Siz de fark etmişsinizdir sayın bunu okuyan kişi. Bir karınca ölürse diğer karıncalar onun öldüğünü farketmeden takılıyolar. Küçükken toplu halde dolaşan karıncaları tek tek öldürürdüm ama hiç biri de durup noldu bu Kazım'a ya demeden yola devam ederdi. Allah affetsin küçükken çok cani biriymişim ama şimdi Karınca bile incitemem zaten kim nasıl karıncayı incitebilir ki en fazla öldürür. Neyse işte karıncalar öyle ölü ölü yatan arkadaşlarını hiç tınlamazlarmış. İnsan bi' gömer, toprak atar üstüne ama onlar karınca neyse tınlamıyolar ama ta ki üçüncü güne kadar. Eğer karınca yuvada ölmüşse üçüncü gün bir başka karınca onu yuvanın hemen dışındaki çöplüğe kadar yuvarlıyormuş. (Bu çöplük bir nevi mezarlık herhalde) Peki neden hemen değil de üç gün sonra? Araştırıp buldum arkadaşlar çünkü karıncalar öldükten üç gün sonra oleik asit adlı bir kimyasal salgılıyolar. Bu kimyasalın kokusu çürüyen karıncanın kokusudur ve diğer karıncalar bu kokuyu tanırlar. Böylelikle ölen karınca yuvadan atılır. Yani karıncalar ölünce o asiti salgılamasa kankisinin ya da aile bireylerinin öldüğünü anlamıyor. Karıncalar oleik asit kokusuna o kadar hassasmış ki onlar için bu kokuyu taşıyan herşey ölü bir karıncaymış. Yani asidi parmağına döksen seni ölü karınca olarak görecek. Neyse karınca uzmanı E. O. Wilson da "Lan keşke babamı dinleseydim öğretmen falan olsaydım ola ola karınca uzmanı oldum. Dur şu şerefsiz karıncaları bi' trolleyim" deyip karıncaların yuvalarına oleik asite bandırılmış kağıt parçaları atmış. Karıncalar da bu kağıt parçalarını dışarı atmış. Sonra bu Wilson durur mu ipnelik puştluk yapama devam etmiş. Bu sefer canlı bir karıncanın üstüne oleik asit damlatmış. Karınca yuvaya girdiğinde bir başka karınca oleik asitin kokusunu aldığı gibi arkadaşını kaldırıp "Ölmüşsün ama gömenin yok aga " diyerek yuvanın dışındaki çöplüğe atmış. Bu sırada diğer karınca adeta eve geç gelen sarhoş bir koca gibi hiç itiraz etmez. Nasıl itiraz etsin ki? Resmen leş gibi oleik asit kokuyor. Talihsiz karınca için tek çözüm yolu vardır: Temizlenip yuvaya tekrar girmek. Üstünde eğer bir miktar oleik asit kalmışsa bunu da arkadaşlarına "Yok be oolum bizim Mürteza yok mu vefat etmiş ben de onu dışarı attım bu sabah. Onun kokusudur ya" diyerek yutturmak. Eğer ki gençler bu kokunun sabah vefat eden Murtaza'dan geldiğine ikna olmazlarsa "Ne konuşuyo la bu tipini... ölüsü?" Diyerek yine yakaladıkları gibi talihsiz karıncamızı dışarı atacaklardır. Ne çileler var be moruk mutsuz olmaya değmez. Nasıl bağladım ama mutluluğa dünya barışına. Süperim.
Mo mo mo monteeyn
Karıncalanan ayaklarıyla sundu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İyi Denemeydi Dostum.
HumorEğer bunu okumaya niyetliyseniz vazgeçin. Şaka lan şaka nereye okuyun işte. Buraya dikkat çeken bir şeyler yazmam gerektiğini söylediler. Yeterince dikkat çekti sanırım. Çekmedi mi? Bir gün çeker, her şey geçer.