet je zo nodig met hem bellen?' Mompelt Perrie. Ik frons 'Jezus wat is er aan de hand?' Vraag ik lichtelijk geïrriteerd. Ze zucht diep en schud haar hoofd. 'Gun je me niet de liefde ofzo?' Vraag ik. Ze rolt haar ogen 'Jezus Maud je bent nog maar 17' mompelt ze. 'Ja dus?' Vraag ik. Ze zucht 'Waarom maken jullie nog weer ruzie?' Bemoeit Jade zich er mee. 'Perrie begon te zeuren' merk ik op. Perrie kijkt mij zuur aan 'jullie maken nooit ruzie zegt Jade. Perrie en ik maken oogcontact maar reageren niet.

We zitten in het restaurant van het hotel. Ik bekijk de menu kaart en Jade is druk in gesprek met Rose. Perrie staart stil voor zich uit. Ik bijt op mijn lip en ik stoot haar arm aan. Ze kijkt me aan met een frons. Ze zucht diep en schud haar hoofd. 'Kom op, vertel op' mompel ik. Ze zucht diep 'wij gaan naar de wc' zegt ze tegen Jade en Rose. Ze knikken kort en trekt mij mee. Niet begrijpend loop ik met haar mee. We komen aan bij de toiletten en niet begrijpend kijk ik haar aan. Ze kijkt om zich heen of er niemand aan komt. 'Er is niemand' zeg ik ongeduldig. Ze zucht nog eens en kijkt mij dan aan. Ik vouw mijn armen over elkaar heen en wacht af. 'Het is Rose' zegt ze zacht. Ik frons 'Rose?' Vraag ik niet begrijpend. Ze zucht weer 'ik heb het idee dat ze een oogje op je heeft' legt ze uit. Ik frons weer 'een oogje op mij?' Mompel ik. Ze knikt 'daarom reageerde ik ook zo chagereinig, ik wil niet dat e gekwetst wordt' legt ze uit. Ik knik enkel maar zeg even niks. 'Maar hoe weet je het zo zeker?' Vraag ik. Ze fronst 'dat ze me leuk vind' leg ik uit. 'Ik zie het aan hoe ze naar je kijkt' verteld ze. 'Zo keken Jade en ik ook naar elkaar' verteld ze verder. 'Pez, ik val niet op meiden' zeg ik meteen. 'Hoe weet je dat zo zeker?' Vraagt ze door. Ik haal mijn schouders op 'door wat ik voel voor Bradley?' Mompel ik. 'Je kan bi zijn' zegt ze schouderophalend. Ik zucht diep 'Pez, ik vind Bradley leuk' zeg ik nog maals. Ze knikt enkel 'en ik wil voor hem gaan' ga ik verder. 'Ik zou er nog eens overnadenken' zegt ze. Ik zucht diep 'Pez, ik weet het zeker' vertel ik duidelijk. Ze rolt haar ogen 'denk nou gewoon eens goed overna' ik zucht opnieuw. 'Ik wil het er nu niet over hebben' mompel ik. 'Omdat je weet dat ik gelijk heb' zegt ze met een grijns. Ik rol mijn ogen 'kom we gaan terug' en trek haar mee de toiletten uit. 'Denk er gewoon over na' sist ze in mijn oren. Ik geef haar een zure blik en loop verder.

My real family ~ EdwardsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu