Yazsam roman olur.

1.7K 211 29
                                    

Bir çok kere yazsam roman olur lan demişsinizdir. Ama roman falan olmadığını görmüşünüzdür. Burada yazılan kitapların çoğunun edebi bir değeri bile yok.

Buradakilerin ve yahut çevremizdeki insanların roman yazamama nedeni, çoğunlukla nasıl yazılacağını bilmemelerinden. "Hayatımı anlatsam roman olur" diyen insanlar o "anlatma" işini yapamazlar çünkü romanın ne olduğunu bilmiyorlar. Okudukları kitapları örnek gösterip iyi ama ben roman nedir biliyorum deme ihtimalleri her zaman vardır ama roman okuyanın roman sanatını bileceğini düşünmek, uçağa binen kişinin uçmayı bildiğini düşünmekle aynı şey.

Hayatlarında filanca başarıyı elde etmiş kişiler yokluktan geldim ama bugün milyon dolarlık şirket sahibiyim işte bunu anlatsam roman olur derken anlatmaları gereken yerleri kendi yaşamlarının durak noktalarını roman kuramına uygun biçimde Yerleştiremeyeceklerinden, o heyecanı yalnızca onlar duyacak, anlattıklarında hikaye sönük ve yorucu olacak.

Roman yazamama nedenlerinin en büyüğü kesinlikle yazmaya yeltenen kişinin okumamasıdır. Eee işte buradakileri okuyoruz falan diyebilirsiniz. İşte buradakiler roman değeri taşımadığından okumamış oluyorsunuz. Roman okunmadan roman yazılabilir mi? Bu cümleyi duyan kişilerin savunmalarını da şu şekil "etkilenmemek için okumuyorum" Ulan etkilenmeden roman yazılabilir mi? 2400 sene öncesinden beri kendini gösteren bir anlatı geleneğinin parçası olan roman, elbette kurmacada kendisi dışındaki seçenekleri görecek, onlar üzerine bir şeyler koyacak, onları kendi üslubuyla ürüne dönüşecektir. 

Çoğu insan yazarlara bakınca kırlaşmış saçlarıyla bir pencerenin önünden karşıdaki dağları, denizleri seyreden, havalı bir kadın yahut erkek düşünür. O insan geceleri alemden aleme akıyor, içkinin sigaranın uyuşturucunun denizinde yüzüyordur, oysa böyle bir yazar yok. Yazarlığın en temel kuralı durmadan odanda veyahut bi' yerlerde durmadan yazmaktır. İşte bu insanlara zor geldiğinde o insanlar yazamazlar. Yanında bir defter kalem taşımayı düşünmemek, uykuya dalmadan ulaşabileceği yere kağıt kalem koymamak, yazmayı ötelemek, zihnin devamlı işleyen çarkını susturmak, yazamama nedenidir.

Biliyorum hayat çok zor olabiliyor ama bütün bu olanlara rağmen yazabilenler yazar olabiliyor.

Yazmak mı istiyorsunuz?  Her sabah kalktığınızda yazmaktan başka bir şey düşünmüyorsanız yazar olmuşsunuzdur. (Bir filmde duymuştum bunu) yazar olunur ama nitelikli bir yazar olmanın koşulu gene nitelikli bir okur olmaktan geçiyor. O yüzden buradaki yazan şeyleri bu gözle okuyun. Siz bir roman değil bir Türk dizisi klişesindeki basit kurmacaları okuyorsunuz. Hee sanki sen çok şey yazıyorsun diyebilirsiniz. Ben öyle takılmak için yazdığımı çoğunuz biliyor. Edebi bir ürün çıkarmak için yazmıyorum zaten çıkarmam da zor. En yakın kütüphaneye gidiniz.


Monteyn.

Abuk sabuk Wattpad hikayelerinden sıkılmış olarak sundu. 

İyi Denemeydi Dostum.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin