POŠPINENÉ DUŠE
Riley všetko vysvetlil princovi. Eric sa oboma rukami opieral o rímsu spiaceho kozuba s hlavou sklonenou. Riley aj Natalie čakali na jeho reakciu, ktorá akosi stále neprichádzala. Obaja mali zlé tušenie. Len mlčky postávali a hľadeli na nehybného Erica. Keď sa napokon ozval, obaja sa strhli ako z driemot.
„Odíďte," povedal rázne, no tichým, napätým hlasom.
„Eric," ozval sa Riley a urobil krok k nemu.
„Povedal som, aby ste odišli!" zvýšil hlas a vzpriamil sa. Riley nemal na výber, musel poslúchnuť. Spolu s Natalie podišli k dverám, no keď ich otvoril a chcel Natalie nechať prejsť, zavrtela hlavou.
„Vy choďte," pošepla mu. Riley na ňu zhrozene pozrel.
„Nenechám vás tu samu. Teraz," dodal a pohľadom prešiel k princovi, v ktorom zaiste bublalo niečo temné a nepredvídané.
„Choďte," zopakovala dôraznejšie a vystrčila ho z dverí. Venoval jej posledný nesúhlasný pohľad, než mu zavrela dvere pred nosom. Zostal pri nich stáť rozhodnutý zasiahnuť, keď bude stáť v ceste Ericovmu hnevu.
Natalie sa otočila, chvíľu zostala stáť pri dverách a hľadela na princa, ktorý teraz spracovával všetko, čo mu bolo povedané. Povedal jej, ako Oliviu spoznal, ako sa do nej zamiloval a ako si myslel, že ho oklamala. O tom, ako ju roky nenávidel a tá nenávisť ovplyvnila mnohé. O tom, ako mu opäť vstúpila do života, všetko mu vysvetlila a ako sa z neho postupne vďaka jej návratu odlúpili ďalšie zničujúce myšlienky a pocity, ktoré ho napĺňali. Akoby odohnala všetko zlé.
Teraz sa dozvedel, že to bolo celé jedno veľké klamstvo. Vedela si predstaviť, že to bola rana, na ktorú nebol pripravený a nedokázal ju vstrebať. Pomaly vykročila smerom k nemu. V ťaživom tichu sa jej kroky ozývali až príliš hlasno. Svaly na chrbte sa mu napli a mierne pootočil hlavu nabok.
„Kázal som vám odísť. Platí to aj pre teba." Jeho hlas bol podfarbený hnevom, ktorý tam kdesi v ňom rástol a naberal na sile.
„Prepáčte, výsosť, ale tento jediný raz vás neposlúchnem," povedala a ďalej kráčala k nemu, až zastala len zopár krokov od neho, keď sa k nej zvrtol. V očiach mu blčal hnev, nemá zúrivosť sa mu odrážala v mladej peknej tvári spolu s bolesťou. Vedela pridobre, ako to mučivé spojenie bolesti a hnevu páli v srdci aj v očiach. Poznala to na sebe. No vedela aj to, že princ Eric je výbušný človek a plamene jeho hnevu nespália len jeho samého.
Hľadel na ňu a vedela, že sa hnevá aj na ňu, že ho odmietla poslúchnuť. Nechcel svedkov svojich pocitov. A ona prekvapovala samu seba, že sa dobrovoľne vrhá do takejto situácie. No už sa nemohla otočiť a odísť, teraz už nie.
„Priveľa si dovoľuješ, Natalie!" vyštekol, no vedela, že je to v hneve. Aktivoval svoj obranný mechanizmus, vďaka ktorému radšej zraní všetkých, ktorí sa mu postavia do cesty, akoby mal ukázať štipku z vlastnej zraniteľnosti. Vykročil do svojej spálne, kde ho bez okolkov nasledovala.
„Možno, ale teraz by ste nemali zostať sám. Čo chcete robiť?" spýtala sa, keď videla, ako si opásal meč a prehodil cez seba plášť.
„To, čo som chcel urobiť už predtým," povedal jednoducho a otočil sa k obrovskému obrazu na stene. Spomenula si, že tam je vchod do tajných chodieb, ktoré vedú k podzemným tunelom. Vystrelila a rýchlo prebehla miestnosťou, aby sa postavila pred obraz.
„Nedovolím vám urobiť takú hlúposť!" Zastal dva kroky od nej a videla, že sa sotva ovláda.
„Ustúp, Natalie. Teraz nedokážem byť k tebe ohľaduplný."
YOU ARE READING
Korunný princ
Historical FictionNiekedy je nemožné ovplyvniť veci, ktoré sa nám v živote udejú. Sila človeka však spočíva v tom, ako sa vysporiada so všetkým, čo ho postretne a nestratí pri tom sám seba a tie správne hodnoty. !!! Dej tejto knihy voľne nadväzuje na moju knihu OTRO...