Keşke benim olsa.

2.9K 244 106
                                    

Bu cümlenin gücüne çok güveniyorum gerçekten."KEŞKE BENİM OLSA" Tam bir nazar cümlesi. Mesela arkadaşımız yeni Ayfon 6 aldığı gün biz şakasına gözümüzü büyütüp büyütüp "Keşke benim olsa, keşkee benim olsaa be" falan derken çocuk birden elinden düşürdüğünü gibi ekran baştan aşağı kırıldı. Allahtan sigorta falan yaptırmıştı. Bu olay, bu kelimeye olan inancımı güçlendirmiş oldu. Aslında ben başka bir şey yazacaktım neler yazdım yine. Ben buraya Keşke bu cümleler benim olsaydı. Bu düşünce tarzı benim olsaydı dediğim cümleleri yazacağım. Ama kimin söylediğini veya nerede geçtiğini yazmayacağım. Çok merak ediyorsanız belki araştırıp okurken yeni bi' şeyler keşfedersiniz falan düşüncesiyle böyle yapacağım. Ne kadar da düşünceli bir Monteyn'im değil mi? Eminim orjinal Montaigne bu kadar düşünceli değildir. Ama onu da seviyoruz neyse effenim şöyle cümleleri ben bırakmaya başlayayım.


Karşınızdakini dinliyor musunuz, yoksa konuşmak için sıra mı bekliyorsunuz?

Ne kadar harika bir gün.

Çay mı demlesem kendimi mi assam karar veremiyorum.

Kadınların peşinden koşma, paran biter! Paranın peşinden koş.. Kadınlar hiç bitmez.

Rol yapmazsanız asosyal, uyumsuz ya da sinir hastası damgası yersiniz.

Eyleme dönüşmeyen arzu, ruh bozukluğuna yol açar.

İnsanin parası varsa çalışmak zorunda kalmaz. böylece zamanı satın alır. bu kalan zamanda da kendini mutlu edebilecek şeyleri yapar. yani para mutluluğu satın alır.

 Yavaşça kalemimin kulağına eğilip dedim ki; bir daha onun adını yazarsan, seni de kırarım.  

İnsan artık yeni insanlar tanımaktan ve kendini onlara tanıtmaktan yorulduğunu hissettiği zaman yalnızlığı sevmeye başlıyor.

Yediğin her portakalın hayatında yediğin en güzel portakal olma olasılığı vardır. Ama sen mükemmeli arayarak bir kasa portakalı tüketirsen ulaşacağın tek şey aptal bir karın ağrısı olur. Bir şeye karşı ne kadar az beklentin olursa ondan o kadar lezzet alırsın. Bu yüzdendir ki hayatını değiştiren lezzetleri hiç beklemediğin anlarda tadarsın.

Açık sözlü olmak iyidir. En kötü ihtimalle sonradan kaybedeceklerini en başta kaybedersin.

Eğer iki kişi arasında kalıyorsanız; ikinciyi seçin. Çünkü birinciyi gerçekten sevseydiniz, ikincisi olmazdı.

Lamba cininin "dile benden ne dilersen" cümlesine, "canının sağlığı" cevabını verebilecek mahcup adamların hatırı için dönüyor dünya.

Birini ittiysen kime tutunduğuyla ilgilenmeyeceksin.

Hayat üç bölümdür: dünyayı değiştireceğini sandığın, değişmeyeceğini anladığın ve dünyanın seni değiştirdiğine emin olduğun.

Hiç kimsenin ilgisine ihtiyaç duymadığın gün olgunlaşırsın,

Hiç kimseden beklentiye girmediğin gün yara almazsın,

Hiç kimseye bağımlı kalmazsan kazanırsın.

İntihar haramdı, biz de yüzümüzü astık.  

Hiçbir şey yapmamak için herşeyi yaparım.

Sorun ne biliyor musun? 

Sorun, senin gerçekleştirmek için çırpındığın hayallerini, başkalarının bakkaldan ekmek almaya gidiyormuşcasına kolay gerçekleştirmesi. Hem de hiç haketmeden.

İyi Denemeydi Dostum.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin