Rose pov
Ik neem van mijn zoveelste biertje een slok. De barman kijkt mij raar aan maar ik schenk er geen aandacht aan. Mijn mobiel gaat af en ik zie dat het Maud is. 'Fuck off Maud' mompel ik zacht. Ik laat mijn mobiel door rinkelen en negeer het. Even later stopt het en komen er tientallen appjes binnen. Ik zie dat ze allemaal van Maud zijn. Ik zucht en druk mijn mobiel uit. Ik slik het hele glas in een keer achterover. Ik sein naar de barman 'mag ik er nog 1?' Vraag ik. Hij loopt mijn kant op 'heb jij niet veelste veel gehad?' Vraagt hij. 'Ga jij daarover?' Vraag ik met een dubbele tong. Hij zucht diep 'volgens de politie wel ja' zegt hij. Ik rol mijn ogen 'prima dan ga ik wel' en ik sta op van de barkruk. Ik val bijna om maar ik grijp me net optijd vast. 'Gaat alles goed?' Vraagt de barman. Ik ga weer rechtop staan 'tuurlijk' zeg ik. Ik geef hem wat geld en pak mijn spullen. Ik loop het café uit 'dankjewel he!' roep ik. Hij schud zijn hoofd en mompelt wat in het Nederlands. Ik rol mijn ogen en stap naar buiten. Ik kijk om mij heen en ga opzoek naar een ander café. Ik moet toch iets gaan eten en wat gaan drinken. Alles om mij heen draait maar ik negeer het. Ik heb ook geen flauw idee waar ik ben. Het vreemde is dat me het op het moment niks uitmaakt.Al snel kom ik aan bij een ander café en stap naar binnen. Ik zoek een tafeltje uit en ga eraan zitten. Ik trek mijn jas uit en zucht diep. Een ober komt bij me staan 'Wat kan ik voor je doen?' Vraagt hij netjes. Ik glimlach 'doe maar een biertje en een tosti' zeg ik. 'Ben jij wel 18?' Vraagt hij. 'Jij ook wel dan?' Vraag ik bijdehand. Hij rolt zijn ogen 'vooruit dan maar' en hij loopt weer weg. Ik glimlach tevreden en pak mijn mobiel erbij. Ik zie dat ik ook appjes heb van Jade en Perrie. Ook nog veel meer van Maud maar ik negeer ze allemaal. Ik leg mijn mobiel weer weg en staar naar buiten. Ik zucht diep en er rolt een traan over mijn wang. Ik veeg hem snel weg 'Gaat alles goed?' Vraagt de ober als hij het glas bier voor mij neerzet. Ik kijk hem aan en knik 'ja' antwoord ik kortaf. Hij komt tegenover mij zitten en ik kijk hem aan met een opgetrokken wenkbrauw. 'Je kan me alles vertellen he' zegt hij. Ik frons 'ik ken je niet eens' mompel ik. Hij rolt zijn ogen 'oké dan vertel ik wie ik ben' glimlacht hij. Ik schud lachend mijn hoofd 'ik ben Justin en 18 jaar' zegt hij. Ik knik 'en jij?' Vraagt hij. 'Ik ben Maud en 17' zeg ik. 'Zie je wel' grijnst hij. Ik rol mijn ogen 'je komt hier niet weg of wel?' Vraagt hij. Ik schud mijn hoofd 'London?' Vraagt hij. Ik knik 'klopt' glimlach ik. Hij knikt en het valt even stil. 'Maar uh wat is er dan?' Vraagt hij. Ik zucht diep en staar even naar de grond. Ik leg het hele verhaal uit, over mijn gevoelens voor Maud en wat er gisteravond is gebeurd. Daarna vertel ik wat er vanochtend is gebeurd en dat ik nu hier zit. 'Jeetje' mompelt hij. Ik knik 'wat denk je wat ze voelt?' Vraagt hij. Ik frons 'niks? Het was een vergissing zei ze' mompel ik. Hij knikt 'Ja dat wel' mompelt hij. 'Maar het is wel gebeurd' zegt hij opnieuw. Ik knik 'dat is waar' geef ik toe. 'Maar misschien is ze gewoon in de war ofzo' zegt hij schouderophalend. 'Met wat?' Vraag ik. 'Waar ze op valt' legt hij uit. Ik frons 'hoe weet jij dat nou' Vraag ik. Hij grinnikt 'kun je niks aan mij zien dan' Vraagt hij lachend. Ik schud mijn hoofd 'ik ben ook gay' fluistert hij express hard. 'Echt?' Vraag ik. Hij knikt heftig 'maar alsnog, hoe weet jij dat?' Vraag ik. 'Ik wou ook nooit toegeven dat ik gay was' zucht hij. Ik knik 'het is ook lastig' mompel ik. Hij knikt instemmend 'maar de jongen die nu mijn vriend is, heeft mij heel erg geholpen' glimlacht hij. Ik glimlach en knik 'maar goed dat verschilt natuurlijk per persoon' zegt hij. Ik knik enkel 'wat moet ik nou doen?' Vraag ik. Hij kijkt even bedenkelijk 'ik weet het eigenlijk niet' verzucht hij. 'Ik bedoel, ze is gewoon in de war' zegt hij uiteindelijk. Ik knik en zeg even niks. 'Hoe zie je het zelf in? Zou ze iets met je beginnen?' Vraagt hij. Ik haal mijn schouders op 'ze heeft wel een vriend' mompel ik. 'En je hebt gewoon met haar gezoend?' Grijnst hij. Ik knik met een rood hoofd 'you dirty girl!' Roept hij. Ik wordt nog roder en de mensen kijken ons raar aan. Hij grinnikt 'Justin!' hoor ik iemand roepen. 'Shit mijn baas' mompelt hij. Ik grinnik 'ik ben met 3 kwartier vrij, dan kom ik weer bij je' zegt hij. Ik knik en hij staat op. 'Alles komt goed' glimlacht hij. Ik knik dankbaar en hij loopt weer weg.
JE LEEST
My real family ~ Edwards
FanfictionMaud is 17 jaar en haar leven is niet heel makkelijk. Haar ouders zijn er bijna nooit door hun werk. Op school wordt ze gepest maar ze verteld het aan niemand. Dan verandert alles als ze papieren vindt. Over haar echte familie. Ze ontdekt dat ze ge...