~ 68 ~

145 20 2
                                    

BIELA RUŽA


   Keď si Eric spojil všetko, čo sa dozvedel od Greysona a od grófa Warehama, mal pred sebou takmer kompletný obraz o tom, ako sa postupne a nepozorovane začali rúcať niektoré z pilierov kráľovstva.

   Od zrušenia otroctva tu boli niektorí, ktorí s tým nesúhlasili, ale navonok sa podrobili. Zakrátko však v tom uvideli možnosť nesmierneho zisku a tak sa postupne rozmohol nelegálny obchod s otrokmi, ktorý najviac prekvital v nevestincoch. Časom to prerástlo v niektorých krajoch až k tomu, že človek ani nemusel byť otrokom. Stačilo, ak sa zadĺžil, väčšinou majiteľovi pôdy a ten ho potom zdieral aj z posledných peňazí, vyhrážaním, hrozením väzenia a podobne. Nebolo to tak všade, ale v niektorých krajoch sa začalo uplatňovať takéto bezprávie bez toho, aby si to všimol niekto kompetentný s tým niečo urobiť. Roky sa to dialo v menšej miere a zväčša v najodľahlejších kútoch Aidory.

   Väčšina ľudí kráľa a kráľovnú milovali a oslavovali, ale nie tí, ktorí sa ocitli vo vážnych problémoch, či padli do rúk utajeným otrokárom. V čase Jasonovej smrti sa ale niečo zmenilo. Všetko toto sa začalo diať vo väčšej miere a rozširovať sa do iných krajov. Veľmoži, ktorí boli čo i len trochu proti ideám kráľa a kráľovnej, sa začali spolčovať pod niekým, kto im prisľúbil veľké zmeny. V tom istom čase sa začali útoky na Erica, ako si dobre pamätal. A ako už teraz vedel, za všetkým stál Glen. Ibaže bol veľmi prezieravý a takmer nikdy nekonal vo vlastnom mene. Iba hŕstka vedela, že to on za nimi všetkými stojí a plánuje ich viesť do novej éry.

   No potreboval na to ich podporu. A zbaviť sa Erica, aby mal voľnú cestu na trón. Ten po smrti kráľovského páru, o ktorú takisto usiloval, zostane voľný. Ibaže teraz je tu Valeria, ktorá mu prekazila plány a Erica pri tom pomyslení znova premkli veľké obavy o sestru.

   Všetko si to nechal prejsť hlavou. Do neskorej noci sa nepokojne prechádzal po izbe, popíjal víno a bez prestania premýšľal. Hneď na svitaní sa všetci na jeho rozkaz vydali na cestu späť do hlavného mesta. Bol neobvykle mĺkvy, čo nepridávalo na pokoji ostatným a sledovali ho ostražitým pohľadom. Do Anise to bola dlhá cesta a bude mať veľa času upokojiť hnev voči Glenovi, no aj tak sa všetci pripravovali na lavínu zlosti, ktorú zo seba Eric zosype len čo sa s ním stretne zoči-voči.

   Natalie mala dosť času popremýšľať o svojich citoch aj o Rileyho slovách. Čiastočne aj dospela k záveru, ale stále si nebola celkom istá. Rozhodne bola toho názoru, že by si s Ericom mali niektoré veci vydiskutovať, no nezdalo sa jej vhodné riešiť vlastné problémy či problémy medzi nimi práve v čase, keď si potvrdil obvinenia voči svojmu bratrancovi. Človek, ktorého poznal celý život, ktorému veril a ktorý ho vždy podporoval, ho v podstate vodil za nos. Predstieral svoju podporu, ako i priateľstvo takmer súrodeneckú lásku, len aby mu opakovane vrážal dýku do chrbta.

   Odrazu sa jej vlastné problémy zdali malicherné. Komu má človek veriť, keď sa o jeho život usiluje vlastná rodina? Nevedela si predstaviť, čo sa v Ericovi po tých zisteniach odohráva. Vycítila, že predtým sa držal myšlienky, že sa všetko objasní a ukáže sa, že Glen bol len krivo obvinený. Avšak potvrdilo sa len to najhoršie. Musel sa cítiť znova zradený, nenávidený a prekliaty. Zatúžila mu dodať silu, pretože sa jeho boj ešte neskončil ani sa tak skoro neskončí a nechcela, aby ho to zlomilo.

   Ale po tom, čo sa medzi nimi stalo, si už nebola sebou vôbec istá a ani jej vplyvom naňho. Svojím bozkom potvrdil, že od nej už očakáva viac, ako len priateľstvo a načúvanie jeho spovediam. Chcel niečo, čo mu ona nebude schopná dať. Dokázala samu seba pri ňom vidieť ako priateľku, nie ako ženu. A s tým sa žiadny muž neuspokojí, keď raz zatúžil po niečom viac.

Korunný princWhere stories live. Discover now