Kapitel 13

3.7K 91 4
                                    

Jag...orkar...inte...mer", flämtar Ester när vi har sprungit ett tag på varsitt löpband.

Vi har varit på gymmet i över en timme nu så det kanske är dags att gå snart. Ester har dessutom klagat ett bra tag nu, vilket börjar bli lite jobbigt. Vi har sprungit på löpbanden men även tränat med vikter och det har varit jättekul, eller det är åtminstone vad jag tycker.

"Ska vi gå?", frågar jag och saktar ner på tempot.

"Jag trodde aldrig du...skulle...fråga...", flämtar hon och jag skrattar.

"Du kommer att må jättebra sedan, träning minskar risken för depression och ångest och ger dig dessutom en jättesnygg kropp", svarar jag glatt.

"Jag var inte precis deprimerad innan heller, men okej, du har en poäng med det där med kroppen", svarar hon och vi börjar gå ut från gymmet.

"Vill du festa sedan?", frågar hon ivrigt när vi har gått en bit genom korridoren.

"Ärligt talat känner jag inte för att gå på fler fester efter igår kväll", svarar jag försiktigt.

"Men jag kommer vara med dig nu och det här är inget test, det kommer bli jättekul. Du måste ju få en annan bild av hur det är att festa, du får inte tro att det alltid är som igår", försöker hon och ser på mig med "hundvalpblicken".

"Okej då, jag får väl ge det en chans till", suckar jag.

Jag är faktiskt inte alls sugen att gå på en ny fest redan dagen efter men jag antar att det är så livet är här så om jag ska stanna är det lika bra att vänja sig.

"Yay!", skriker hon och kramar om mig.

"Jag visste inte att du gillade det så mycket", skrattar jag.

***

Vi sitter i en svart limousine på väg till en nattklubb; vi ska till ett annat ställe den här gången. Ester har fixat mitt hår så att jag har sådana där snygga Hollywoodlockar och det har fått massor med volym. Sitt eget hår har hon gjort ungefär likadant med.

Jag fixade lite av sminket själv idag men Ester hjälpte mig med eyeliner, ögonskugga och bronzer. Hennes sminkning är ungefär likadan fast hon har mer kalla färger. Jag har brun och guldfärgad ögonskugga och hennes är mer grå och silverfärgad. Hon insisterade även på att få hjälpa mig med att välja kläder så nu har jag på mig ett par svarta skinnshorts med hög midja och en rosa neon-topp med snörning i ryggen. Till det har jag ett par svarta pumps och jag är faktiskt väldigt nöjd med looken även om det inte riktigt är min stil egentligen.

Limousinen stannar utanför nattklubben och vi går rakt in; det har inte hunnit bli någon kö än.

När vi kommer in är det ändå fullt med folk och vi sicksackar oss fram till baren.

Vi sitter och smuttar på våra drinkar – som är betydligt godare än dem jag fick igår – när någon plötsligt lägger händerna framför Esters ögon.

"Lägg av Mike, du förstör mitt smink", säger hon.

Killen – som tydligen är Mike – tar bort händerna och lägger armarna runt henne istället.

"Var har du varit? Jag har väntat på dig".

Han för undan hennes hår och kysser hennes hals.

"Jag har varit med Vanessa, hon är en ny modell", säger hon och gör en gest med handen mot mig.

"Hej"

Han nickar mot mig och jag lägger märke till hur muskulös han är, han måste vara en bodybuilder eller något. Alla muskler får honom att se ut som en jätte bredvid Ester och om jag ska vara ärlig tycker jag att han har lite för mycket muskler. Förövrigt ser han bra ut, hans hår är blont och kortklippt och hans ögon är väldigt ljust blåa.

"Hej", svarar jag och ler.

När de går ut på dansgolvet sitter jag kvar och sippar på min drink en stund till, jag vill inte vara femte hjulet.

Efter ytterligare en drink mår jag mycket bättre, huvudvärken har fortfarande inte försvunnit helt men det bryr jag mig inte om nu. Jag bryr mig inte om att jag är ensam heller; jag kan väl festa ändå? Jag går ut på dansgolvet och börjar obesvärat dansa. Ingen kan se om man är ensam här för det är så mycket människor som står så tätt att man inte vet vilka som känner varandra.

Plötsligt känner jag ett par händer på min midja och framför mig står en lång kille med ljust hår. Han ser bra ut men han är inte lika snygg som Jake.

Precis när tanken har poppat upp i mitt huvud ångrar jag den, det är inte första gången jag kommer på mig själv med att jämföra en annan kille med Jake. Jag skjuter undan tankarna på honom och börjar dansa med killen framför mig istället. Jag har jättekul tills någon petar mig på axeln. Jag vänder mig om och där står ingen mindre än Jake själv.

——***——

Sorry, jag hann inte lägga ut något igår men det kommer två kapitel idag istället!

//writer003

ModelldrömmenWhere stories live. Discover now