Usta Su Versene Bebişim

5.1K 329 227
                                    

Merhabayın sevgili alfabeyi tamamen bilen ve onları yan yana getirip İndiana Jones'un kırbacını kullandığı gibi kullanabilen arkadaşlarım. Nasılsınız? Uzun zaman oldu bi' şeyler yazmayalı. Biri demiş öldü şimdi yazsınlar kral evde çıplak. Evet tatsız bi' şaka oldu.

İlk bu şakayı yazarken "biri demiş öldü şimdi yazsınlar kral evde tek başına." diye düşündüm. Sonra bunun bi' şaka olmadığını evde gerçekten tek başıma olduğumu fark ettim. "biri demiş öldü şimdi yazsınlar kral çıplak" diye hem politik diyebileceğimiz hem daha evrensel bi' şaka yapayım dedim. Sonra kendimle uzun uzun konuşmaya başladım. Her hararetli konuşmanın sonunda olduğu gibi kendimle kavga ederken buldum kendimi. İşte bu tatsız şaka, benim kendimle kavgamın sonucu ortaya çıktı. Bir nevi kendimin bana attığı bir kazık gibi düşünebiliriz.

Daha fazla lafı uzatmadan değinmek istediğim konulara eğilmek istiyorum. "Değinmek istediğin konulara eğilmek istiyorsan, değinmek istediğin konular yerde olabilir." diyenleriniz olacaktır. Onlara çok kulak asmadan, bu aralar çok saçma şeylere gereksiz takıldığımı düşündüm.

Mesela, adamın biri büfeden su alırken "Usta buz gibi su versene bebişim." dedi.

"Buz gibi su." buz gibi su mu? buz gibi su buz olmuyor mu? Gibisi mi var bunun. Ya su istersin, ya buz istersin. Buz zaten suyun donmuş, katılaşmış hali değil midir? Bu ne yaman çelişki diye söylenirken yanımdaki kimya öğretmeni olan arkadaşımı unutmuşum. Aldı eline sazı başladı şova;

"Yanlış düşünüyorsun. Su, donma noktasına ulaşıncaya kadar belli bir miktarda enerjiyi serbest bırakması gerekir. Sıfırın altına indiğinde işler değişir. Buz, su olmaya çalışırsa sıfır dereceye kadar gelene kadar o serbest bırakılan füzyon enerjisini geri kazanması lazım. Su ve buz aynı kabın içinde olduğunda, her ikisinin sıcaklığı sıfır dereceye ulaşacak, bu noktada ikisi dengelenecektir. Temel olarak buz eriyecek ve etrafındaki suyun donmasına neden olacaktır. Yani bu noktada buz gibi su olacaktır." dedi.

Ben de durur muyum yapıştırdım cevabı: "Ne yani adamın "usta buz gibi su ver bebişim." cümlesinde takıldığın nokta bu mu oldu? Adam, dünyanın kıl ortalamasının standart sapma değerini tek başına artıran bir adama bebişim. dedi ve sen suya mı takıldın?" diye olayı çarpıtma yöntemine başvurdum. Başarılı da oldum. Arkadaşım ne kadar kimya öğretmeni olsa da bazen zeytinyağının suyun üstüne çıktığını anımsayamayabiliyor.

Arkadaşım bu olayın hemen ardından;

"Dondurma, duyguların buz torbasıdır." dedi.

"Yıllar öncesine ait resimlere bakarken yaşlandığımızı anlıyoruz ama günlük hayatımızda birbirimizin yaşlandığını anlamıyoruz." dedim.

"Ay, dünya için sadece bir gece lambası." dedi.

"Bazen ruh halimizi iyileştirmek için tek yapmamız gereken iç çamaşırımızı değiştirmek." dedim.

" İyi bir dizi, bir kitap ve bir film kombine edilebilir." dedi.

"Kayıp kedi diye bir şey yok. Onlar tam olarak nerede olmak istediklerinden emin değiller." dedim.

"Bi' şeyden % 50 eminsen, hiç emin değilsindir." dedi.

"Sadece video oyunlarında ve futbolda insanlar acı içinde kıvranıyorken sudan bir içecekle tamamen iyileşebiliyolar." dedim.

"İnsanlar beyinlerimizi ölmek üzere olduğumuzu düşünmek için rollercoaster parkları oluşturmaya milyarlarca dolar yatırdılar. Çünkü sıkıldık." dedi.

"Bir mağazanın kıyafet askıları arasındaki mesafeye göre ne kadar pahalı olduğunu anlayabilirsin." dedim.

"Abi hadi uyan artık, mal mal konuşuyoruz. Rüya değil sanki kabus mınakoim" dedi.

Sonra uyandım.

"Ulan normal bi' günümüz bile 4. sınıf amerikan film klişesi gibi geçiyor. Herşey yine rüyaymış" diye düşündüm. Dile getirmedim ama.

 Kendinize iyi bakın.


Monteyn sodasını yudumlarken sundu. 

bölüm sonu canavarları: Cry Me A River - triple j Like A Version - Methyl Ethel

Tash Sultana - Jungle


İyi Denemeydi Dostum.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin