Hoofdstuk 10

25 1 1
                                    

Love this song 👆💖💖

Maud pov
Ik kijk naar buiten en Perrie stopt voor het stoplicht. 'Beetje zin in?' Vraagt ze. Ik knik 'zeker weten' zeg ik vrolijk. Ze glimlacht breed 'En jij?' Vraag ik. Ze knikt heftig 'zeker weten, wordt alleen 0.0 drankjes voor mij' lacht ze zacht. Ik grinnik 'Ja je mag niet met drank achter het stuur he' En ik kijk haar lachend aan. Ze grinnikt en begint weer te rijden als het stoplicht op groen springt. Het is vrijdag avond en we zijn onderweg naar het terras. Jade en Leigh komen ook, alleen wat ze niet weten is dat Jesy ook komt. Ik heb stiekem contact gezocht met Jesy en geregeld dat ze ook langs komt. Ik begin al te grijnzen bij het idee. Want ze hebben elkaar al een poos niet meer gezien.

Perrie parkeert de auto en we stappen uit. We kijken allebei rond 'Ohh daar' en ze trekt me mee. Ik struikel bijna maar let net optijd op. We komen aan bij Jade en Leigh die al aan een tafel zitten. 'Heyyy' zegt Perrie vrolijk. Ze geeft de meiden allebei een knuffel 'Heyy' zeggen ze terug. 'Maudje!' roept Jade blij. Ik rol mijn ogen en geef haar ook een knuffel. Leigh geef ik ook een knuffel en ik ga naast Perrie zitten. 'Waarom hebben we nou geen tafel voor 4 personen?' Mompelt Leigh. Ik haal mijn schouders op en kijk snel de andere kant op. 'We kunnen vragen om een andere tafel?' Stelt Perrie voor. 'Nee!' roep ik meteen. De drie meiden kijken mij fronsend aan 'U oké?' Vraagt Perrie. Ik knik meteen 'tuurlijk' glimlach ik. 'Maar we kunnen hier blijven zitten ja, hebben toch geen last van die stoel?' En ik lach zacht. Ze kijken me nog steeds raar aan 'laten we nou maar wat bestellen' En ik geef een teken naar de ober. Hij glimlacht en loopt deze kant op. Perrie kijkt mij raar aan 'wat kan ik voor jullie inschenken?' Vraagt de ober netjes. Perrie haar blik gaat naar de ober 'uhh' Mompelt ze. 'Doe mij maar een cola' antwoord ik. Hij knikt en schrijft wat op. 'En mij een zoete witte wijn' zegt Jade vrolijk. Hij knikt en schrijft weer wat op 'en mij een water' glimlacht Leigh. Jade kijkt haar raar aan 'ja mij ook water' zegt Perrie. De ober knikt en schrijft alles op. 'Dan komt het er zo aan' we knikken en hij loopt weer weg. 'Geen alcohol?' Vraagt Jade verbaasd. Leigh haalt haar schouders op 'ja geen idee, geen zin in' lacht ze nerveus. Jade knikt 'jij dan Pez?' Vraagt ze. 'Ik ben met mijn auto' legt ze uit. Jade knikt 'jij niet dan?' Vraagt ze. Ze schud met haar hoofd 'nee met de taxi' grijnst ze. Perrie rolt lachend haar ogen 'met amdere woorden Jordan' lacht Leigh. Jade wordt rood en kijkt snel de andere kant op. Leigh begint te lachen en Perrie is weer stil. Ik frons 'als het maar gezellig is toch?' Vraag ik vrolijk. Alle drie de meiden kijken mij aan en knikken. 'Dat is zeker weten waar' zegt Leigh vrolijk. Ik glimlach breed en kijk om me heen. 'En jij ook geen alcohol?' Vraagt Jade. Ik haal mijn schouders op 'Jade ze is 17' zegt Perrie. Jade rolt haar ogen 'kom op, op die leeftijd dronken wij ook wel eens' zegt Jade weer. 'Jij misschien' Mompelt Perrie. Ik frons 'Perrie' sist Leigh. Perrie trekt haar wenkbrauw op 'Misschien straks wel' zeg ik tegen Jade met een glimlach. Ze glimlacht terug en knikt.

Perrie schudt lachend haar hoofd 'dat is niet waar!' lacht ze. Jade rolt haar ogen 'dat is zeker wel waar!' en ze neemt een slok van haar witte wijn. Leigh kijkt lachend toe 'ik heb dat nooit gedaan!' probeert Perrie nog. Jade schiet in de lach 'oh echt wel!' roept ze. Ik rol mijn ogen 'wordt dit een welles nietes spelletje?' Vraagt Leigh. 'Nee!' roepen Perrie en Jade in koor. Ze kijken elkaar aan en schieten dan in de lach. Leigh schudt lachend haar hoofd 'dit gaat weer de goeie kant op' en Leigh neemt een slok van haar water. Ik grinnik en kijk naar de meiden. Dan hoor ik een bekende stem en kijk die kant op. Ik glimlach want Jesy komt eraan lopen. Het valt me trouwens op dat we nog geen fotograven zijn tegen gekomen. Wat straks wel gaat gebeuren. Ik sta op en Perrie kijkt mij vragend aan. 'Zie je straks wel' zeg ik. Ze fronst en ik loop naar Jesy. Die nog een stukje verderop staat 'hey Maud' zegt Jesy vrolijk. Ik glimlach 'hey' en ik geef haar een knuffel. 'Weten ze al iets?' Vraagt ze. Ik schud mijn hoofd 'nope heb niks verteld' grijns ik. Ze grinnikt 'beter van' lacht ze. Ik grinnik 'wel bijna maar goed' lach ik. Ze grinnikt 'maakt niet uit, ze weten niks' knipoogt ze. Ik glimlach 'nou kom' en ik trek haar mee. We lopen richting de meiden en Jade kijkt net deze kant op. Haar ogen worden groot 'Jesy!' gilt ze blij. Ik grinnikt en laat Jesy los. Jade staat vrijwel meteen op en rent op haar af. Wat er niet soepel uitziet met haar hakken aan. Perrie en Leigh volgen haar blik en hun ogen worden groot. Ze staan ook op en rennen ook af op Jesy. Jade vliegt Jesy om de nek en Jesy slaat lachend haar armen om haar heen. 'Ik heb je zo gemist!' roept Jade. Jesy lacht zacht en even later laten ze elkaar los. Jesy kijkt Jade lief aan en dan merkt ze ook Perrie en Leigh op. 'Kom hier guys' zegt ze. Ze trekt hun bij de knuffel in en ik sta er ongemakkelijk naast. 'Kom er bij Maud' zegt Jesy. Ik grinnik en knuffel gezellig mee.

My real family ~ EdwardsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu