Nie, nie możemy przez to przejść! Niemożliwe! Jeśli klątwa musiałaby zostać aktywowana przed rozpoczęciem rozpraszania, wpłynęłoby to na Lan Zhana. Jestem pewien, że nie dałbym rady zatrzymać całego bólu przed jego przejściem przez mentalną więź, bez względu na to jak bardzo bym się starał. Nie mogę do tego dopuścić. Będę musiał znosić tę potrzebę przez całe życie... Czy jednak naprawdę będę w stanie to zrobić... Nie, muszę! A jeśli cokolwiek pójdzie nie tak, wpłynie to również na brata Nie. Wei Wuxiana ogarnęła panika, wiedział, jakie będą konsekwencje każdego niewłaściwego ruchu.
Lan Zhan szybko wtargnął w kłębiące się myśli jego bratniej duszy, sam był zaskoczony, ale bardziej niż czegokolwiek pragnął, aby młodszy chłopiec pozbył się klątwy. Podszedł bliżej do przygnębionego ucznia Yunmeng Jiang i przyciągnął go do uspokajającego uścisku. Wei Ying, proszę, oddychaj. Będzie dobrze, nie martw się o mnie, dam radę. Chodzi o Ciebie. Nie możesz wytrzymać całe życie i żyć w strachu, że w pewnym momencie klątwa się aktywuje. I może, jeśli podzielisz się swoim bólem, to będzie tylko połowa dla każdego z nas...
Wei Wuxian zdecydowanie odepchnął Lan Zhana: Dlaczego nie rozumiesz! Po prostu nie chcę, żebyś cierpiał, bo już wiem, jakie to okropne uczucie. Nie chcę, żebyś czuł nawet ułamek tego.
Wei Ying, to moja decyzja, aby dobrowolnie przyjąć wszystko, czym się ze mną dzielisz, tak zdecydowałem w Zimnym Źródle. Wiedziałem, że życzenie tej więzi, którą dzielimy, nie zawsze będzie tylko pożyteczne i korzystne. Chcę żebyś czuł przyjemność bez strachu. Proszę... jeśli nie chcesz tego robić dla siebie, zrób to dla mnie. Chcę Cię uwolnić ze szponów cienia Yu Ziyuan. Obiecaliśmy, że zostaniemy razem na całe życie i będziemy razem szczęśliwi... Oczy Lan Zhana rozbłysły determinacją, gdy przypomniał Wei Wuxianowi o obietnicy, którą obaj złożyli. Sam bardzo dobrze wiedział, że to był cios poniżej pasa, ale bardziej niż czegokolwiek pragnął, aby młodszy chłopiec przeszedł przez rozproszenie dla jego własnego dobra.
Wei Wuxian wydawał się zaskoczony, kiedy składał obietnicę, nie wiedział, że taka sytuacja się wydarzy. Nadal próbował słabo protestować: A co z bratem Nie? On też może zostać dotknięty dezaktywacją klątwy.
Możemy poprosić brata i wuja o ustawienie szyków ochronnych. Możemy też poprosić Wen Qing i Wen Ninga o przygotowanie lekarstwa lub pomoc w inny sposób, o którym wiedzą tylko lekarze. Sam Nie Huisang prawdopodobnie już myślał o sposobach zabezpieczenia się przed taką możliwością. Moglibyśmy również pośrednio zasięgnąć porady ekspertów od rozpraszania klątw z sekty Gusu Lan.
Kiedy Lan Zhan ujął to w ten sposób, nie miał innego wyjścia, jak tylko się zobowiązać. Postawił jednak warunki: W porządku, Lan Zhan, zrobię to, ale tylko po podjęciu pewnych środków ostrożności.
********
Wei Wuxian, nie możesz tak mówić! - krzyknął teraz Lan Qiren. Nikt nie odważył się przypomnieć mu o zasadach sekty Gusu Lan zabraniających głośnych dźwięków w Zaciszu Obłoków.
Jeśli brat Nie mówi, że to jedyny sposób, aby dezaktywować zaklęcie, ufam mu. I wierzę też, że będzie w stanie to zrobić. Potrzebuję Cię tylko do tego, żebym nie ruszał się za bardzo, żebym nie przeszkadzał w trakcie procesu. Wei Wuxian rozumował, a jego głos był pełen przekonania i determinacji. Nie jesteśmy nawet pewni, czy ktoś inny byłby w stanie rozproszyć klątwę. Starszy Lan Qiren i przywódca sekty Lan, próbowaliście ją wyczuć, ale nie mogliście jej znaleźć, nawet gdy była naznaczona duchową energią brata Nie. Ja nie chcę ujawniać moich sekretów innym ludziom dla samej możliwości, że będą w stanie to przynajmniej wyczuć. Chcę, aby brat Nie dokonał rozproszenia.
Lan Qiren chciał się sprzeciwić, ale zabrakło mu argumentów: Prawdą jest, że długo i usilnie próbowałem znaleźć klątwę, ale nic nie wyczułem. I nie ma gwarancji, że ktokolwiek inny byłby w stanie to zrobić. Rozumiem, do czego zmierza Wei Wuxian, ale nadal bardzo się martwię. Wywołanie klątwy przed dezaktywacją zwykle nie jest konieczne, tylko w przypadku najpotężniejszych i najbardziej skomplikowanych...
Lan Xichen w końcu przemówił po długiej przerwie, jego wyraz twarzy był bardzo zmartwiony, patrząc kolejno na Wei Wuxiana i Lan Wangjiego: Młody Mistrzu Wei, Wangji, czy naprawdę chcecie przez to przejść? Nadal istnieje możliwość rozpieczętowania złotego rdzenia Yu Ziyuan i sprawienia, by w naturalny sposób zdjęła zaklęcie, chociaż nie jestem pewien, czy byłaby skłonna i co jeszcze mogłaby zrobić w tym procesie...
Mn, nadeszła zdecydowana odpowiedź Drugiego Jadeity.
Lan Qiren nie mógł zrozumieć, dlaczego jego siostrzeniec również miałby być zamieszany w to wszystko: Wangji nie ma z tym nic wspólnego, prawda? Wiem, że są przeznaczonymi bratnimi duszami, ale niebezpieczeństwo dotyczy tylko Wei Wuxiana.
Patrząc na jego oszołomiony wyraz twarzy, Wei Wuxian z wahaniem wyjaśnił: Starszy Lan Qiren, kiedy byliśmy w jaskini pod Zimnym Źródłem, Lan Zhan i ja chcieliśmy otrzymać mentalną więź jako pożegnalny prezent. Teraz możemy komunikować się za pomocą naszych myśli. Możemy również dzielić się naszymi uczuciami, jeśli sobie tego życzymy. Jednak... Ponieważ prawdopodobnie będę bardzo cierpieć, mogę nie być w stanie powstrzymać bólu przed przejściem i wpływem na Lan Zhana.
Lan Qiren wydawał się zamrożony szokiem związanym z najnowszym odkryciem. Spojrzał na Lan Wangjiego, by zaprzeczył temu twierdzeniu, ale jego siostrzeniec tylko skinął głową. Następnie chciał zapewnienia od Lan Xichena i spotkał się z tą samą odpowiedzią. Rozumiał, że bratnie Jadeity wiedziały już o sytuacji i były świadome ryzyka, które już zaakceptowali.
Otworzył i zamknął usta kilka razy, zanim w końcu odzyskał głos: Jeśli jesteś pewien i znasz ryzyko, nie mogę Cię powstrzymać... Nie Huisang, czy Ty też jesteś świadomy ryzyka, na które sam byś się narażał?
Nie Huisang skinął poważnie głową i przełknął ślinę, zanim odpowiedział: Wiem. Klątwa może dotknąć również mnie, kiedy spróbuję ją rozproszyć. Jeśli tak się stanie, wydobycie mnie spod wpływu jej mocy będzie bardzo trudne i męczące, żebym mógł kontynuować proces dezaktywacji. Prawdopodobnie moglibyśmy zapytać Wen Qing i Wen Ninga, czy mają jakieś lekarstwo, które pomogłoby w tym procesie.
Ponownie przełknął ślinę i zwrócił wzrok na Wei Wuxiana, bardzo niepewnie zaczął przepraszać: Przepraszam, bracie Wei, jeśli nie wymyślą specjalnego sposobu, by pomóc Ci przez to przejść, nie będziemy mogli zrobić nic, aby złagodzić Twój ból. Zwykłe środki znieczulające nie mogą być użyte, ponieważ zaciemniłyby Twój umysł i ukryły już dobrze ukrytą klątwę, nie byłbym w stanie jej ponownie znaleźć. Przepraszam.
Wei Wuxian skinął głową i odpowiedział bez cienia swojej zazwyczaj wesołej osobowości: Rozumiem, bracie Nie. Wszystko w porządku, jestem na to przygotowany. Wen Qing być może będzie pomocna przy stworzeniu jakiegoś znieczulenia, żebym nie ruszał się zbyt mocno, co mogłoby przeszkadzać w procesie i przynieść zagrożenie całej naszej trójce.
CZYTASZ
DAĆ UPUST POWŚCIĄGLIWOŚCI 1 // WangXian
FanficOmega Wei Wuxian przybywa na nauki do Zacisza Obłoków. Pod żadnym pozorem nie może dać po sobie poznać, że nie jest Betą, jak przedstawia go Madame Yu. Jednakże nie jest w stanie wiecznie ukrywać swojej natury. Załamuje się emocjonalnie. Pomocną dło...