Işık ve Vedat birbirlerine birkaç metre uzaklıktaydılar. Işık' ın kızgın bakışlarının aksine, Vedat ona üzgün bir şekilde bakıyordu.
" Vedat dayı!" Papatya koşarak Vedat'a sarıldı.
" Papatya iyi misin?" Vedat, Işık' ı nasıl merak ediyorsa, Papatya içinde aynı endişeyi taşıyordu.
" Ben iyiyim. Sen nasılsın?"
" Ben kötüyüm çünkü günlerdir sizi arıyorum." Vedat bu sözleri Papatya' ya söylerken Işık' a bakıyordu.
" İyi işte aklın başına gelmiştir belki. " Işık hiç bir yumuşama belitirtisi göstemiyordu.
" Abla!" Vedat, günlerdir onları aramış olmanın yorgunluğuyla Işık' ın, ona hâlâ kızgın olmasına sinirlenmişti.
" Ne ablası Vedat!? Yalan mı? Sen benim arkamdan iş çevirmedin mi? "
" Senin için yapmak zorundaydım." Vedat ona yalvarır bir ses tonuyla konuşmaya başlamıştı.
" İçeriye geçip öyle konuşun Işık. " Kaan konuşmanın uzun olacağını anlamıştı.
•••
Işık ve Vedat karşılıklı oturmuş olanlar hakkında konuşuyorlardı.
" Abla ben, seni korumak için sustum. Eğer sana olanları anlatsaydım Mert'in cezaevine girmesine engel olurdun. "
" Tabii ki de engel olurdum. Çünkü onun değil benim orada olmam lazım. "
" Sen nasıl girecektin abla ? Papatya ne olacaktı?"
Işık, onları uzaktan izleyen Papatya'ya baktı. Ona bir şey olsa gerçekten Papatya' ya ne olurdu.
" Ne çevirdiniz arkamdan anlat çabuk?"
Vedat derin bir nefes alıp anlatmaya başladı.
" Bir gün Mert beni aradı, o kadın da yanındaydı. Hastane hakkında soruşturma açıldığını söyledi. Mert, senin cezaevine girmene engel olmak için babamdan hastaneyi üzerine yapmasını istedi. Yoksa Ceylan ile evlenmeyeceğini söyledi. "" Babamın bu durumdan haberi yok muydu?"
" Hayır, o sadece Mert'in hastaneyi istediği için evlenmeyi kabul ettiğini düşündü. Zaten bilerek düğün günü gözaltına alındı. Evlilik gerçekleşmesin diye. "
" Neden peki Vedat? Mert benim için neden böyle bir şey yaptı?"
Vedat onları izleyen Kaan ve Papatya'ya baktı. " Şimdi abla nedenini az çok tahmin edersin, ben söylemeyeyim. "
" Bence en önemli soru bu komiser kadın neden size yardım etti?" diye sordu Kaan.
" O da şöyle. Bunlar zaten arkadaşmış. Bu kadın Mert'e haber uçuruyor, Mert'te ne yapsamda Işık' ı bu durumdan kurtarsam diyerek kendini ortaya atıyor. Kısaca böyle. "
" Sadece bu kadar mı Vedat? Başka bir şey yok mu?"
" Ben bu kadarını biliyorum abla. Sana söylemememin sebebi Mert'e engel olma diye. Benim için onun orada olması senin olmandan iyidir. "
Papatya " o nasıl peki?" diye sordu Vedat' a.
" Sizden haber alamadığı için kötü biraz ama belki ablam onu görmeye giderse daha iyi olur. " Vedat çekinerek söylemişti bu cümleyi.
" Öyle bir şey olmayacak Vedat. "
" Ama Işık senin için yapmış. Neden kızgınsın ki ona bu kadar?" Papatya, Işık' ın yanına oturmuştu.
" Ben eğer onu görmeye gidersem bundan babamın haberi olur. Onunla şu an yüzyüze gelmek istemiyorum. Sırf Mert o kızla evlensin diye hastaneyi aldı benden. "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ruhum Kafeste
Ficción General"Kalbimin en derinlerinde ona karşı olan sevgi kırıntılarını kendime bile söylemeye utanıyorum. " Bütün çocuklarını evlat edinen Alihan Karahan yıllarca onlara kurduğu baskı sonucunda bütün istediklerini yaptırırdı. Şu an yetişkin olan bu insanlar...