Hoofdstuk 45

8 1 1
                                    

Maud pov
Ik neem een hap van mijn hamburger en ik sluit genietend mijn ogen. 'Hmmm' mompel ik. Ik hoor Perrie giechelen en ik open mijn ogen. Ik kijk haar zuur aan en ze begint te lachen. Ik rol mijn ogen en richt mij weer op het eten.

Even later liggen we alle 3 languit op de bank. Perrie heeft een film uitgekozen maar ik kan mijn gedachtes er niet bij houden. Ik moet steeds denken aan Bradley. Hij zou me nog appen over een date, wat hij nog niet heeft gedaan. Met een zucht pak ik mijn mobiel. Ik scroll door Whatsapp heen en ga naar zijn gesprek. Ik bijt op mijn lip en twijfel even. Moet ik wat sturen? Of moet ik afwachten? Ik zucht en leg mijn mobiel weer weg. 'Gaat alles goed?' Perrie kijkt mij vragend aan. Ik zucht weer 'het is Bradley' geef ik toe. Ze fronst 'wat is er met Bradley?' Vraagt ze door. 'Hij zou me nog uitvragen maar ik heb nog niks gehoord' mompel ik. Ze schenkt me een kleine glimlach 'dat komt echt nog wel' zegt ze. Ik knik enkel 'heb geduld' zegt ze zacht. Ik knik 'je hebt gelijk' geef ik toe. Ze glimlacht en richt zich weer op de film. Ik begin te gapen en kijk op de klok. Ik zie dat het al 21:15 is. 'Pez, zullen we zo gaan?' Vraag ik. Ze kijkt mij aan en knikt. 'Ja is goed' glimlacht ze. Ik knik dankbaar 'moe?' Lacht Jade. Ik grinnik en knik. 'Best wel' lach ik. Ze grinnikt en neemt een slok van haar drinken.

Als we eenmaal in de auto zitten gaat mijn telefoon af. Ik frons en open het appje.

Bradley: hey! Heb je zaterdag wat te doen? Ik heb iets leuks voor ons gepland😊

Ik glimlach en begin te blozen. 'Wat is er?' Giechelt Perrie vanuit achter het stuur. 'Bradley' zeg ik enkel. Ze begint weer te lachen 'heeft hij je gevraagd?' Vraagt ze. 'Ja of ik zaterdag kan' giechel ik. 'Oehh! Wat gaan jullie dan doen?' Vraagt ze vrolijk. 'Geen idee, hij had iets gepland' antwoord ik. Terwijl ik terug antwoord op Bradley.

Ik: hey! Nee ik heb zaterdag niks te doen. Wat had je ingedachten? Nu ben ik nieuwsgierig

Bradley: dat is een verassing:) ik haal je om 1 uur op.

Ik: is goed, gezellig 😊

Al snel komen we thuis aan en stappen uit. Met mijn schoolboeken in mijn hand loop ik achter Perrie aan. We lopen naar binnen en ik pleur de boeken op de trap. Perrie geeft mij een strenge blik 'Die ruim je wel op' zegt ze streng. Ik rol mijn ogen 'komt goed Pez' antwoord ik. Ze knikt en begint toch zacht te lachen. Ik lach zacht met haar mee en we lopen de woonkamer binnen. Ik plof neer op de bank en Perrie loopt door naar de keuken. 'Wil je ook wat te drinken?!' roept ze. 'Ja graag!' roep ik terug. Ik hoor haar grinniken wat mij ook zacht laat lachen. Even later komt Perrie eraan gelopen met twee glazen ice tea. Ze zet ze neer op tafel en ik bedank haar. 'Maar uh' begint ze. Ik pak mijn glas en neem er een slok van. Ik kijk haar vragend aan 'jij hebt een date zaterdag' en ze wiebelt met haar wenkbrauwen. Ik rol mijn ogen 'shut up' grinnik ik. Ze giechelt vrolijk en pakt ook haar drinken.

~

Na een lange week is het eindelijk zaterdag. Het is half 12 uur en ik loop zenuwachtig door mijn kamer heen. Wat moet ik aandoen? Ik loop naar mijn kledingkast en kijk er twijfelachtig in. Ik zucht diep en kijk tussen de kledingstukken. Ik bedoel, wat gaan we doen? Als ik dat nou eens wist, dan wist ik ook wat ik aan moest doen. Dan gaat mijn slaapkamer deur open en ik kijk gelijk die kant op. 'Gaat alles goed?' Vraagt Perrie vrolijk. Ik kijk haar zuur aan 'Ik weet echt niet wat ik aan moet doen' zucht ik. Ze glimlacht en sluit de deur achter zich. Ze komt bij mij staan en kijkt tussen de kledingstukken. 'Oehh ik weet het!' roept ze enthausiast. Ik kijk haar niet begrijpend aan. Ze pakt een geblokt rokje en een zwart koltruitje. Dan opent ze een laatje en pakt er een panty uit. Ze gooit alles in mijn handen 'Dit' zegt ze vrolijk. Ik kijk naar de kleding stukken in mijn handen en knik goedkeurend. Ze knikt 'nou dan zie ik zo' en ze wiebelt met haar wenkbrauwen. Ik rol mijn ogen en ze loopt de kamer uit. Met alle kleding stukken en schoon ondergoed loop ik naar de badkamer. Ik stap onder de douche en begin mijn lichaam te wassen.

My real family ~ EdwardsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu