Perrie pov
Vandaag moeten we weer repeteren voor de tour. Ik loop de danszaal in en ik zie Jade al staan. Ik glimlach en ren op haar af. Ik sla van achteren mijn armen om haar middel en ik verneem dat ze kort schrikt. Ik giechel en druk een kus op haar wang. 'Schrok je?' Vraag ik lachend. Ik laat haar los en kom naast haar staan. Ze kijkt me zuur aan 'ja' en ze trekt een pruillip. 'Ahh babe' en ik druk een kus op haar lippen. Ze grijnst en trekt aan mijn shirt. Ik kom tegen haar aan te staan en ik voel meteen haar lippen op de mijne. Het gaat vrijwel meteen over naar een tongzoen en ik kreun genietend. Ik voel haar hand op mijn billen en ik glimlach tegen haar lippen aan. 'Guys get a room!' gilt Leigh. We schrikken allebei en trekken meteen los. We draaien ons om en kijken haar aan met een rood hoofd. Ze schiet in de lach en loopt op ons af. 'Grapje joh' lacht ze. Ik schud mijn hoofd en grinnik. 'Welke nummers moeten we doen?' Vraagt ze. Ik zucht diep 'Ik heb wel een papier met de hele setlist' antwoord Jade. Leigh en ik kijken haar verbaasd aan 'hoe kom jij daar nou weer aan?' Vraagt Leigh. 'Van Sam, ik heb het uitgeprint' antwoord ze simpel. 'Nerd' zeg ik. Ze kijkt me zuur aan 'wil je die setlist nog weten of niet?' Vraagt ze plagerig. 'Ja natuurlijk!' antwoord ik meteen. Ze grijnst en begint te lachen. Ze loopt naar haar tas en haalt er een papier uit. Vrolijk komt ze er weer aangelopen. Ik grinnik en ze geeft ons het papier. Leigh neemt hem aan en ik lees met haar mee. 'Ook nog een paar oude nummers dus' mompel ik. Ik kijk kort naar Jade en ze knikt. 'Ik vind het wel een goeie setlist' zegt ze. Ik knik instemmend 'Ja best wel' en lees ondertussen verder. 'Sam had ons filmpjes gestuurd toch?' Vraagt Leigh. Jade en ik fronzen 'nee?' Vragen we in koor. Nu begint Leigh te fronzen 'huh? Maar hoe weten we dan wat we moeten doen?' Vraagt ze. Jade en ik kijken elkaar aan. We beginnen te lachen en ze kijkt ons niet begrijpend aan. 'Onze dansleraar komt straks en Sam komt later ook nog' legt Jade uit. 'Ohhhh!' roept Leigh. Jade en ik beginnen weer te lachen. Leigh schud haar hoofd en ik grinnik. Ze kijkt ons zuur aan 'ik ben er gewoon niet goed bij' lacht ze. Jade en ik knikken instemmend 'daar lijkt het inderdaad wel op' lachen we. Ze rolt haar ogen en ondertussen komt de dansleraar binnen lopen. 'Hey dames!' en hij zwaait vrolijk naar ons. We lopen zijn kant op 'hey Joël!' Roepen we alle 3 in koor. Hij glimlacht 'Hebben jullie er een beetje zin in?' Vraagt hij. Ondertussen zet hij zijn spullen klaar en ik knik. 'Zeker weten' zeg ik vrolijk. Hij glimlacht en koppelt zijn telefoon aan de muziek box. 'Laten we eerst beginnen met rek en strek oefeningen' zegt hij. We knikken en hij start de muziek. Hij gaat voor ons staan en hij begint wat oefeningen voor te doen. Op de beat van de muziek doen we hem na.Uitgeput laten we ons vallen op de grond. Joël begint zacht te lachen 'even kort pauze' zegt hij streng. Ik grinnik en hij loop richting de toiletten. Ik ga rechtop zitten en begin water te drinken. Perrie en Leigh volgen mijn voorbeeld. 'Rose nog steeds bij jullie?' Vraag ik. Perrie knikt en slikt haar drinken door. 'Haar ouders accepteren het ja niet' zucht ze. Ik knik 'ja dat slaat helemaal nergens op' zegt Leigh. Perrie en ik knikken instemmemd 'klopt, maar wat kunnen we eraan doen?' Zucht Perrie. Ik haal mijn schouders op 'al trekt ze 100% bij ons in' zegt Perrie. Ik glimlach 'en ze weet ook dat dat kan' zegt Perrie. Ik knik 'is misschien ook wel het beste' zeg ik. Perrie glimlacht en knikt. Ze neemt nog een slok van haar water en Joël komt er weer aan gelopen. Hij klapt in zijn handen 'kom op dames!' roept hij. Ik rol mijn ogen en ik sta op. Ik leg mijn fles met water weg en de andere 2 meiden volgen mijn voorbeeld. We lopen weer zijn kant op en gaan voor de grote spiegel staan. 'Zou ik eerst wat voor gaan doen?' Stelt hij voor. We knikken en hij start de muziek. De muziek tonen van 'shout out to my ex' dreunen door de zaal.
Terwijl we druk aan het dansen zijn, komt Sam binnen lopen. We kijken haar kort aan maar we leggen al snel weer de focus bij het dansen. Ze leunt tegen de muur aan en bekijkt hoe we dansen. We moeten een bepaalde draai maken maar het lukt me niet. Voor de zoveelste keer. Joël ziet dat ik er moeite mee heb en hij zet de muziek op pauze. Ik zucht diep en hij kijkt mijn kant op. 'Waarom lukt de draai niet?' Vraagt hij. Ik slik en haal mijn schouders op. 'Ik weet het niet' zucht ik. 'Perrie, we hebben niet zoveel tijd he' merkt hij op. Ik knik 'ik weet het' zeg ik. 'Ik doe mijn best!' zeg ik. 'Soms is dat niet genoeg Perrie' en hij kijkt me strak aan. Ik bijt aan de binnenkant van mijn wang 'laat het haar nog een keer proberen' zegt Sam. Ik kijk haar dankbaar aan en Joël geeft toe. Hij zet de muziek weer aan en we beginnen weer te dansen. Ik bereid me alvast voor op de draai. Ik sluit mijn ogen en probeer de draai te maken. Dit keer struikel ik over mijn eigen voeten en beland op de grond. Leigh en Jade stoppen gelijk met dansen en hurken voor mij neer. 'Gaat het?' Vraagt Jade. Ik knik en de muziek wordt stopgezet. Ik sta op en de meiden willen me helpen. Ik schud mijn hoofd 'het lukt wel' glimlach ik. Ze knikken en Joël komt bij ons staan. 'Dit gaat niet Perrie' zegt hij streng. Ik knik enkel 'je moet die draai onder de knie krijgen' zegt hij. Ik knik weer 'maar Joël, die draai is gewoon moeilijk' zegt Jade. Hij kijkt haar aan 'jullie kunnen hem toch ook?' Zegt hij lichterlijk geiriteerd. Jade wordt rood en ik zie dat ze even niet weet wat ze moet zeggen. 'Joël, laten we even een pauze nemen' bemoeit Sam zich ermee. 'Sam, we hebben heel weinig tijd' zegt hij. Sam loopt nu ook onze kant op 'dat weet ik, en de meiden doen heel erg hun best' glimlacht ze. Joël zucht diep 'best, 15 minuten' En hij kijkt ons strak aan. Ik zucht diep en hij loopt de danszaal uit. Sam richt zich meteen op mij 'maak je er geen zorgen om' zegt ze lief. Ik zucht weer en staar naar de grond. 'Perrie, het geeft niet dat je het niet in 1 keer kan' en ze raakt kort mijn arm aan. Ik kijk op en glimlach. Ik knik 'weet ik' zeg ik zacht. Ze glimlacht lief naar me 'je krijgt het echt nog wel onder de knie' zegt ze. Ik knik dankbaar 'je moet het soms gewoon wat vaker oefenen' en ik knik. 'Daar is niks ergs aan he!' verzekerd ze me. Ik knik 'weet ik' zeg ik. Ze glimlacht naar me 'neem maar gewoon even een korte pauze dames' zegt ze. We bedanken haar 'dan praat ik wel even met Joël' zegt ze. We knikken dankbaar en ze loopt de danszaal uit. Ik zucht diep en Jade geeft me een knuffel. Ik sluit genietend mijn ogen en geniet van de warme knuffel. Ik open mijn ogen weer en we laten elkaar los. 'Gaat het?' Vraagt ze. Ik knik 'ja, ik heb gewoon wat moeite met die draai' geef ik toe. Ze glimlacht lief naar me 'je krijgt hem echt wel onder de knie' zegt ze lief. Ik kijk haar dankbaar aan 'en het is ook een moeilijke draai' voegt Leigh eraan toe. Jade knikt instemmend 'dat is zeker waar' zegt ze. Ik kijk de meiden glimlachend aan 'wij kunnen dit gewoon' zegt Jade. Ik knik net zoals Leigh. 'We zijn 1 team en we kunnen alles aan' zegt ze met een glimlach. Ik glimlach breed en knik heftig. 'Zeker weten' zeg ik vrolijk. Ze glimlacht 'grouphug!' gilt Leigh. Jade en ik grijnzen. We gooien onze armen in de lucht en knuffelen met zijn drieën.
Uitgeput kom ik thuis. 'Maud?!' roep ik. Maar nee er is nog geen antwoord. Dan zou ze nog wel niet thuis zijn. Ze zou vandaag weg gaan met Rose en haar zus. Ergens gaan winkelen ofzo. Het scheelt dat ze niet meer op de krukken hoeft te lopen. Want daar was ze ook helemaal klaar mee, wat ik totaal begrijp. Ik strompel de trap op en loop dan mijn kamer binnen. Ik laat mij op het bed vallen en zucht diep. Ik ga op mijn zij liggen en mijn gedachtes schieten overal heen. Die draai kreeg ik maar niet onder de controle. Nu wel wat meer maar het ziet er nog steeds niet 100% uit. Maar goed dit was ook nog maar de eerste dag. Eigenlijk wil ik mij gaan douchen maar ik heb echt geen zin om op te staan. Nou ja dat doe ik straks wel.
Ik hoor een aantal deuren open gaan en weer dicht vallen. Ik zucht diep en houdt mijn ogen stijf dicht. 'Perrie?!' hoor ik ineens. Ik zucht diep 'shut up' mompel ik. Uit het niets voel ik een hand op mijn arm. Mijn ogen schieten open en ik schiet rechtop. Ik kijk in de ogen van Maud en ze schiet in de lach. 'Niet grappig!' gil ik. Ze begint nog harder te lachen 'eigenlijk wel!' giert ze. Ik rol mijn ogen 'shut up' mompel ik. Ze grinnikt maar dan bedenk ik mij ineens iets. Ik ben dus gewoon in slaap gevallen. 'Wat is er?' Vraagt Maud, die het kennelijk door heeft. 'Ik wou douchen, maar ik was in slaap gevallen' zeg ik met een pruillip. Ze begint nog eens te lachen en komt naast mij zitten. 'Je mag mij niet uit lachen' zeg ik weer met een pruillip. Ze schud lachend haar hoofd 'maar hoe was het?' Vraag ik. Ze knikt 'ja was super gezellig' zegt ze met een glimlach. Ik knik goedkeurend 'mooi' zeg ik. Ze knikt vrolijk 'waar is Rose dan?' Vraag ik verbaasd. 'Oh die slaapt bij haar zus' legt ze uit. Ik frons 'in een hotel, zo hebben ze nog even tijd samen' glimlacht ze. Ik knik 'snap ik ook wel' geef ik toe. Ze knikt instemmend 'ik dus ook wel' zegt ze. 'Maar' begint ze ineens. Ik kijk haar vragend aan 'ik zat te denken he' zegt ze. 'Kun je dat?' Merk ik lachend op. Ze kijkt me zuur aan en geeft me een duw. 'Houdt je mond man' en ze rolt haar ogen. Ik grinnik 'maar ik dacht misschien kunnen we morgen wat met zijn vieren doen' zegt ze vrolijk. 'Jij, Rose, haar zus en ik?' Vraag ik na. Ze knikt 'ja, als hun dat ook willen natuurlijk' zegt ze. Ik knik 'ja moet je ze maar morgen even vragen' glimlach ik. Ze knikt 'doe ik' zegt ze vrolijk. 'Wat gaan we eten trouwens?' Vraagt ze. Ik denk even na 'tja, dat is een goeie' mompel ik. Ze grinnikt 'moeten we even kijken wat we nog in huis hebben' antwoord ik. Ze knikt 'is goed' glimlacht ze. Ik knik maar dan worden mijn ogen groot. 'Wat?' Vraagt ze. Ik zucht diep 'we kunnen morgen helemaal niet met ze afspreken morgen' zeg ik. Ze kijkt mij vragend aan 'hoezo niet?' Vraagt ze. 'We zouden morgen wat doen met mam' antwoord ik. Ze rolt haar ogen wat mij stiekem ook wel laat lachen. 'Je moet haar wel een kans geven Maud' zeg ik. 'Dat doe ik ook!' roept ze. Ik kijk haar strak aan 'echt waar!' Roept ze weer. Ik rol mijn ogen 'ik app sowieso elke dag met haar' zegt ze. Ik frons 'echt waar?' Vraag ik verbaasd. 'Hoezo ben je daar zo verbaasd over?' En ze lacht zacht. Ze haalt haar schouders op 'ik dacht dat je nog niet zo'n sterke band met haar had' geef ik eerlijk toe. Ze houdt haar schouders op 'nou nog niet zo sterk, maar we bouwen het op' knikt ze. Ik kijk haar tevreden aan 'goedzo, little sister' en ik aai express over haar hoofd. Ze slaat snel mijn hand weg 'stop it!' Gilt ze. Ik grinnik 'En ik ben trouwens ongeveer net zo groot als jou!' roept ze er achteraan. 'Wauw!' roep ik terug. Ze kijkt me zuur aan en geeft mij een zachte duw. Ik grinnik en duw haar zacht terug.
JE LEEST
My real family ~ Edwards
FanfictionMaud is 17 jaar en haar leven is niet heel makkelijk. Haar ouders zijn er bijna nooit door hun werk. Op school wordt ze gepest maar ze verteld het aan niemand. Dan verandert alles als ze papieren vindt. Over haar echte familie. Ze ontdekt dat ze ge...