Işık, Vedat' ın bu kadar erken gelmesine şaşırmıştı. Vedat ona olanları anlattı. Eve gittiklerini kimsenin olmadığını, tatilde olduklarını öğrendiklerini söyledi.
" Abla, bu Mert ve sen ne iş? Niye yanından ayrılmıyor ve siz ne ara bu kadar şey paylaşacak duruma geldiniz? Ayrıca ona bu konuda nasıl bu kadar güven duyabiliyorsun?" diye sorgulayıcı sorularını ardı ardına sıraladı Vedat.
Işık koltukta uzanırken Vedat' ın soru bombardımanını dinliyordu.
" Çok soru soruyorsun Vedat. "
" Ama sorduğum sorular cevap almayı hak eden cinsten şimdi abla, doğruya doğru. "
"Babamlardan döndüğümüz gece Papatya' yı bırakıp eve geldim. Kapı aralıktı, ben de içeri girdim, kafama biri vurmuş bayılmışım. Mert benimle konuşmak için gelmiş o buldu beni, hastaneye götürdü bu kadar. "
Vedat' ın yüzü garip bir hal almıştı." Kim, bunu sana nasıl yapar?" Diye sordu Vedat.
" Bilmiyorum Vedat. Araştırmam lazım ama inan şu an hiç enerjim yok."
" Ben bakarım abla sen düşünme bunu. "
Işık ve Vedat konuşmaya devam ederken Mert ise gizemli kişinin evine girmiş karşılıklı oturmuş konuşuyorlardı.
" Anlam veremiyorum bu duruma. Bana söyleseydin ben belgeleri alırdım. Onu yaralamanın yanı sıra yakalanabilirdin de. "
" Ama yakalanmadım, bence sen biraz sakin ol Mert. "
" Şimdi senin peşine düşecek, her şeyi öğrendiğinde benimde bu işin içinde olduğumu anlayacak ve bu sefer beni asla affetmeyecek. " Mert bu sözleri söylerken çok üzgündü.
" Bunu onun iyiliği için yaptığını anlar elbet. Konu onu kaybetmekse eğer sen onu hiç kazanmadın ki zaten. "
Onu hiç kazanmadın ki. Gerçekten böyle miydi?
" Ne o düşüncelere daldın?"
" Olaylar ortaya çıkınca ne olacak onu düşünüyorum. Işık nasıl tepki verecek? Sen bütün detayları bana ne zaman anlatacaksın?"
" Daha ne anlatmam gerekiyor? Sen bilmen gerektiği kadarını biliyorsun zaten fazlasına gerek yok. "
" Bilmem gereken kadarı mı? Sadece kardeş olduğunuzu biliyorum. "
" Bu şimdilik yeterli Mert. Ben zamanı gelince Işık' a her şeyi anlatacağım. O isterse sana anlatır ya da yanımda olmaya devam eder o alçak babanın gerçek yüzünü görürsün " dedi sinirli bir şekilde bu gizemli kişi.
" O zaman tek bir soru cevap ver. Bu konuda aklım çok karışık. "
" Neymiş o soru?"
" Işık ve babamın bağı çok daha öncesine mi dayanıyor? "
" Evet çok öncesine. Işık doğmadan önce o adam hayatımızdaydı. "
Mert evden ayrılmak için ayaklandı "umarım şans yanında olur. Ama çok zor olacak. Babam sandığından da akıllı bir adam. Şu an bile senin varlığından haberdar olabilir. O zaman sen ne o çok istediğin intikamı alabilirsin, ne de Işık' ın karşısına çıkabilirsin. Kendine çok dikkat et. "
" Merak etme bu uğurda bana bir şey olduğu an Işık' ın her şeyden haberi olacak. Sen sadece onu ailesini bulmaktan uzaklaştır. Bu şimdilik yeterli. "
" Peki hoşçakal" diyerek evden ayrıldı Mert.
" Bitti mi konuşman abla?" Işık bir saatten fazladır Papatya ile telefonda konuşuyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ruhum Kafeste
General Fiction"Kalbimin en derinlerinde ona karşı olan sevgi kırıntılarını kendime bile söylemeye utanıyorum. " Bütün çocuklarını evlat edinen Alihan Karahan yıllarca onlara kurduğu baskı sonucunda bütün istediklerini yaptırırdı. Şu an yetişkin olan bu insanlar...