Kapitel 41

2.9K 103 18
                                    

Jag vaknar av att solen skiner in genom fönstret och lyser upp hela rummet. Tyler ligger bredvid mig med ena armen om min midja. Han ser så avslappnad ut, det finns inte ett spår av det där kaxiga flinet när han sover.

"Godmorgon", säger han plötsligt med sin lite raspiga morgonröst.

"Godmorgon", svarar jag och ler lyckligt.

"Jag kan fixa frukost", säger jag och börjar resa mig men han tar tag i min hand för att stoppa mig.

"Vänta"

Han drar ner mig på sängen och kysser mig och jag ler innan jag reser mig upp igen.

"Du kan stanna här så länge, jag kommer snart", säger jag och försvinner in i badrummet för att hämta en morgonrock. Sedan går jag ut till hissen som är precis runt hörnet.

Precis när jag tänker kliva in kommer Ashley.

"Åh, säg inte att du har..."

Hon ser på mig med en äcklad blick.

"Jag har en grej att visa dig", säger hon sedan.

"Jag har inte tid, Ashley".

Jag går förbi henne och himlar med ögonen när hon inte ser. Hon ska inte få förstöra den här morgonen.

"Det här tror jag att du har tid för. Normalt sätt skulle jag inte ha brytt mig men eftersom jag vill ha tillbaka Tyler tänker jag visa dig det här".

Hon tar tag i min arm för att hindra mig ifrån att gå och jag svänger otåligt runt för att fräsa åt henne att låta mig vara, men sedan ångrar jag mig och stänger munnen igen. Tyler verkade lite konstig igår och han sa att det var något han ville berätta, jag vet att jag egentligen borde lita på honom nu men tänk om Ashley faktiskt vet något som kan förklara hans beteende igår.

"Bäst att det går snabbt då", suckar jag slutligen och följer motvillig med till hennes rum. Det är lika bra så att hon lämnar mig i fred sedan.

Hon öppnar dörren och jag tänker precis följa med henne in när hon håller upp handen.

"Du är inte välkommen hit".

Jag suckar och himlar med ögonen igen. Det var hon själv som ville att jag skulle följa med, hon ska vara glad att jag är här överhuvudtaget.

"Jag är ledsen att du behöver se det här", säger hon och låter faktiskt som om hon menar det när hon räcker mig en bild.

Jag tar misstänksamt emot den och när jag tittar närmare på den känner jag en våg av besvikelse och ilska skölja över mig. Det är Tyler tillsammans med en brunhårig tjej med mycket kurvor. Han håller henne i famnen och de kysser varandra och jag är ganska säker på vart de är på väg.

"Det är inte den enda han var med i Thailand".

Jag kan höra ilskan i hennes röst men det enda jag kan tänka på är Tyler och hur han har svikit mig. Jag rusar iväg och tar hissen ner till restaurangen där jag plockar åt mig en bricka och ställer på flera tallrikar med yoghurt och flera glas med juice, vatten och mjölk. Chocken och ilskan gör att jag inte riktigt kan tänka klart just nu men en sak vet jag och det är att det är över, hela den här grejen med Tyler är över.

Jag tar hissen upp till översta våningen igen och går med ilskna steg bort till Tylers rum. Det enda som hindrar mig från att bryta ihop just nu är ilskan. Jag trodde att han var annorlunda nu, jag trodde att jag var speciell för honom. Men de andra hade tydligen rätt i alla fall; Tyler har ingen respekt för tjejer och jag har inte lyckats förändra honom.

ModelldrömmenTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang