Jag låser dörren och går ut till trottoaren för att vänta på Jake. Han sa att han skulle komma och skjutsa mig till skolan och jag börjar om cirka tjugo minuter så han borde vara här när som helst.
Jag känner mig ganska nervös nu, jag vet inte hur folk kommer att reagera när de ser mig igen. Jag har alltid varit den blyga tjejen som mest har suttit för sig själv och pluggat och nu har jag förändrats så otroligt mycket att det knappt går att känna igen mig. De kommer också att ha sett mina bilder från olika tidningar, även de som jag har tagit i bara underkläder och det känns inte lika bra nu när jag vet att i princip hela skolan har sett så mycket av mig. Dessutom finns blygheten kvar; jag har blivit mycket mera självsäker nu, men jag är fortfarande jag och det kan jag inte ändra på.
Ljudet av en motorcykel får mig att vända mig om och jag tar ett par steg bakåt när den närmar sig. Till min förvåning saktar den in och jag inser att det är Jake som sitter på den.
"Skulle den här göra det lättare att inte påkalla så mycket uppmärksamhet?", frågar jag tvivlande när han räcker mig en svart hjälm. Jag sa till honom tidigare att jag inte ville bli centrum för allas uppmärksamhet med en gång när jag kommer.
"Det var därför jag tog den här istället för Ferrarin", svarar han och rycker på axlarna.
Jag bara ler och sätter på mig hjälmen. Han vet mycket väl att den här kommer att fånga allas uppmärksamhet, alla kommer att undra vilka vi är och jag kommer inte att kunna ta mig förbi obemärkt. Men det får vara värt det, jag har aldrig åkt motorcykel och jag måste säga att det är väldigt lockande.
Jake ser jättecool ut där han sitter i skinnjacka och slitna jeans på sin svarta motorcykel och ett ögonblick tänker jag på hur annorlunda allting har blivit. Varken jag eller någon annan skulle någonsin ha kunnat föreställa sig mig på en motorcykel med någon som honom förut.
Jag kliver upp och sätter mig bakom honom och tar ett stadigt tag i hans jacka. Det pirrar i kroppen av förväntan och spänning och jag ler stort av glädje.
"Är du redo?", frågar han och ler.
"Ja", svarar jag och besvarar hans leende.
"Då kör vi".
Han gasar och vi startar med ett ryck. Det bullrar från motorn och vi kommer snabbt upp i hög hastighet. Jag lägger mina armar om hans midja för att få ett bättre grepp; det går väldigt fort nu och jag känner adrenalinet pumpa i kroppen.
Efter bara en liten stund börjar jag slappna av och njuter av vinden som får mitt hår att flyga som eldslågor i solskenet. Jag skrattar av lycka och blir besviken när jag ser skolan tona upp sig framför oss. Jag hade hellre suttit kvar på motorcykeln med Jake och bara åkt runt hela dagen.
När vi kör in på skolans parkering är alla blickar redan vända mot oss och jag lossar försiktigt mitt hårda grepp om Jakes midja.
"Det där var fantastiskt!", utbrister jag när jag kliver av motorcykeln.
"Jag var rädd att du inte tyckte det med tanke på ditt grepp", säger han och flinar mot mig, vilket får mig att rodna.
"Det var lite läskigt i början", medger jag och ler när jag tar av mig hjälmen och drar händerna genom håret.
"Vi kan ta en tur ikväll sedan", säger han och böjer sig fram för att kyssa mig.
Jag ställer mig på tå och låter våra läppar mötas i en kyss fylld med känslor som får det att spraka som fyrverkerier inom mig.
När vi slutligen skiljs åt är det jag som backar. Jag är plötsligt medveten om folksamlingen som står runt omkring oss och ser på och det får mig att rodna.
YOU ARE READING
Modelldrömmen
Teen FictionModell eller forskare? Det är två helt olika vägar och 17-åriga Vanessa står vid början av dem. Vanessa går första året på natur på gymnasiet och planen har alltid varit att hon ska bli forskare i framtiden; det är alla överens om. Men plötsligt dy...