DNI OPOVRHNUTIA
Otec pochodoval po miestnosti, červený v tvári, ledva lapajúc dych.
„Nie! Nie, nie, Eric! Nemohol si... To skrátka nie!"
Matka sedela na kraji postele objímajúc drevený stĺpik a modrosivý záves na ňom kropila slzami. Práve to bol pohľad, ktorý mu lámal srdce.
Odkedy mu Amelie všetko vyrozprávala, vedel, že to na jeho matku bude mať takýto dopad. Preto k nej bol v noci, keď ju žiadal o pomoc, taký nežný a rozcítený. Je naskrz skazený odporný človek, kreatúra ktorá len ničí, čoho sa dotkne, ale má srdce a to je slabé voči tejto žene, ktorá mu dala život a nekonečnú lásku. Dúfal, že bude mať čas aspoň trocha to napraviť a zmierniť dopad tohto neodpustiteľného činu.
Nemal čas. Bol aidorským princom vyrastajúcim v prepychu a nadbytku, no čas nebolo možné získať na svoju stranu ani uplatiť.
„Nie, Eric," vzlykala, strácajúc zvyšky sebaovládania. „Po tom všetkom, čo som sama pretrpela... Všetko vieš... Ako si mohol niečo také urobiť?!" skríkla hystericky. Otec sa k nej zvrtol, klesol vedľa nej na kraj postele a pevným objatím ju prinútil zaboriť tvár do jeho hrude.
„Ja som... nevedel som..." Mal pocit, že by sa mal obhájiť, ale jeho jazyk vypovedal službu a púšťal z úst len neucelené spojenia slov.
„Mlč!" zrúkol naňho otec, ako ešte nikdy. „Toto je priveľa, Eric! S tvojou matkou sme bojovali proti otroctvu celé roky! Si náš syn a predsa si sa zaplietol do toho svinstva ty sám! To je už skutočne priveľa." Došli mu sily a viac nevládal rozprávať. Lorraine k nemu zdvihla uplakanú tvár a pohladila ho po tvári šeptajúc, aby sa upokojil. Eric sa preklínal už teraz, ak otcovi privodí ďalšie problémy, ktoré ho položia na lopatky.
Ako sa mohlo všetko takto zrútiť?
Jednoducho. Skoro ráno prišiel niekto k bránam paláca a strážam pri bráne povedal, že súrne potrebuje hovoriť s kráľom. Stráže ho nechceli vpustiť dnu, no muž trval na tom, že je to súrne a ide o následníka trónu. Strážcovia neochotne odovzdali jeho požiadavku veliteľovi stráží, ktorý si muža vypočul a všetko následne s ťažkým srdcom povedal kráľovi a kráľovnej.
Muž prišiel s obavami upozorniť na to, že princa videli v istom podniku, ktorý sa údajne zaoberá poskytovaním špecifických služieb. V skutočnosti ale veľká časť žien nepracuje na tom mieste dobrovoľne a rôznymi spôsobmi ich nútia, aby poslušne plnili to, čo sa od nich žiada. Padlo viacero mien mužov z vysokej šľachty, ktorí boli spoznaní tak, ako princ.
Bolo to treba ale samozrejme preveriť. Preto Solomon bez otáľania vyhľadal spomínaných šľachticov. Dvaja z nich sa nachádzali v podniku v čase, keď princ vykúpil jedno z dievčat a spoznali ho. Túto informáciu si nenechali pre seba, no zaprisahali sa, že o skutočnom charaktere podniku nemali poňatia a dušovali sa, že už sa tam nikdy neukážu.
Napokon priveľa dôkazov princa usvedčilo a rovnako sa aj potvrdila povaha podniku nesúceho názov Flora. Oddiel zostavený z mužov, ktorých Solomon osobne vybral aj viedol, podnik zatvoril, majiteľov aj tých, ktorí ho riadili zatvorili do žalárov a dievčatá, ktoré prinútili pracovať ako prostitútky odviedli do bezpečia.
Teraz už sa ako nezadržateľný požiar mestom šírilo, že aidorský následník trónu pravidelne využíval otrokyne. Plamene vlastnej skazy sám rozdúchal svojou neopatrnosťou. Paradoxom je, že ho identifikovali práve vo chvíli, keď jednu z otrokýň vyplatil a vyslobodil. Práve ten moment bol kľúčovým a znamenal neodvratnú katastrofu.
YOU ARE READING
Korunný princ
Historical FictionNiekedy je nemožné ovplyvniť veci, ktoré sa nám v živote udejú. Sila človeka však spočíva v tom, ako sa vysporiada so všetkým, čo ho postretne a nestratí pri tom sám seba a tie správne hodnoty. !!! Dej tejto knihy voľne nadväzuje na moju knihu OTRO...