Maud pov
Rose en ik lopen samen de school binnen. Ik kijk de overvolle kantine rond en zucht. 'Zullen we maar ergens gaan zitten?' Stelt Rose voor. Ik knik en kijk rond. Ik zie een paar klasgenoten zitten 'Zullen we bij hun?' En ik sein naar ze. Rose knikt en we lopen die kant op. De jongens kijken ons aan 'hey!' Roepen ze. We glimlachen 'hey' zeggen we vrolijk. We gaan bij ze aan de tafel zitten. Ik maak oogcontact met Bradley 'hoe is het?' Vraagt hij. Ik knik 'ja wel goed' antwoord ik. Hij glimlacht en knikt goedkeurend. 'En met jou?' Vraag ik verder. 'Ook goed' zegt hij vrolijk. Ik glimlach 'mooi' zeg ik.De bel gaat en we staan allemaal op. 'Wat hebben we eerst?' Vraag ik als we de kantine uitlopen. 'Bio' zegt Bradley met een zucht. Ik zucht ook 'daar heb ik echt geen zin in' zeg ik. Hij begint te lachen en ik kijk hem zuur aan. 'Niet leuk' en ik geef hem een zachte duw. Hij begint harder te lachen 'wauw daar ben ik echt bang voor!' en hij gooit zijn armen in de lucht. Nu begin ik te lachen en Rose draait zich kort om die voor ons loopt. We maken kort oogcontact en ze kijkt snel weer weg. Ik frons maar wordt al het lokaal ingetrokken door Bradely. Hij grinnikt en we gaan op onze plekken zitten. Ik ga naast Rose zitten en Bradley gaat naast Luke zitten. Wat voor ons is. Rose en ik kijken elkaar even aan.
De docent komt binnen lopen en groet ons. Hij legt zijn spullen op het bureu en kijkt de klas rond. 'Dames en heren, we gaan eerst het huiswerk nakijken' deelt hij mee. Iedereen zucht en pakt zijn/haar boeken erbij. Ik zoek de juiste bladzijde op en wacht rustig af. De klas is nog druk aan het praten en de leraar zoekt ook de juiste bladzijde op. Rose stoot me aan en ik kijk haar vragend aan. 'Zullen we vanavond naar de film?' Stelt ze voor. Ik knik 'er is namelijk een film uit, die ik graag wil zien' legt ze uit. Ik knik en glimlach. 'Is goed, gezellig' zeg ik vrolijk. Ze knikt en ik zie dat ze bloost. Wat mij laat fronsen 'dames en heren!' de leraar klapt in zijn handen. Ons oogcontact wordt verbroken en we richten ons allebei op de leraar.
Nadat we het huiswerk hebben nagekeken, leggen we de boeken aan de kant. 'In plaats van opdrachten uit het boek, heb ik ander huiswerk' legt de leraar uit. Hij heeft aandacht van de hele klas. 'Jullie gaan in tweetallen een presentatie voorbereiden' meteen kijken Rose en ik elkaar aan. 'Jullie krijgen een bepaald thema en daarmee maken jullie een poster' verteld hij verder. 'Alle informatie over het thema kun je vinden in jullie boeken' zegt hij met een glimlach. 'En ik weet dat jullie dit niet leuk vinden, maar ik maak de tweetallen' meteen begint de hele klas te zuchten. 'Zo leren jullie wel met anderen te werken!' roept hij boven het gezucht uit. Ik rol mijn ogen en leun op mijn handen. 'Ik heb de groepjes heel random door elkaar heen gemaakt' legt hij uit. 'Ik noem nu de groepjes op en dan pakken jullie een kaartje waar het thema op staat' zegt hij. 'Alsof we kleuters zijn' fluister ik tegen Rose. Ze begint te lachen en meneer kijkt mij meteen aan. 'Heeft mevrouw Edwards er iets op aan te merken?' Vraagt hij. Ik schud meteen mijn hoofd. 'Nee meneer' zeg ik. Hij knikt en pakt een papier erbij.
Hij noemt de namen op en ik luister goed. 'Rose en Joyce' zegt hij. Ze maken met elkaar oogcontact en glimlachen. Ik glimlach ook en wacht geduldig totdat ik mijn naam hoor. 'Maud en Bradley' verteld hij uiteindelijk. Hij draait zich om en geeft een knipoog. Ik voel dat ik bloos en hij lacht zacht. Hij draait zich weer om en de andere groepjes worden opgenoemd. Dan moeten we om en om de kaartjes pakken. Als wij aan de beurt zijn, kijkt Bradley mij aan. 'Ga jij?' Vraagt hij. Ik knik en sta op. Ik pak uit de pot een papiertje en lees hem. Ik zucht diep en kijk de leraar hopeloos aan. 'Mag het geen andere meneer?' Vraag ik hoopvol. Hij schud zijn hoofd 'nee en we gaan ook niet ruilen' zegt hij streng. Ik zucht diep en Bradley kijkt mij vragend aan. 'Voortplanting' zeg ik met een rood hoofd. De hele klas begint te lachen en Bradley kijkt me met een glimlach aan. Ik loop snel naar mijn plek en ga zitten. Bradley draait zich kort om en geeft mij een glimlach. Ik glimlach terug.
Bradley en ik zitten naast elkaar. 'Hoe wil je dit doen?' Vraagt Bradley. Ik denk even diep na 'ik denk eerst de belangrijkste onderwerpen uit het hoofdstuk zoeken' zeg ik. Hij knikt instemmend 'goed idee' zegt hij met een glimlach. Ik knik 'zullen we alvast een gekleurd papier pakken?' Stelt hij voor. Ik knik en we staan op. We lopen naar de leraar 'we pakken alvast papier' zeg ik. Hij knikt 'is goed' glimlacht hij. Ik glimlach en we lopen samen het lokaal uit. We lopen richting het beeldend lokaal. 'En uh' begint Bradley. Ik kijk hem aan en ondertussen lopen we door de lange gang heen. 'Heb je een relatie?' Vraagt hij. Ik glimlach 'nee op het moment niet' grinnik ik. Hij knikt 'en jij?' Vraag ik. Hij schud zijn hoofd 'ook niet' zegt hij. We maken weer oogcontact en ik kijk in zijn mooie ogen. Ik voel dat ik bloos en kijk snel weg. Hij grinnikt en we komen aan bij het beeldend lokaal. Ik kijk naar binnen en gelukkig zijn er geen mensen binnen. Ik open de deur en we stappen naar binnen. 'Alleen waar ligt het?' Mompel ik. We kijken beide rond en snuffelen in de kasten. Ik open allerlei laatjes en sluit ze daarna weer. Omdat het papier er niet in zit. 'Hier!' roept Bradley. Ik kijk zijn kant op en loop naar hem toe. Ik kijk in de la en zie er verschillende kleuren erin liggen. 'A3 moest toch?' Vraagt hij na. Ik knik 'welke kleur?' Vraagt hij. Ik kijk naar de kleuren 'paars?' Vraag ik. Hij knikt 'is goed' en hij pakt er 1. 'Moeten we verder nog iets hebben?' Vraagt hij. Ik schud mijn hoofd 'denk het niet, ik heb wel stiften bij me' antwoord ik. Hij knikt 'plaatjes kunnen we wel uitprinten' zeg ik. Weer knikt hij 'dat is een goed idee' glimlacht hij. Ik glimlach dankbaar en we lopen het lokaal weer uit.
JE LEEST
My real family ~ Edwards
FanficMaud is 17 jaar en haar leven is niet heel makkelijk. Haar ouders zijn er bijna nooit door hun werk. Op school wordt ze gepest maar ze verteld het aan niemand. Dan verandert alles als ze papieren vindt. Over haar echte familie. Ze ontdekt dat ze ge...