~ 69 ~

163 21 0
                                    

NÁVRAT


   Príchod späť do Anise bol náročný a pomerne zdĺhavý. Komunikácia na diaľku s palácom, alebo lepšie povedané výhradne s princeznou Valeriou, bola náročná a brzdila ich. Natalie poznala pravdu a aj všetky detaily okolo sprisahania proti kráľovskej rodine jej vlastným členom. S lordom Glenom nemala možnosť stretávať sa často ani viesť dlhšie rozhovory, nemala teda ako si o ňom vytvoriť vlastný názor. Zdalo sa jej však, že stojí za Ericom. Nikdy jej nenapadlo, že by to bolo inak.

   Avšak ako počúvala nekonečné večerné rozhovory medzi Ericom, lordom Marcusom a Rileym, dochádzalo jej, ako veľmi da dokáže človek pretvarovať. Roky si držať na tvári masku lojálnosti voči rodine a korune, oddanosti, priateľstva a bezhraničnej podpory.

   Eric bol tieto dni uzavretejší, než predtým a jeho pohľad o poznanie hĺbavejší. Takisto v ňom ale prevládala neprehliadnuteľná nenávisť, ktorá sa mohla prejaviť akýmkoľvek strašným spôsobom. Dúfala, že sa v poslednom čase kamsi posunul a uvedomil si nástrahy, ktoré predstavuje jeho povaha a jeho neraz veľmi prudké reakcie. Nemohla sa však spoľahnúť na to, že mu práve toto zíde na rozum, keď pred sebou uvidí svojho bratranca.

   List so stručným vysvetlením, ktoré poslali s pomocou lorda Marcusa priamo a len do rúk princeznej, si k nej skutočne našiel cestu. Potvrdila im to odpoveď, ktorá si ich našla o pár dní. Muži spoločne vymysleli plán a napísali o ňom princeznej, ktorá tiež musela pridať ruku k dielu, aby to celé vyšlo. Cestou sa nezaobišli ani bez problémov v podobe prenasledovateľov. Tí však zjavne nepočítali, že Erica bude sprevádzať do Anise početná stráž.

   Natalie mala dosť svojich problémov a nepridávalo jej na nálade, že sa ocitla v centre dvorných intríg. Riskovala svoj život, odhalenie svojej identity, ako aj to, že sa jej už nikdy nepodarí vrátiť jej starý život späť. Nemohla však už cúvnuť. Nemohla by sa len tak vzdialiť, hoci sa jej to priamo netýkalo. Nemohla by s pokojom v duši všetko nechať doliehať na Erica a nebyť pri ňom. Netušila, nakoľko dôležitá je preňho jej prítomnosť. Sotva spolu prehovorili. Vyhýbal sa jej, ako mohol. Zároveň sa však vypytoval slúžky, ktorú princezná poslala spolu s oddielom kráľovskej stráže, aby ich sprevádzala. Mladé dievča poslala, aby sa starala o Natalie a princ od nej aspoň raz za deň vyzvedal, či má Natalie všetko a či nič nepotrebuje. Okrem toho si ale držal odstup a vytváral medzi nimi čoraz väčšiu priepasť.

   „Nie je to preto, že by sa na vás hneval," vysvetľoval jej Riley, ktorý bol jediný, okrem Greysona, s kým v týchto dňoch viedla dlhšie rozhovory a neraz ju vyspovedal, hoci sa tomu snažila vyhnúť. „Drží vás od seba ďalej vo viere, že vás tak chráni pred sebou samým." Nikdy nechcel zachádzať do detailov a miešať sa do citových záležitostí svojho princa. No Natalie pochopila jeho náznaky aj bez toho, aby sa vyjadril konkrétnejšie. Princ si o sebe myslel, že je podobný monštru. A jej reakcia po jeho priznaní ho v tom len utvrdila. Znova prepadol sebaľútosti, ktorá Natalie naozaj otravovala. Nechcela mu však nič vyhovárať aby mu nechtiac neposkytla niečo, čo by si mohol vyložiť ako záujem z jej strany. Mali by sa o všetkom znova porozprávať, ale zároveň to nechcela, aby v tom Eric nenašiel náznaky neexistujúcej nádeje.

   „Možno to tak bude najlepšie," odvetila zamyslene Natalie. "Bolo medzi nami priateľstvo. Nikdy sme sa od toho nemali odkloniť."

   „Možno to celé obaja vidíte úplne zle. Mali by ste ísť za ním a pohovoriť si," navrhol Riley bez okolkov.

   „Teraz nie. Má toho veľa a vyhýba sa mi. Nechcem ho nútiť a rozptyľovať."

   „Tak sa porozprávajte potom, keď bude táto záležitosť vyriešená. Ale nezavrhujte to." Chápala, že mu úprimne záleží na tom, ako sa to vyvinie, ale potrebovala si ujasniť sama so sebou, čo vlastne naozaj chce a čo je schopná poskytnúť. Eric už mal miesto v jej živote a nepáčila sa jej predstava, že by ho stratil. A hoci preto nemala zo seba dobrý pocit, dokázala by mu odpustiť. Časom a za určitých okolností a podmienky, že skoncuje so svojimi démonmi. No zároveň neverila, že sa ona niekedy prenesie cez vlastných démonov, aby si ho pustila k sebe bližšie.

Korunný princWhere stories live. Discover now