Tyler
"Wow"
Jag kliver ur taxin och går fram till Ashley. Framför oss tonar ett stort, vitt hus upp sig. Det ligger precis vid stranden och jag är säker på att man kan höra vågorna rulla in över den vita sanden när man sitter inne i huset. Det är jättefint och längs stranden står det palmer med hängmattor hängandes emellan, precis som på ett vykort. Huset har stora fönster och en stor, inbjudande terrass.
"Ska vi verkligen bo här en hel vecka? Det är så lyxigt!", tjuter Ashley och klänger sig fast vid min arm.
"Men kolla det är ju folk där inne", konstaterar jag förvånat när jag ser att det står några och tittar ut i ett stort fönster bredvid dörren.
"Skämtar du? Får vi inte bo själva?!", utbrister Ashley surt.
"Det verkar inte så. Men vem bryr sig, det kanske till och med blir bättre".
Jag flinar när jag ser hennes sura min; hon är van vid att få som hon vill. Men jag tycker att det är bra att vi inte är själva, fler snygga modeller gör inte direkt något. Ju fler desto bättre skulle jag snarare säga.
Jag vet att jag borde tänka på Vanessa nu och jag vet att jag borde sakna henne och önska att hon var här med mig. Men jag är van vid att byta tjej ofta och jag brukar aldrig ha seriösa förhållanden. Det är inte riktigt min grej och det är inte så lätt att bara ändra på det, i alla fall inte så där på en gång. Hon är ju inte här nu så... varför inte ha lite kul på semestern? Hon kommer inte precis att få veta något ändå.
Vi går fram till huset och uppför verandan. Huset är gigantiskt, hade det inte varit för att vi är vana vid lyx hade vi nog aldrig ens tänkt tanken att vi skulle bo här själva. Dörren öppnas och framför oss står en lång, smal tjej i bikini. Hon har blont hår som går enda ner till midjan och bikinin är vit och väldigt... avslöjande. Hon har stora bröst och huden är gyllenbrun, jag skulle gissa på att hon har legat i solstolen i minst en vecka och bara gått in för att sova på nätterna.
Jag lyckas slita blicken från hennes bröst och inser att hon ser rakt på mig. Hon har ett lekfullt och sexigt leende på läpparna och ögonen är lika blå som himlen. Jag kan se på hennes min att hon är van vid sådana här blickar och att hon vet att hon kan få vilken kille hon vill. Hon verkar vara som en kvinnlig version av mig ungefär.
Jag ler charmigt mot henne och är precis på väg att gå fram för att hälsa när Ashley rycker tag i min arm. Shit, henne hade jag redan glömt.
"Tyler! Kom nu!"
Hon ser rasande ut när hon knuffar undan tjejen och drar med mig in i hallen.
Jag vänder mig om och blinkar med ena ögat till tjejen medan jag låter Ashley dra med mig bort därifrån.
"Vad tror du att du håller på med?!", skriker hon ilsket.
"Jag tror att jag kollade på den snyggaste tjejen jag någonsin sett", svarar jag lugnt.
"Hur kan du göra så här?! Du bara låtsas som om det aldrig var något mellan oss!", skriker hon ursinnigt.
"Men gumman, det var ju aldrig något mellan oss", säger jag, fortfarande lika lugnt.
"Men Vanessa då?! Har du bara glömt bort henne eller?! Ni är ju faktiskt tillsammans!", skriker hon argt.
"Jag visste inte att du brydde dig om henne".
Jag flinar retsamt mot henne, jag vet att det jag sa var det sista hon ville höra.
"Du är ju helt dum i huvudet!"
YOU ARE READING
Modelldrömmen
Teen FictionModell eller forskare? Det är två helt olika vägar och 17-åriga Vanessa står vid början av dem. Vanessa går första året på natur på gymnasiet och planen har alltid varit att hon ska bli forskare i framtiden; det är alla överens om. Men plötsligt dy...