Kapitel 26

2.9K 95 13
                                    

Jag har hittat Ester. I ett sovrum. Med en helt främmande kille.

Jag stänger dörren och vänder ryggen mot den, sedan sjunker jag ner på golvet. Vad håller hon på med? Hon har deppat hela dagen för att det är slut med Mike; har hon redan glömt det?

Jag inser att det inte är någon idé att vänta på henne så jag reser mig upp och går bort till trappan. På nedervåningen går jag genom köket mot baksidan så att jag slipper gå igenom hela vardagsrummet. Köket är stort och modernt, golvet är grått och väggarna är vita. Frysen och kylen är svarta, precis som resten av inredningen i rummet. Det hade säkert varit jättefint i vanliga fall men nu är det fullt med flaskor överallt och burkar ligger slängda över bänkar, bord och golv.

En kille kommer fram och ber mig följa med honom upp till övervåningen men jag bara ignorerar honom och går förbi. Plötsligt känner jag en hand på min rumpa och vänder mig ilsket om.

"Vad håller du på med?!", skriker jag till en lång kille med svart hår och gyllenbrun hud. Det ser ut som om han kommer direkt från solstolen i något varmt land.

"Ta det lugnt, det gör ont", säger killen och jag inser att jag trycker in naglarna i hans handled.

"Våga inte röra mig igen!", fräser jag och går med ilskna steg ifrån honom.

Jag tänker inte låta någon ta på mig eller utnyttja mig igen. Jag har bara ett test kvar och jag behöver inte gå runt och låta folk behandla mig så här längre. Nu får de se mitt riktiga jag och jag vill ha respekt, inte uppmärksamhet.

Jag kommer ut i vardagsrummet och pressar mig fram genom folkmassan. Jag kan se glasdörren som leder ut till trädgården och den är inte så långt bort så jag använder armbågarna igen. Jag måste ut nu, jag känner mig instängd och paniken börjar komma smygandes igen.

Jag kämpar mig framåt och försöker att inte låta paniken ta över. Till slut når jag fram till dörren och lyckas ta mig ut. Några meter utanför huset finns en stor swimmingpool full med människor som ligger på badmadrasser och runt swimmingpoolen är det stenplattor istället för gräs. Bortanför poolen breder en stor gräsmatta ut sig. Nästan alla här ute står och dricker eller röker.

"Hej", hör jag bakom mig och vänder mig om.

"Hej Tyler", svarar jag och försöker avgöra hur mycket han har druckit.

"Förlåt Vanessa, jag ville inte bråka med dig", sluddrar han.

"Så du tror mig när jag säger att det är dig och inte Jake jag vill ha då?", frågar jag och hoppas att han äntligen kan lita på mig.

"Ja", svarar han och jag ställer mig på tå och kysser honom.

Han lägger armarna runt min midja och drar mig intill sig och jag lägger armarna runt hans nacke, nu är vi som de flesta andra par på den här festen. Han har druckit för mycket men det har jag med så kyssen känns underbar ändå och mitt hjärta hoppar över ett slag när hans tunga snuddar vid min. Han tar några steg framåt och jag väntar på att slå i väggen men vi bara fortsätter att backa. Plötsligt känner jag hur marken tar slut bakom mig. Jag har redan tagit steget så det är för sent att göra något nu och innan jag hinner inse vad som händer har jag fallit bakåt och dragit med mig Tyler, sedan hörs ett högt plask.

Iskallt vatten omsluter mig på alla håll och jag fäktar med armarna. Plötsligt känner jag att någon tar tag om mina handleder och drar upp mig till ytan. Jag drar bort håret från ansiktet samtidigt som jag flämtar efter luft, framför mig står Tyler och flämtar lika mycket som jag. Han håller båda händerna om mina handleder och ser på mig som för att se så att jag är okej. Jag ser mig omkring och ser att varenda människa här ute tittar på oss. Några bara tittar på oss som om vi är dumma i huvudet men de allra flesta står och fnissar.

ModelldrömmenDonde viven las historias. Descúbrelo ahora