Det visade sig vara värre än jag trodde.
Jag ligger i en säng med en kille över mig och jag har endast på mig ett par vita Calvin Klein trosor och en matchande topp. Killen har bara på sig ett par vita Calvin Klein kalsonger och han står just nu lutad över mig, det är bara ett litet mellanrum mellan våra kroppar. Det handlar om att göra reklam för underkläder och de vill testa mig för att se om jag klarar av det. Egentligen förstår jag inte varför för jag har redan varit tydlig med att jag inte vill bli modell för underkläder eftersom det inte är något jag känner mig bekväm med.
Dock har det har faktiskt gått bra fastän att jag känner mig väldigt obekväm. Vi har tagit en del bilder och det verkar som om fotografen blir nöjd. Just nu ligger jag på sidan och killen ligger bakom mig med ena handen på min höft.
"Du måste vara mer självsäker, det ser för stelt ut", klagar fotografen.
Han kan ju testa själv att ligga i en säng tillsammans med en tjej i bara underkläder och bli fotograferad samtidigt, det är inte särskilt lätt att vara avslappnad då. Men jag kan vara självsäker, det ska jag allt visa honom.
Nu säger han åt mig att lägga mig över killen igen. Det ska vara lite mellanrum mellan oss så jag måste hålla mig uppe i lagom höjd, samtidigt ska det se avslappnat ut så jag får inte visa hur jobbigt det faktiskt är. Jag ska böja på ena knät – det som är närmast kameran – så det kan jag stödja mig på också.
"Perfekt! Håll den positionen! Nu ska ni bara kyssa varandra också, det är den sista bilden", säger fotografen.
Jag måste kyssa en okänd kille som ligger under mig i en säng i bara underkläder. Plötsligt känns allt med det här testet bara väldigt fel och jag känner mig genast väldigt nervös. Jag har faktiskt aldrig kysst någon annan än Jake och vi hade dessutom mer kläder på oss, vi behövde inte heller tänka på att det skulle se perfekt ut på bild. Nu måste jag kyssa den här killen, kyssa honom på riktigt. Jag hatar att jag måste göra det här men jag vill som sagt inte avbryta testen nu när jag har kommit så här långt.
Killen har ganska mörkt men ändå blont hår som står ut åt alla håll – precis som om han nyss vaknat – men ändå ser han bra ut. Han har även mycket muskler, vilket jag gillar. Nu stödjer han sig på armbågarna och kommer långsamt närmre mig. Jag är fortfarande lutad över honom och måste stödja mig med ena armen, den andra handen lägger jag runt hans nacke.
Så fort mina läppar kommer i kontakt med hans kan jag sluta att oroa mig, det är inte så illa trots allt. När jag känner hans tunga treva fram över mina läppar särar jag försiktigt på dem och snart känner jag mig inte ens osäker längre. Fotografen ville ha en bild där jag är självsäker, det ska han få nu. Jag lutar mig över killen och kyssen blir snabbt intensivare. Faktum är att det känns helt underbart och får det att pirra i hela min kropp.
Plötsligt säger fotografen att vi är klara; han har fått sin bild. Varför var han tvungen att få en bra bild så snabbt?! Jag drar mig försiktigt undan men då lägger sig killen ner och drar mig med sig. Nu är hans händer vid nedre delen av min rygg och han verkar inte ha några planer på att avsluta kyssen redan. Jag låter händerna följa musklerna på hans överkropp medan jag kysser honom tillbaka.
Någon i rummet harklar sig och jag dras genast tillbaka till verkligheten. Plötsligt minns jag att fotografen sa att vi var klara och jag sätter mig spikrakt upp. Fotografen har plockat ihop sina saker och bredvid honom står Tyler!
"Har du lust att jobba med mig nästa gång?", frågar han och flinar.
Jag känner hur jag rodnar, jag är antagligen röd som en tomat just nu.
"Ursäkta", säger killen under mig och jag inser att jag fortfarande sitter gränsle över honom. Jag kliver bort från sängen så fort jag kan och blir ståendes mellan Tyler och killen som nu har rest sig upp.
"Jag heter Alex", säger han och sträcker fram handen.
"Vanessa"
Jag skakar hans hand och möter generat hans blick.
"Vi får jobba tillsammans igen någon gång", säger Alex och blinkar med ena ögat.
Med ett stort flin på läpparna går han ut genom dörren och lämnar mig ensam med Tyler. Jag vet inte riktigt när fotografen gick men han är inte här längre i alla fall.
"Du har väldigt bra inlevelse", säger Tyler och flinar. Jag bara fnyser och börjar gå mot dörren.
Plötsligt tar han tag i min arm och tvingar mig att vända mig om igen.
"Du skakade hand med honom", påpekar han anklagande.
"Ja, och?", svarar jag surt.
"Du skakade inte hand med mig", säger han och sträcker fram handen.
"Är du avundsjuk, eller?", frågar jag och flinar.
"Knappast", fnyser han.
Jag bara fortsätter flina och skakar hans hand. Sedan inser jag att jag fortfarande bara har underkläder på mig och rodnar igen.
"Jag gillar din klädstil", säger han och granskar mig uppifrån och ner.
"Tack"
Jag ler falskt mot honom innan jag vänder mig om och går ut ur rummet.
Jag går bort till omklädningsrummet och tar på mig mina vanliga kläder, sedan går jag ut till Ester som väntar utanför. Det är lunch nu och sedan fortsätter nästa test: "Modeller får inte vara fega, del 2."
"Va?! Fortsatte du kyssa honom?!", utbrister hon och skrattar medan vi tillsammans går bort till matsalen.
"Det var jättepinsamt, jag skäms fortfarande", svarar jag med en grimas.
"Men vadå, hade du träffat Tyler innan?", frågar hon sedan och jag berättar om bilden i mitt rum och mötet med Ashley då Tyler kom och avbröt.
"Tog hon kort på dig?! Men du har alla bilder nu, va? Hon kan verkligen gå hur långt som helst för att bli den bästa modellen!", utbrister hon upprört.
"Ja, jag tog alla bilder. Men hon kommer säkert att försöka med något igen så det är bäst att vi håller koll på henne", säger jag och försöker att trycka undan ilskan som hotar att komma tillbaka igen.
Resten av vägen klagar Ester på att hon har träningsvärk från gymmet igår och på att hon inte har kunnat se någon skillnad ännu. Jag bara skakar på huvudet med ett roat leende på läpparna.
När vi kommer fram till restaurangen sitter ett gäng killar vid bordet närmast ingången.
"Där är hon ju", säger Alex och pekar på mig.
"Jag berättade bara för dem om vår fotografering idag", förklarar han och flinar.
Jag känner hur jag rodnar igen och sedan vänder sig en av killarna om och jag stelnar till.
Det är Jake och han ser inte särskilt glad ut.
——***——
Asså är det ens fler än typ fyra som läser just nu? xD
Känns som att jag har tappat väldigt många, det är sad :(
//writer003
YOU ARE READING
Modelldrömmen
Teen FictionModell eller forskare? Det är två helt olika vägar och 17-åriga Vanessa står vid början av dem. Vanessa går första året på natur på gymnasiet och planen har alltid varit att hon ska bli forskare i framtiden; det är alla överens om. Men plötsligt dy...