TAJOMSTVÁ NOCI
Správa o pôrode jeho sestry ho nesmierne potešila. Bol rád, že všetko dopadlo dobre, hoci jej tehotenstvo sa pretlo s takou tragédiou. Rád by tiež videl svojho synovca, ale keď kráľ opúšťa hlavné mesto, on ako korunný princ musí zostať a prevziať opraty moci. Nemal z toho dvakrát dobrý pocit. Bolo príliš skoro na to, aby si vyskúšal rolu vladára. Hoci po jeho boku zostane spoľahlivý strýko William. Aspoň to jediné ho upokojovalo. Potešilo ho ale, že matka súhlasila s touto cestou. Iné prostredie jej prospeje a snáď sa vráti v o čosi lepšom stave.
Novina o narodení jeho synovca však bola jediným dobrým za posledný týždeň. Znova sa mu snívalo o Olivií. Večne tŕpol, aby ju niekde nezahliadol, keď prechádzal mestom či mimo neho. No aj keď v tom mal šťastie, tá prekliata žena ho prenasledovala v snoch. Nebol z tých, ktorí pripisoval rôzne nadprirodzené schopnosti ženám, ktoré takto dokážu zapôsobiť na mužov a nazývajú ich bosorkami. Vyrastal v spoločnosti čarodejníc a oni aj matka mu jasne vysvetlili, čo to znamená byť čarodejnicou. Všetky ostatné veci sú len čírymi nezmyslami prostých ľudí.
No keď čarodejnice nedokázali mužovi počarovať, čo potom bolo to, čo ho neustále pútalo k Olivií?
I keď ona čarodejnica nie je, nejako ho musela opantať, lebo si to inak nevedel vysvetliť. Už je to päť rokov a hoci mu odvtedy posteľou prešlo mnoho žien, nezabudol na ňu. Nebol ako Jason, ktorý milenky striedal v jednom kuse. Matka sa na to hnevala, pretože neraz prehol nejakú šľachtickú dcérenku, ktorej tým možno niekedy zmaril možnosť na dobrý sobáš. Samozrejme nikto si nedovolil otvorene sa sťažovať, no ani nemuseli. Tak to skrátka bolo.
Eric bol jeho presným opakom. Mal vtedy sedemnásť a ženu ešte neokúsil. Nie, že by nemal možnosť, skrátka taký nebol. Ona bola jednoduché dievča, ale to najkrajšie, aké kedy videl. Vlasy ako tekuté zlato, sivozelené oči žiariace ako slnko a tvár anjelsky krásna. Bola rovnako sedemnásťročná a hoci bez titulu a majetku, rodičia mu nebránili v láske. Jeho matka bývala otrokyňou. Nikdy by mu nemohla zazlievať, že si vybral prosté dievča. Nebol to ani tak on, kto si vybral, ale jeho srdce. Cítil sa s ňou príliš dobre, než aby to bolo len chvíľkové poblúznenie.
Nebrala ohľad na to, že je princ. Spočiatku o tom ani nevedela, povedal jej, že v paláci pracuje. Mal pocit, že ho pozná a nie len povrchne, ale naozaj do hĺbky. No potom mu došlo, že len hovorila to, čo chcel počuť. Bola v tom naozaj dobrá.
Bol to práve Jason, ktorý mu vmietol krutú pravdu do tváre. V ten večer sa strašne pohádali. Povedal mu, že sa na Oliviu popýtal a zistil, že vôbec nebola taká jednoduchá. Prinajmenšom nechcela byť a táto kvetinka si dokázala zarobiť aj inak, ako predajom ovocia na trhu. Či už v snahe vyhrabať sa z chudoby alebo pre potešenie, jej sladký nektár už ochutnalo mnoho mužov. A pred ním sa správala tak cudne. Samozrejme, že mu neveril a poriadne naňho nakričal, div sa s ním nepobil. Napokon sa ale schytil a radšej odišiel.
Vydal sa rovno za ňou. Bol odhodlaný učiniť koniec týmto rečiam a hneď ju chcel požiadať, aby sa stala jeho ženou. Obvykle sa stretávali pri senníku na pozemku ich rodiny a tam aj zamieril. Uvedomil si však, že je neskoro večer a ona tam nebude. Bola už tma a bolo mu jasné, že ju nenájde ani na poliach či v sadoch. A bolo neslušné o takom čase otravovať a búchať na dvere ich domu. Zoskočil z koňa a frustrovane sa oprel o dvere stavby slúžiacej na uskladnenie sena. Vtom sa mu zazdalo, že zvnútra počuť zvuky. Odlepil sa od dverí a opatrne ich poodchýlil. Nazrel dnu a v tom momente akoby mu niekto vrazil päsťou do krku.
Mal pocit, že sa nedokáže nadýchnuť ani nič povedať, hoci mal chuť kričať, rozraziť dvere a povedať jej veľa nepekných slov. Ležala tam na kope sena, zlaté vlasy mala rozhádzané okolo hlavy. Sukňu mala vyhrnutú až po bedrá a vrch rozopnutých šiat jej odhaľoval nahú hruď. Biele stehná mala roztiahnuté do strán a medzi nimi sa v divokom tempe zvŕtal nejaký chlap. Eric mu nevidel do tváre a oboch osvetľovalo len slabé svetlo jediného lampáša, ale povedal by, že je aspoň o desať rokov starší, ak nie viac. Podľa oblečenia bolo jasné, že je to jednoduchý človek. Olivia pod ním slastne vzdychala, hoci sa snažila nerobiť priveľký hluk. Rukami mu prechádzala po ramenách a priťahovala si ho bližšie. Tými istými rukami, ktorými jeho objímala a hladila po tvári. Rukami, ktoré brával do svojich a prikladal si ich k perám.
YOU ARE READING
Korunný princ
Historical FictionNiekedy je nemožné ovplyvniť veci, ktoré sa nám v živote udejú. Sila človeka však spočíva v tom, ako sa vysporiada so všetkým, čo ho postretne a nestratí pri tom sám seba a tie správne hodnoty. !!! Dej tejto knihy voľne nadväzuje na moju knihu OTRO...