"Vad håller du på med?!", utbrister jag och knuffar bort honom.
"Vad jag håller på med?! Frågan är vad du håller på med!", skriker han tillbaka.
"Det var du som kysste mig!", skriker jag argt.
"Vi behöver prata".
Han tar tag i min arm men jag står envist kvar.
"Prata kan vi göra här. Men du hade inte behövt kyssa mig för det!", fräser jag och drar undan armen.
"Du kysste Alex och nu Tyler av alla människor", säger han anklagande.
"Ja, och?! Det har väl inte du med att göra?!", utbrister jag.
"Du sa att du inte var redo när vi kysstes, men du låter en helt främmande kille kyssa dig när du dessutom ligger över honom i bara underkläder!"
Han slår ut med händerna.
"Och du ligger med första bästa tjej du kan hitta! Försök inte ens låtsas att du är bättre än vad jag är! Dessutom var det en fotografering".
Jag ser på honom med armarna i kors över bröstet. Hur vågar han klaga på mig när han själv är ännu värre?!
"Varför tror du att jag kysste dig?", frågar han plötsligt.
"Inte vet jag, men att trycka upp en annan tjej mot väggen och hångla med henne mitt framför ögonen på en gör det inte precis lättare att förstå! Är det så du visar att du tycker om någon?!", skriker jag med tårar i ögonen.
"Men du gjorde exakt samma sak! Tyler är dessutom med olika tjejer varje vecka och du litar mer på honom än på mig!", skriker han och jag kan se ilskan i hans ögon.
"Så det var det det var? Hämnd? Förresten har du ingen rätt att bestämma över mig, det är ändå inget mellan oss", svarar jag tonlöst.
Jag ångrar genast mina ord när jag ser hur ledsen han blir. Vi kände båda att det visst fanns något mellan oss förut. Jag vet inte vad det var men det var något... speciellt och nu har jag just förnekat det. Men jag bryr mig inte, han har ingen rätt att bestämma över mig. Förväntar han sig att jag ska dissa alla andra killar och vara med honom medan han håller på med andra tjejer samtidigt?!
Jag går förbi honom och börjar springa längs korridoren. När jag kommer till mitt rum slänger jag igen dörren med en smäll och kastar mig på sängen. Jag hade en underbar kväll med Tyler och självklart måste Jake komma och förstöra den.
Plötsligt kommer jag på vem tjejen var, tjejen som Jake kysste i korridoren. Jag tyckte att jag kände igen henne men jag kunde inte komma på vem hon var, men nu vet jag; hon är en av Ashleys kompisar. Tänk om Ashley ligger bakom det här! Jake gjorde fortfarande det han gjorde men det skulle inte förvåna mig om Ashley hade allt planerat.
***
Jag har varit på gymmet i över en timme nu och bestämmer mig för att gå tillbaka. Jag mår mycket bättre nu efter att ha kämpat så att svetten rinner och hela kroppen värker. Det kanske låter konstigt men jag njuter av det för när jag bara koncentrerar mig på träningen glömmer jag allt annat och när jag känner värken efteråt vet jag att det har gjort nytta.
Jag låser upp dörren till mitt rum och går rakt in i duschen. Jag sätter på vattnet och låter det rinna över både mig och mina kläder. Det är skönt att känna kylan omsluta mig. Ilskan efter vad som hände igår finns fortfarande där men jag försöker att ignorera den. Jag har Tyler nu, jag behöver inte bry mig om Jake längre.
Plötsligt öppnas dörren till mitt rum och någon kommer in. Jag stängde inte dörren till badrummet så nu är jag glad att jag behöll kläderna på.
Tyler dyker upp i dörröppningen och tittar underligt på mig.
"Det där var annorlunda", säger han och låter blicken svepa över mina blöta kläder som är klistrade mot kroppen. Han syftar nog både på att jag duschar med öppen dörr och på att jag står i duschen med kläderna på.
Jag känner att jag rodnar och viker ner blicken mot golvet.
"Men det är väldigt sexigt", tillägger han och när jag tittar upp ser jag att han flinar.
Han går långsamt in i badrummet och fram till duschen.
"Duschar du alltid med kläder på?", frågar han och lägger ena handen på glasväggen mellan oss.
"Nej, men det var ju tur att jag gjorde det nu", svarar jag och flinar.
"Jag skulle kalla det otur men du får väl kalla det vad du vill", svarar han med ett sexigt flin på läpparna.
Jag lyfter handen och lägger den mot hans. Det känns som att jag kan känna värmen stråla genom glaset. Jag lyfter blicken från våra händer och våra blickar möts, då kan jag inte hejda mig längre utan sliter upp dörren och drar in honom.
"Hallå, mina kläder blir blöt...", börjar han men avbryts av mina läppar som kraschar in i hans.
----***----
Lite kortare kapitel den här gången så därför kommer det två!
//writer003
YOU ARE READING
Modelldrömmen
Teen FictionModell eller forskare? Det är två helt olika vägar och 17-åriga Vanessa står vid början av dem. Vanessa går första året på natur på gymnasiet och planen har alltid varit att hon ska bli forskare i framtiden; det är alla överens om. Men plötsligt dy...