Maud pov
*paar dagen later *
Vandaag ga ik weer voor het eerst naar school en ik heb er echt geen zin in. Maar goed het moet wel. Ik strompel het bed uit en kies een outfit uit. Wat best een simpele outfit is. Wat bestaat uit een short en een t shirt. Verder trek ik ook mijn zwarte all stars erbij aan. (Outfit in media👆). Het is toch al bijna zomer en dus best warm weer. Dus een korte broek kan wel. Ik loop met de kleding in mijn handen richting de badkamer. Ik wil de deur openen maar hij zit al opslot. Ik klop aan 'Perrie?' Vraag ik. 'Ja! Ik ben aan het douchen!' Roept ze terug. Ik zucht diep en rol mijn ogen. Ik strompel weer terug naar mijn slaapkamer en maak dan maar alvast mijn schooltas klaar. Ik doe schoolboeken en etui erin. Alle schoolboeken had ik al binnen dus dat scheelt.
Ik stap onder de douche vandaan en droog mijn lichaam af. Ik trek de kleding aan en borstel dan mijn haren door. Ik maak er een hoge staart in en doe een klein beetje make-up op. Ik kijk nog eens in de spiegel en gelukkig zie je haast het blauwe oog niet meer. Ik poets mijn tanden en loop dan weer naar mijn kamer. Ik trek mijn schoenen aan en loop naar beneden. Daar zie ik Perrie aan tafel zitten. 'Goeiemorgen' zeg ik. Ze kijkt me glimlachend aan 'goeiemorgen' zegt ze vrolijk. Ik glimlach nog een keer en loop door naar de keuken. 'Wil je ook wat thee?' Vraag ik. 'Ja ik help wel' en ze komt naar me toe lopen. Ik doe wat water in de waterkoker en zet hem aan. 'Ook gelijk gaan ontbijten?' Stelt ze voor. Ik knik 'is goed' antwoord ik. Ze glimlacht en pakt alvast wat brood en wat brood beleg. Ik pak 2 borden en 2 messen en leg het net zoals Perrie op tafel. Ik maak nog de thee voor ons klaar en ga tegenover Perrie zitten. 'Eetsmakelijk' zegt ze vrolijk. Ik glimlach 'Eetsmakelijk' zeg ik vrolijk terug.
Perrie stopt voor het schoolgebouw en ik zucht diep. Ze glimlacht naar me 'het goed komt' zegt ze. Ik knik 'ik hoop het' mompel ik. 'Tuurlijk komt het goed' zegt ze. Ik knik en staar nog even naar buiten. 'Maar ik sta dus in het systeem als Maud Edwards?' Vraag ik. Ik kijk haar vragend aan en ze knikt. 'Ja' zucht ze. Ik bijt aan de binnenkant van mijn wang 'wat als ze vragen of ik familie van je ben?' Vraag ik. Ze zucht even diep 'zeg eerst maar van niet' glimlacht ze. Ik knik 'ik bedoel we hebben het nog niet bekend gemaakt' zegt ze. Ik knik 'dat is waar' geef ik toe. Ze glimlacht 'het komt echt goed' zegt ze weer. Ik knik 'dankje' en ik geef haar een kort knuffel. Ik verneem dat ze even verbaasd is maar knuffelt me terug. We laten los en ze glimlacht lief naar me. Ik glimlach en stap uit de auto 'ik sta hier weer om 3 uur' zegt ze. Ik knik 'is goed' zeg ik. Ze glimlacht en ik gooi de autodeur dicht. Ik loop richting in de ingang en zwaai nog. Ze zwaait terug en rijdt dan weg. Ik zucht nog diep en loop dan de school binnen. Ik zie in de verte de receptie en loop er heen. Er zit een vrouw met kort bruin haar achter een conputer. Ze merkt mij op en kijkt me vriendelijk aan. Ik glimlach 'goeiemorgen, wat kan ik voor je doen?' Vraagt ze vrolijk. 'Uhm ik ben Maud Edwards en ik ben nieuw' zeg ik zacht. Ze knik en typt wat op haar computer. Ondertussen kijk ik om me heen en de kantine loopt langzaam leeg. 'Ja dit is je rooster' en ze geeft een papier aan. Ik neem hem dankbaar aan 'Je zit in klas 6D en Meneer Quin is je mentor, daar heb je nu ook les van' zegt ze vriendelijk. Ik knik en er komt een meisje aanlopen met kort blond haar 'Dit is Rose, een klasgenoot van je' zegt de vrouw vriendelijk. Rose steekt haar hand naar mij uit en ik neem hem aan. We stellen ons aan elkaar voor. 'Rose geeft je een korte rondleiding en laat je je kluisje zien' zegt ze. Ik knik en bedank haar. Rose en ik lopen weg 'deze kant op' zegt ze. Ik knik en volg haar door de kantine. 'Dus je woont hier net?' Rose kijkt me kort aan tijdens het lopen. Ik knik 'ja nu net een paar dagen' glimlach ik. Ze knikt 'Dit is je kluisje' en ze wijst hem aan. Ik knik 'hier staat de code op' en ze geeft me een papiertje. Ik neem hem dankbaar aan en open het kluisje. 'Je kan de Biologie en Wiskunde boeken er eerst wel inleggen' zegt ze lief. Ik knik en leg ze in mijn kluisje. 'Zou ik je de rest van de school laten zien?' Vraagt ze. Ik knik 'Ja graag' glimlach ik. Ze glimlacht en ik sluit mijn kluisje weer. We lopen verder door de gangen heen door naar de kantine. 'Nou dit is dus de kantine' Ik knik en kijk rond. 'Nog best wel groot' mompel ik. Ze lacht zacht 'Ja klopt' lacht ze. Ik grinnik en we lopen verder door de lange gangen 'hier is het lokaal van techniek' en zs wijst naar een lokaal. Ik knik en we lopen verder.
JE LEEST
My real family ~ Edwards
FanfictionMaud is 17 jaar en haar leven is niet heel makkelijk. Haar ouders zijn er bijna nooit door hun werk. Op school wordt ze gepest maar ze verteld het aan niemand. Dan verandert alles als ze papieren vindt. Over haar echte familie. Ze ontdekt dat ze ge...