Bugün bi’ arkadaşımı sınava (LYS) götürdüm. Sınav öncesi o bahçedeki atmosfer hiç bir yerde yok. Heyecandan eli ayağı titreyen çocuklardan tut, stresten bahçeyi tavaf eden babalara, herkes orada. Korku dolu bakışlar, umutla bakan hafif çökmüş gözler. Kurbanlık koç gibi sıraya giren öğrenciler. Çocukları okulun içine girerken ebeveynlerden gelen son gazlamalık cümleler; “Senin yapamayacağın hiç bi’şey yok” “Dünyanın sonu değil ya.” “Hayırlısıyla olur.” “Sınavın son dakikasına kadar kal.” “Girer girmez çişini yap.”
Asıl olay çocuklar içeri girdikten sonra başlıyor. Çocuklar içeride sınavla uğraşırken ailelerde dışarıda sınav veriyor. Amcaların çoğu “Lan acaba bizim çocuk yapabiliyo mu?” düşüncesiyle 2 paket sigara içiyor. Anneler Yasin cüzü getirdiyse onu okuyor. Bahçede kim varsa bildiği duaların hepsini okuyor. Stresten puro içen gördüm. Sınavın başında yaktı sonuna kadar içti. Arkadaşıyla gelmiş olanların arkadaşları müzik dinliyor (Ben). Orada tanışan aileler oluyor. “Sizin çocuk YGS’de naptı?” “Üniversiteye kapak atsınlar da.” “İnşallah kazanacaklar ya.” tarzı konuşmalar devam ediyor. Arabaların arkasına gidip amcalar ağlıyor. Yani amcalar değil de amcanın teki ağlıyordu.
Ve müthiş final. Çocuklar sınavdan çıkmaya başlıyor. Erken çıkan çocuklara ailesi tarafından ufak sitemlerde bulunuluyor. “Daha erken! niye çıktın? Sonuna kadar kullansaydın zamanı.” Her çıkan çocuğun yüz ifadeleri farklı. Umursamaz gibi takılmaya çalışanlar, müthiş üzülenler, ÖSYM kalemlerini çöpe atanlar. Farklı farklı tarzda bi’sürü insan. Bahçe kapısının önünde, son kalan insanların yaşadığı köşke saldırmaya çalışan vampirler gibi bekleyen veliler, çıkan her öğrenciyi abluka altına alıyor. “Nasıldı sınav? Nasıl geçti?”
"Ya kakam gelmeseydi çok iyi yapacaktım."
"Kimya zordu ama fizikle biyolojiden yaptım bi’şeyler."
"ÖSYM götümü ye."
"Anne gidelim buradan."
"Ühühühüühühühüüühü"
"Su ve su ürünlerine girerim."
"Bu sene cidden TÜBİTAK hazırlamış soruları."
"Yaaa o soru C olacaktı yaa üfff."
"Yaptım işte bi’şeyler."
Veliler, çocuklarının yüzlerindeki ifadeleri görünce; sınavda sıçan çocukların sıvama işlemini yapıyor.
"Seneye bi’ daha denersin."
"Boşver be oğlum sana bi’ koyun alırız ormanda yayarsın."
"Sistem değişti. Sistem değişmese…"
"Senin lise notların iyiydi niye öyle oldu?"
"Sağlık olsun…"
Çocuklarıyla fazla vakit geçirmeyen aileler o gün sınav çıkışı çocuklarını alıp öğrenci belgesini göstererek otobüslere beleşten binip gezmeye gidiyor…
Şimdi siz diyebilirsiniz “Lan sen sanki bunları yaşamadın öyle artiz artiz yazıyosun.”diye. Evet. Yaşadım, hatta o puro içen adam babamdı. Geçen sene tam sınava girerken son bi’ kez babama baktım. Tak yaktı puroyu. Puronun ucu tutuştu benimde götüm. Adam stresten puro yakmıştı lan PURO. Sınava girerken kafayı yedim. Çıktığımda puroyu bitirmişti. İşte siz düşünün benim gerilimimi…
Sonuç olarak babanız puro içmiyorsa fazla gerilmenize gerek yok.
Hadi hayırlı işler.
Monteyn sunu verdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İyi Denemeydi Dostum.
HumorEğer bunu okumaya niyetliyseniz vazgeçin. Şaka lan şaka nereye okuyun işte. Buraya dikkat çeken bir şeyler yazmam gerektiğini söylediler. Yeterince dikkat çekti sanırım. Çekmedi mi? Bir gün çeker, her şey geçer.