Papatya büyülenmiş bir şekilde etrafı inceliyordu. Ne kadar güzel bir yerdi burası. O etrafı gezerken Işık ve Kaan biraz ileride konuşuyordu.
" Bizim çocuklardan duydum, Mert tutuklanmış. Mert' i o kadın mı tutukladı? Bunu, Mert için mi istiyorsun?" Kaan biraz sitemli bir şekilde sormuştu.
" Hayır, benim için. O kadın hastanenin benim üzerimden Mert' in üzerine geçmesini beklemiş. Neden? Bunu bilmek istiyorum. "
" Biraz zaman alabilir. Bu aralar çok yoğunum. " Kaan, Işık'ın bunu Mert için yaptığını düşündüğü için bu konuya karışmak istemiyordu.
" Aslında bir de bunlar var. " Işık çantasından senelerdir kullandığı ilaçları çıkardı.
" Bunların içeriğini araştırır mısın?"
Kaan eline aldığı kutunun içindeki ilaçlara baktı.
" Bunlar bitkisel ağrı kesiciler değil mi? Senelerdir kullanıyorsun. "
" Bir süredir kullanmıyorum ve ne hatırladıysam bunları kullanmayı bıraktıktan sonra hatırladım. "
" Peki baş ağrıların, onlar ne olacak?"
" Başka ilaçlar kullanırım, önemli değil. "
Papatya etrafı incelemeyi bitirdiktan sonra Işık ve Kaan' ı incelemeye başlamıştı uzaktan.
" Tamam bunları da hallederim. Peki seni aramak için bana gelen olursa ne yapayım? Hadi baban neyse ona gerekli cevabı veririm de, Vedat gelirse ne demem gerekiyor?"
" Ona da aynı babama davrandığın gibi davranabilirsin. Onun da benden bir şeyler gizlediğini biliyorum. " Işık, Vedat' tan da şüpheleniyordu.
" Peki sen nasıl istersen. Ben gidiyorum artık. Burayı bilen kimse yok. Bulunmak istemediğin sürece burada kalabilirsin. "
" Yaşanan şeylere, geçen bunca zamana rağmen bana yardım ettiğin için teşekkür ederim. " Işık zamanında Kaan' ı çok üzdüğünü biliyordu ama en az onun kadar kendi de üzülmüştü.
" Yaşanan iyi şeyler ve geçirdiğimiz on yıl hatrına sana yardım ediyorum. İstediğin her an yanında olmaya hazırım. "
" Işık, anahtarı verir misin?" Papatya Işık' ın yanına gelmiş biraz kıvranıyordu.
" Ah, al tabi bende geliyorum. " Papatya koşarak eve girdi.
" Neden yaptın bunu?" Kaan' ın konuşmasıyla Işık, Papatya' dan bakışlarını uzaklaştırıp Kaan'a döndü.
" Neyi?" Işık anlamamıştı.
" Bu kızı neden evlat edindin? Hayatta böyle bir şey yapmam diyordun. Ne değişti?"
" Ben. Ben değiştim sadece. Onunla tahmin edemeyeceğim bir bağ oluştu aramızda. "
Kaan, Işık' ın sağlık sorunlarını bilen sayılı kişilerdendi. Zamanında bu konuyu konuştukarında Işık asla böyle bir şey yapmak istemediğini söylemişti Kaan'a. Kaan da onunla bir hayat geçirmek istediği için kendini çocukları olmayacağı gerçeğine hazırlamıştı.
" Ne güzel. Senin adına çok sevindim. Umarım yakında prangalarından da kurtulursun. " Kaan' ın klasik Alihan baba benzetmesiydi bu.
Işık, Kaan' ın bu cümlesine gülümsemişti.
" Hayret, kızmadın?" Kaan, Işık' ın babasına karşı çok korumacı olduğunu biliyordu. Onun hakkında söylediği her kötü söz Işık ile arasını bozmuştu çoğu zaman." Boşverdim diyebiliriz bence. "
" Bu da bir başlangıç tabi. Hadi git sen artık. Birisi çok meraklandı bu konuşmaya. " Kaan bakışlarıyla evin camından onları izleyen Papatya'yı gösterdi.
" Korktu sadece. "
" Neyden? Benden mi?" Kaan korkulacak bir tarafı olmayacağını düşünüyordu.
" İçinde bulunduğumuz durumdan tabii ki. Ona hiçbir şey söylemeden buraya getirdim. Bir açıklama bekliyor. Artık gideyim, anlatmam gereken şeyler var. Hoşçakal. "
" Görüşürüz. " Kaan onu bekleyen araca bindiğinde Işık' ta eve girmişti.
" Aç mısın?" Işık eve girdiğinde salonla bir olan mutfak tarafına geçti.
" Evde her şey varmış. " Işık buzdolabını incelerken, Papatya onun arkasından gelmiş hâlâ bir açıklama bekliyordu.
" Bir açıklama yapmayacak mısın?" Papatya kollarını birleştirmiş bir şekilde duruyordu Işık' ın karşısında.
" Neden buraya geldik? O adam kim?" Papatya sadece Işık' ın başının belada olmasından endişelenmişti.
" Buraya geldik çünkü ailem benim arkamdan iş çeviriyor. Ben onları şu an görmek istemiyorum. Seni tek başına bırakamayacağım için benimle geldin. Şimdilik bu kadar. " Işık böyle bir açıklamanın yeterli olacağını düşünmüştü.
" Pek ya o adam kim?"
" Kaan çok eski bir tanıdık. Her şekilde güvenilir biri. "
" Eski sevgilin mi?" Papatya ve içgüdeleri.
" Evet öyle. Şimdi kahvaltı edelim mi?" Işık kahvaltı hazırlamaya başlarken Papatya masaya oturmuş onu izliyordu.
•••
Birkaç saat sonra Mert' in gözaltı süresi bitecek savcılığa sevk edilecekti. Alihan baba kalabalık bir avukat ordusuyla ofisinde oturmuş neler olabileceği hakkında istişare ediyorlardı.
" Cezaevine girmekten başka şansı yok mu?"
" Maalesef Alihan Bey, bütün deliller Mert Bey'in suçlu olduğunu gösteriyor. Tabii yakında Işık Hanım içinde yakalama kararı çıkacaktır ama hastane onun üzerine olmadığı için sadece yönetim kurulu başkanı olduğu için sorgulanır. Onun akıbetini o zaman göreceğiz. "
Alihan baba arkasına yaslanmış Mert'i kurtarmanın nasıl bir yolu olabileceğini düşünüyordu. " Şu kadını araştırdınız mı?"
" Araştırmalarımız sürüyor efendim. "
Kapı çalınıp içeriye Vedat girdi. Alihan babanın yanındaki boş koltuğa oturdu.
" Evde yoklar baba, Papatya okula gitmemiş. Telefonları kapalı. " Alihan baba dün Vedat' ı, Işık' a göz kulak olması için göndermişti. Fakat ondan bir haber yoktu." Nereye gitmiş olabilir ki?" Alihan baba gittikçe endişeleniyordu.
" Bilmiyorum, birkaç kişiye haber yolladım, arabanın gpsine baktırıyorum. Oradan bir şey çıkabilir. "
" Tamam, yeterli bu kadar gidin biraz daha çalışın dersinize. Ne yapın ne edin oğlumu cezaevine girmekten kurtarın. " Masadakiler başlarıyla Alihan babayı selamlayıp odadan çıktılar.
" Vedat " Maria Hanım açılan kapının ardında Vedat' ı görünce seslendi. " Işık' tan haber var mı?" Vedat hayır anlamında başını salladı.
" Nereye gider bu kız?" Maria Hanım son derece endişeliydi.
" Tebrikler Alihan Bey. Çocuklarınızı teker teker küstürüyorsunuz. " Maria Hanım sitemliydi.
" Ben ne yapıyorsam onları iyiliği için, ailemizin geleceği için yapıyorum. "
" Peki ya hastane? Gerçekten düğün hediyesi mi olarak verildi Mert'e?"
" Evet öyle oldu. " Alihan baba oldukça sakindi sorular karşısında.
" Yazık değil mi Işık' ın emeklerine? Bu evlilik bu kadar önemli mi gerçekten?"
" Çok daha önemli Maria. "
" Neden peki baba?" Vedat' da konuşmaya dahil olmuştu.
" Çünkü Cemal Bey'in yaptığımız her şeyden haberi var. Ağzını kapatması için bu evlilik olmalı. Gerekirse çok daha fazlası da anlaşıldı mı?" Alihan babanın sesi sertti.
" Çok daha fazlası derken?" Maria Hanım aklına gelenin başına gelmesinden korkuyordu.
" Gerekirse Işık ve Cenk de evlenecek. "
" Baba yapma Allah aşkına ablam onunla evlenmez. "
" Benim üstüme bu evde kimse söz söyleyemez Vedat. Bu Işık içinde geçerli."
Alihan baba son sözlerini de söyleyip odadan çıktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ruhum Kafeste
General Fiction"Kalbimin en derinlerinde ona karşı olan sevgi kırıntılarını kendime bile söylemeye utanıyorum. " Bütün çocuklarını evlat edinen Alihan Karahan yıllarca onlara kurduğu baskı sonucunda bütün istediklerini yaptırırdı. Şu an yetişkin olan bu insanlar...