Habis sahaja aktiviti terus mereka begerak ke resort restaurant. Cahaya cuba mengejar langkah Hani, Hani sedang merajuk dengannya ini semua sebab Wan.
"Hani..." rengek Cahaya.
"Hmm.." ujar Hani malas.
"Janganlah merajuk dengan Cahaya. Please..."
"Sorry." ujar Hani lembut. Dia merajuk bukan apa ramai suka puji Cahaya sampai dia rasa jeles dan cemburu.
"Jom. Kita makan tak mahu merajuk-merajuk ok." ujar Cahaya lembut.
"Jom." terus Cahaya menarik tangan Hani kearah buffet makanan.
*****
Sambil menghirup air madu suam untuk melegakan sakit kepalanya suara riuh sekumpulan orang membuatkan Qaf memasakkan pandangan kearah tersebut.
Melihat mereka berpakaian sama Qaf dapat menjaga mesti ada aktiviti lihat dari rupa semua dan gaya macam pelajar kolej.
Baru sahaja ia mahu menghirup airnya sekali lagi tarikkan kerusi didepannya membuatkan Qaf mendongak. Kelihatan Hadi dan Wafi sampai serentak ditilik jam baru pukul 10:59.
Yang seorang muka ceria seorang lagi bengang.
"Kau asal?" ujar Qaf kepada Wafi.
"Kau kacau aku lah siot."
"Haih.. Tak kan satu malam tak puas lagi."
"Mana nak puas ikan segar."
"Bongoklah ayat kau." ujar Hadi sambil mengetuk sisi kepala Wafi.
"Ia pun syok semalam jangan show off love bite korang."
"Jeles cakap." ujar Hadi dan Wafi serentak sambil tergelak.
"Tak ada masa aku."
"Apa citer awek semalam kau layan tak?" soal Hadi.
"Aku tinggalkan je."
"Pergh... rugi siot seksi tu."
*****
Sampai sahaja dimeja mereka berkumpul ramai-ramai terus Cahaya dan Hani meletakkan makanan yang ada diatas meja. Terus mereka melabuhkan punggung untuk duduk.
"Makan puas-puas petang ni kita nak jalan sekitar Genting dan malam barbeque time ok." jelas Faiq.
"Ok." sahut semua.
Cahaya terus memegang garfu dan sudunya untuk makan. Dia mengambil lauk ayam masak merah dan archa nenas. Manakala Hani mengambil lauk ayam masak merah dan udang sambal merah dia tak makan sayur.
Cahaya hanya menjeling pinggan Hani melihat udang dia teringin tapi dia tak reti kopek udang. Tak sampai berapa suapan tiba-tiba beberapa ekor udang ada diatas pinggannya. Terus Cahaya menoleh ke kanannya, Hani hanya tersenyum sambil menjongketkan keningnya.
"Terima kasih my besferend." ujar Cahaya manja. Hani pula hanya mengangguk dan tersenyum, memang dia ambil lebih udang untuk berkongsi dengan Cahaya.
Dalam pada semua khusyuk makan suara Faiq memecahkan suasana sepi.
"Untuk esok aku lupa nak inform, kita check out pagi tau lepastu terus gerak ke Cameron ok kan."
"Ok je Faiq. Tapi lelaki tu jelah boleh ke bangun awal?" ujar Wina sinis.
"Eh.. Kau ni ingat kitaorang tak bangun solat ke ha." balas Zaidi.
"Terasa ke bang oii. Hahaha." ujar Wina dan disambut gelak oleh semua yang perempuan.
"Dah! Aku kahwin kan juga korang berdua ni kan."
"Tak nak kalau dengan dia cukuplah tadi segroup." ujar Wina lagi.
YOU ARE READING
QAF: THE BEAUTIFUL MISTAKE (ON GOING)
RomanceTengku Qash Farhan - Merupakan Ceo Edge Empire. Rupanya yang tampan dan tinggi menjadi kegilaan gadis. Hidupnya agak bebas bila mana minuman keras dan perempuan amat sebati buatnya. Cahaya Elidra - Nama secantik orangnya, senyuman yang manis buatka...