"Du är ny", konstaterar en av killarna.
"Ja, det är jag".
Jag ler och lutar mig fram för att ställa ner drinkarna.
Jag är medveten om att de kan se rakt in i min stora urringning men det kommer bara att göra hela den här grejen med att bli omtyckt betydligt enklare så jag låter det vara. Det kanske är fel sätt att gå till väga men det är verkligen viktigt för mig att jag klarar det här testet och ärligt talat bryr jag mig inte så mycket, det är inte så att jag kommer att behöva göra det här fler gånger.
Killarna har som sagt redan druckit för mycket och skäms inte för någonting utan stirrar på mina bröst utan att ens försöka dölja det.
"Kom och sätt dig en stund", säger en av dem och försöker att göra plats i soffan åt mig.
Jag trippar fram på mina höga klackar med leendet fortfarande påklistrat på läpparna. Jag trivs verkligen inte med något av det här men jag ska nog allt klara av det.
Killen som bad mig komma sitter i mitten så jag måste tränga mig förbi hälften av killarna för att komma dit. Det är ett runt bord och soffan går runt halva bordet så jag trycker i stort sätt upp rumpan i ansiktet på dem när jag tränger mig fram. De verkar inte direkt ha något emot det dock för jag känner flera händer som tar på min rumpa och smeker mig på låren. Min klänning slutar precis nedanför rumpan och det känns inte alls bekvämt. Jag lovar mig själv att noga tänka igenom om det verkligen är värt det här sedan, om drömmen om att bli modell är värd all denna förnedring.
Jag sätter mig i knät hos killen som pratade och han börjar direkt utforska min kropp med sina händer. Jag påminner mig själv om att jag måste spela med och låtsas därför att jag tycker om uppmärksamheten. Han är väldigt snygg om det nu är till någon tröst. Alla vid det här bordet ser faktiskt väldigt bra ut och de ser ut att vara i ungefär samma ålder allihop, kanske två år äldre än mig.
Han jag sitter hos har mörkt hår, det är svårt att se om det är svart eller väldigt mörkt brunt i det svaga ljuset. Han är väldigt vältränad och jag kan känna hans muskler genom den tunna tröjan han har på sig.
De andra killarna visslar och säger åt honom att dela med sig men han ignorerar dem och låter händerna vandra uppåt från min midja. Killarna som sitter närmast sträcker sig mot mig och försöker ta på mig de också. När händerna börjar komma högre upp tycker jag att det räcker, jag tänker inte sitta här och låta dem tafsa på mig. Jag tror att jag har lyckats med att få dem att tycka om mig i alla fall och jag måste hinna dela ut fler drinkar innan kvällen är slut.
"Det var kul att träffa er men jag har faktiskt ett jobb att sköta", försöker jag utan att låta alltför tråkig.
"Jag tror inte att de märker om du är borta en stund till", säger en av killarna och de andra håller med.
"Jag kan komma tillbaka senare istället, nu måste jag gå."
Jag försöker att ställa mig upp men det är svårt med alla händer som försöker att hindra mig. Egentligen hatar jag att låta de ta på mig men jag känner att jag måste klara det här testet nu när jag har påbörjat det, jag har inte åkt så här långt för att behöva ge upp min dröm med en gång.
Till slut låter de mig gå och jag går bort till baren och hämtar nya drinkar. När jag kommer tillbaka sitter det redan en ny tjej vid bordet och de ser inte ens att jag går förbi. Jag känner ilskan bubbla upp inom mig, inte för att jag hade förväntat mig att jag skulle vara speciell eller något men det gick inte ens fem minuter!
Jag går fram till ett annat bord med ett gäng män som ser ut att vara i 40-årsåldern ungefär. De är redan fulla och jag funderar på om jag ska gå till ett annat bord, men så får en av de syn på mig och vinkar åt mig att komma.
YOU ARE READING
Modelldrömmen
Teen FictionModell eller forskare? Det är två helt olika vägar och 17-åriga Vanessa står vid början av dem. Vanessa går första året på natur på gymnasiet och planen har alltid varit att hon ska bli forskare i framtiden; det är alla överens om. Men plötsligt dy...