Huzurlu ve sağlıklı bir geleceğin adresi İyi Denemeydi Dostum Rehabilitasyon Merkezi Veli Divane'yi sunar...
Merhebe. Veli Divane'yi tanır mısınız? Hayır mı? O zaman tanışalım ben Veli Divane. Monteyn'nin sınav esnasında hocayla göz göze geldiğinde bir şey düşünüyomuş gibi yaparken aklına gelen hayali karakteriyim. İsmimin Veli olduğuna bakmayın ben bir erkek değilim. Hayır, hayır transgender bir birey de değilim. Düz kadınım. İsmim neden Veli kısaca anlatayım. Babam ben doğunca demiş ki "bunun adı Veli olsun bari." Evet nedeni bu kadar kısa. Tamam tamam isteğiniz üzere biraz daha açacak olursam şöyle, rahmetli dedemin adı Veli. Babam erkek çocuğum olunca adını Veli koyacağım diye büyük hayallerin peşine düşüyor. Suç ortağı annemle kafa kafaya verip bu işin üzerine eğiliyorlar ve 8 tane kız çocukları oluyor. "Eeheheh ikisinden birisi fazla eğilmiş galiba." diye şaka yaptığınızı duyar gibiyim. Ayıp ama şurada size güvenip bir şeyler anlatıyorum. Neyse efendim. Babam, istemeden de olsa içinde bulunduğu ataerkil topluluğa gen dizilimiyle 8 tane kız çocuk vererek kafa tutuyor. İsyan bayrağını asıyor. İşte babam o zaman, yani ben doğar doğmaz diyor ki; "bunun adı Veli olsun bari."
Bath Üniversitesi Psikoloji Departmanını birincilikle bitirdim. Hatta 2016 National Student Survey verilerine göre dünyadaki en iyi psikologlardan biriyim. Aynı zamanda çok iyi bir yalancıyım. Monteyn "böyle bi' şeyler yazıyorum sen de yazar mısın?" deyince kıramadım. Sizlere bir şeyler anlatmaya ve canınızı sıkmaya geldim.
Açıkçası "Lan olm Wattpad ergen yuvası değil mi ne işim var benim orada?" desem de Monteyn'nin "Yok Veliciğim öyle düşünme, en azından seni okuyacak olanlar pırıl pırıl insanlar. Hem internet kullanıcılarının %95'inden daha iyi cümle kurup imla kurallarına dikkat ediyorlar." deyince ikna oldum.
İkna oldum fakat pırıl pırıl insanlar olduğunuzu düşünmüyorum. Birazdan yazacağım şeyler yüzünden bir çoğunuzun canının sıkılacağını ve "ne saçmalıyor bu menopozlu?" dediğinizi duyar gibiyim. Benim ilkelerimden biri de, bir şeyler anlattıktan sonra anlattığım kitlenin bir kısmının rahatsız olması vardır. Birilerini rahatsız etmiyorsam demek ki çok genel geçer şeylerden bahsetmişim demektir.
Onedio testlerini çok sevdiğinizi öğrendim. Sizinle beraber Onedio testi yapacağız ama abuk subuk sorular ve analizler olmayacak. Aklınızla alay etmeyeceğim, hem cidden sıkılmadınız mı bilerek kandırılmaktan. Sadece gerçek acı eğlence ve psikanalizin soğuk sularından çıkmış buz gibi analizler olacak. Bu konuya girmeden önce başka bir şeyin içinden geçelim. Şu çok sevdiğiniz "Kaybeden Edebiyatı" mesela.
Arabeskleşmiş edebiyat dergileriyle vs. sizi uyutmaları canınızı sıkmıyor mu? Gerçi neden sıksın uyuyorsunuz mışıl mışıl. Gençlik bunalımlarınızı sol kesim görüntüsüyle sömürüyolar. Bu oldukça arabesk ve kıro bir tarz. "TUTUNAMAMAK" "KAYBETMEK" "KAYBOLMAK" bunlar son zamanlarda yüceltilen olgular. Bu yapay tarzdan sıyrılmanız gerekiyor. İşin ironik yanı, bu ruh hallerini üretenlerin çoğu bizzat ne kaybeden, ne tutunamayan. Hayat böyle yaşanacak bir çizgi değil. Millet kaybediyorum ayağına bütün parsayı götürüyor, ama benim tripten tribe giren arkadaşım anca elindekiyle kalıyor. Sallan kendine gel güzel kardeşim. Bir abla tavsiyesi bu.
Bundan bir önceki Burak Sıtar bölümünü okudum. Dediği gibi bir çoğunuz yıkık tiplersiniz. "Hayır ya ben değilim." dediğinizi duyar gibiyim. Ya da gerçekten üstünüze alınmadığınızı seziyorum. Sadece siz değil bir çok insan böyle. Şimdi bir sürü genelleme yapacağım ama her genellemenin illa ki istisnası olacaktır lakin tekrar ediyorum büyük ihtimal o istisna siz değilsiniz. Bir çok insan gibi yıkık ve nevrotik tiplersiniz. Nevrotikliği sakın karakter bozukluğuyla karıştırmayın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İyi Denemeydi Dostum.
MizahEğer bunu okumaya niyetliyseniz vazgeçin. Şaka lan şaka nereye okuyun işte. Buraya dikkat çeken bir şeyler yazmam gerektiğini söylediler. Yeterince dikkat çekti sanırım. Çekmedi mi? Bir gün çeker, her şey geçer.