POSTUPNÉ ODHAĽOVANIE PRÁVD
Boli to už celé dva týždne, čo Natalie, teraz pod menom Stella, prebývala u Greysona v meste zvanom Raevmour. Za ten čas sa dozvedela o všetkom, čo tento zaujímavý muž robí. Ako zistila hneď na začiatku, vlastní obchod s odevmi a jeho klientela zahŕňa nie len mešťanov, ale obyvateľov širokého okolia. Vo svojej dielni takisto zhotovuje oblečenie na objednávku a to aj pre vyššie vrstvy obyvateľstva, ako sa ukázalo. Ale to ani z ďaleka nie je všetko, čomu sa venuje.
„Myslím, že tieto mladej slečne pristanú omnoho viac, než tie predošlé," povedala zdvorilo a napravila záhyby levanduľových šiat, do ktorých práve pomohla sedemročnému dievčatku menom Mabel. Ona s jej matkou a staršou sestrou boli jej dnešnými prvými zákazníkmi a venovala sa im už prinajmenšom hodinu.
„Myslím, že máte pravdu," súhlasila s ňou matka dievčatka, zatiaľ čo odhrnula dcére vlasy, aby si zblízka prezrela skvostné výšivky s malými korálikmi okolo goliera. Záves v zadnej časti obchodu sa pohol a spoza neho vyšiel Greyson. Ihneď spočinul zrakom na dievčatku oblečenom v jednom z jeho výtvorov.
„No teda!" zvolal obdivne. „Malá Mabel bude na tej svadbe vyzerať úžasne," dodal s prehnaným nadšením, načo sa dievčatko roztopašne zachichotalo.
„Súhlasím, našli sme perfektné šaty. A to všetko vďaka tvojej trpezlivej pomocníčke, ktorú tu otravujeme už od skorého rána," povedala mama dievčatka a s trochu previnilým výrazom sa pozrela na Natalie.
„To nie, rada som pomohla," oponovala s úsmevom Natalie. Odkedy pomáha v obchode, Greyson stíha pracovať na objednávkach, s ktorými už nejakú dobu meškal. Ona radšej obsluhuje zákazníkov. Greyson jej navrhol, že ju naučí trochu zo svojho remesla, ale Natalie nikdy nemala tak šikovné prsty a aj keď by jej dal len jednoduchú prácu, nechcela riskovať, že bude natoľko nešikovná a niektoré z jeho krásnych kúskov sa jej podarí nenávratne zničiť.
Radšej preto pracovala v obchode a predávala jeho výtvory, no aby ju náhodou niekto nespoznal, vyžiadalo si to menšiu úpravu a preto prišiel s nápadom zmeniť farbu jej vlasov. Teraz sa už nemusela báť, že si ju niekto spojí s hľadanou osobou vďaka ryšavým vlasom, pretože jej ich Greyson pomohol prefarbiť na hnedý odtieň.
Zatiaľ čo sa malá zákazníčka krútila pred vysokým zrkadlom, Greyson podišiel k Natalie a v rukách držal akúsi škatuľu.
„Toto musím odniesť zákazníčke. Zvládneš to tu na chvíľu sama?" Natalie prikývla.
„Samozrejme, nerob si starosti." Už to v obchode celkom poznala a vedela, čo treba robiť. Stále bolo pre ňu bezpečnejšie nevychádzať veľmi von.
Keď vybavila zákazníčky, mala chvíľu čas, kým prišiel niekto ďalší. Za tú dobu jej myšlienky zablúdili k tomu, k čomu vždy za posledné dni, keď mala chvíľku času. Ako sa počas tých dvoch týždňov dozvedela, muž, ktorý ju u seba prichýlil, nebol len obyčajným krajčírom. Menej známe je, že spoločne s ďalšími ľuďmi z mesta pomáhajú tým, ktorí potrebujú odísť na juh. Neprekvapilo ju, že medzi tými dobrými ľuďmi bola aj pekárka Ethel.
Natalie si už z hodín zemepisu so svojím starým učiteľom v sídle Willisovcov pamätala, že Raevmour je jedným z miest, ktoré ležia na pomyselnej hranici severnej a južnej časti Aidory. Život na severe bol vždy o trochu iný, aspoň sa to tak povrávalo. Teta Ellaine to tiež vravela, no Natalie až teraz pochopila, aká je skutočná pravda. Tú nevidela skrz závoj naivity, ktorý jej z tváre spadol v momente, ako prišla o všetko. O svoje postavenie, ochranu a život za bránami prepychového sídla obklopená služobníctvom a strážami.
YOU ARE READING
Korunný princ
Historical FictionNiekedy je nemožné ovplyvniť veci, ktoré sa nám v živote udejú. Sila človeka však spočíva v tom, ako sa vysporiada so všetkým, čo ho postretne a nestratí pri tom sám seba a tie správne hodnoty. !!! Dej tejto knihy voľne nadväzuje na moju knihu OTRO...